نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

بازی Mass Effect: Andromeda از قابلیت بازی بین پلتفرمی پشتیبانی نمی‌کند

اطلاعات جدیدی از بازی Mass Effect: Andromeda منتشر شد تا با ماجراجویی جدید خود در کهکشان آندرومدا بیشتر آشنا شویم.

در حالی که کمتر از چند ماه به انتشار بازی Mass Effect: Andromeda که قرار است در ماه مارس و دقیقا در اولین روز سال ۹۶ منتشر شود باقی مانده است، استودیو بایورر (BioWare) همچنان به افشای اطلاعات بیشتر در رابطه با این بازی نقش آفرینی فضایی که یکی از بازی‌های موردانتظار امسال هم محسوب می‌شود ادامه می‌دهد. تعدادی از سازندگان بازی در بایوور چند روز اخیر را به انتشار اطلاعات جزئی از بازی توسط توییتر پرداخته‌اند که وبسایت DualShockers تمامی آن‌ها را جمع آوری کرده و در ادامه آن‌ها را با یکدیگر مرور خواهیم کردیم.

یکی از مهمترین پاسخ‌ها از سوی فرناندو ملو (Fernando Melo)، تهیه کننده بازی به گوش رسید که تایید کرد بخش چندنفره بازی از قابلیت بازی بین پلتفرمی یا به اختصار cross-play پشتیبانی نخواهد کرد. وی همچنین تایید کرد که بخش چندنفره آندرومدا مانند بازی Mass Effect 3 به صورت شبکه همتا به همتا (peer-to-peer) خواهد بود.

همچنین در گزارش DualShockers بیان شده استودیو بایوور تایید کرده است نرخ فریم نسخه رایانه‌های شخصی آندرومدا نامحدود خواهد بود. امکانی که مسلما بازیکنان این پلتفرم را خوشحال خواهد کرد. البته تایید این خبر چندان هم غافلگیرکننده نیست، چرا که آرین فلین (Aaryn Flynn) اوایل این ماه در انجمن NeoGAF به این موضوع اشاره کرده بود.

در بخش ساخت شخصیت هم بازیکنان می‌توانند نوع آموزشی را که خواهر و برادر ریدر در کهکشان راه شیری دیده‌اند انتخاب کنند که پیش زمینه داستانی آن‌ها براساس این انتخاب مشخص خواهد شد. انتخاب نام شخصیت هم به طور آزادانه وجود دارد، اما در صورتی که از نام‌های پیش فرض بازی یعنی سارا و اسکات استفاده کنید، دیگر شخصیت‌ها شما را با همین نام صدا می‌کنند و اگر نام خود را عوض کنید، آن‌ها شما را ریدر صدا خواهند زد. خبری از نام‌های از پیش ضبط شده مانند چیزی که در بازی Fallout 4 دیدیم هم نیست. در ضمن عوض کردن اسم شخصیت‌ها (مثلا نام ریدر مونث را اسکات بگذارید) کار نخواهد کرد.

امکان تغییر نام ریدری که انتخاب نکردید هم وجود ندارد تا از اسم کوچک او در دیالوگ‌ها استفاده شود. این محدودیت به دلیل اینکه دو شخصیت یکدیگر را ریدر صدا نکنند ایجاد شده است. همچنین مانند گذشته امکان تغییر پوشش معمولی شخصیت اصلی هم وجود دارد. از بخش ساخت شخصیت که بگذریم، فلین قول داد که به زودی تعداد دیگری از یاران بازی را معرفی خواهد کرد.

بازی در مورد چگونگی امکان ارتباط با نژادهای محلی کهکشان آندرومدا هم توضیح خواهد داد و مینی گیم‌هایی مانند هک کردن هم به بازی باز خواهند گشت. اطلاعات بیشتر در رابطه با آن‌ها به زودی منتشر می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد آندرومدا بدانید، جدیدترین تریلر سینمایی بازی و ویدیو توضیحات جدید Andromeda Initiative را از دست ندهید.

بازی Mass Effect Andromeda در تاریخ ۲۱ مارس سال جاری مصادف با اولین روز سال ۹۶ برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده