نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

با کنسول SNES مینی ساخته شده توسط یک طرفدار آشنا شوید

نینتندو چندی پیش رسما نسخه مینی کنسول NES را معرفی کرد و حال یکی از طرفداران، اقدام به ساخت نسخه مینی کنسول SNES این کمپانی کرده است. با زومجی همراه باشید.

کنسول‌های NES و SNES نینتندو جزو محبوب‌ترین کنسول‌های تاریخ هستند که به لطف داشتن بازی‌های خاطره‌انگیز، همواره در یاد طرفداران می‌مانند. Nintendo چندی پیش نسخه مینی کنسول NES را رسما با نام NES Classic Edition معرفی کرد که در تاریخ ۲۱ آبان همراه با ۳۰ بازی عرضه خواهد شد و البته امکان نصب بازی‌های بیش‌تر روی آن فراهم نیست. حال اخیرا یک طرفدار خوش‌ذوق نینتندو اقدام به ساخت مدل مینی کنسول SNES این کمپانی کرده است. این کنسول توسط Hugo "lyberty5" Dorison's ساخته شده و این کاربر در ساخت آن از یک بُرد Raspberry Pi Zero و یک USB Hub استفاده کرده و کار‌هایی از قبیل لحیم‌کاری یا ساخت بدنه برای آن را شخصا انجام داده است.

نتیجه نهایی کار‌های این کاربر دقیقا شبیه به کنسول SNES ولی در ابعاد بسیار کوچک‌تر است. با اینکه این کنسول به دلیل مسایل قانونی هرگز خرید و فروش نخواهد شد، ولی علاقه و کاری که این شخص انجام داده ستودنی است. در پایان می‌توانید ویدیویی از مراحل ساخت مینی SNES را تماشا کنید:

|


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده