نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

هفته نامه ویدیویی ۲۰: از معرفی پلی استیشن 4 پرو تا انتشار ماریو برای iOS

با بیستمین قسمت از هفته‌نامه ویدیویی زومجی همراه باشید تا مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته داشته باشیم.

هفته گذشته نیز اتفاقات بسیار زیادی در دنیای سرگرمی رخ داد. مهم‌ترین اتفاق هفته گذشته، معرفی دو کنسول جدید توسط سونی بود. یکی دیگر از اتفاقات مهم هفته گذشته، باز شدن پای لوله‌کش محبوب دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی ماریو به گوشی‌های موبایل بود.

اواخر هفته گذشته، سونی رویدادی در شهر نیویورک با نام نشست پلی‌استیشن برگزار کرد و در طی آن رویداد، از دو کنسول پلی‌استیشن 4 اسلیم و پلی‌استیشن 4 پرو رونمایی کرد. پلی‌استیشن 4 اسلیم از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت چندانی با پلی‌استیشن 4 قدیمی ندارد اما پلی‌استیشن 4 پرو، بسیار قدرتمندتر از برادر خود است. پلی‌استیشن 4 پرو، قابلیت اجرای بازی‌های با رزولوشن 4K را دارد. این کنسول، دو برابر نسبت به پلی‌استیشن 4 معمولی قدرتمندتر است و توان پردازشی معادل با ۴/۲ ترافلاپس دارد. پلی‌استیشن 4 پرو قرار است که در تاریخ ۲۰ آبان با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه شود.

از طرف دیگر، سونی تنها شرکتی نبود که کنفرانس خبری برگزار کرد و اپل نیز با برگزار کردن یک کنفرانس،‌ از سری جدید آیفون با نام آیفون 7 رونمایی کرد. اما نکته مهم کنفرانس اپل، این بود که شیگرو میاموتو، خالق شخصیت محبوب ماریو به روی سن آمد و به همگان اعلام کرد که این لوله‌کش ایتالیایی از طریق بازی Super Mario Run به گوشی‌های موبایل خواهد آمد. این بازی تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و ابتدا کاربران گوشی‌های اپل می‌توانند این بازی را تجربه کنند.

|


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده