// چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

با وجود عدم معرفی رسمی پلی‌ استیشن 4 اسلیم، این کنسول مورد بررسی قرار گرفته است

با وجود گذشت تقریبا یک هفته از فاش شدن کنسول پلی‌استیشن 4 اسلیم و ساکت ماندن سونی تا به این لحظه، شخصی این کنسول را مورد بررسی قرار داده است. با زومجی همراه باشید.

در هفته پیش در جریان پخش شدن یک سری عکس، شایعاتی حول مدل اسلیم کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد. اندکی بعد ویدیوهایی از این کنسول منتشر شد که رسما تایید کرد که پای یک کنسول اسلیم در میان است. در واقع پلی‌استیشن 4 اسلیم با وجود معرفی نشدن رسمی‌اش از سوی سونی، در اختیار یک سری از کاربران قرار گرفته است. جالب‌ترین نکته اینجاست که هنوز سونی بیانه‌ و ویدیویی حول این موضوع منتشر نکرده و هنوز شخصی از سیاست سونی در باره این موضوع باخبر نیست.

حال سایت Let’s Play Video Games یک بررسی در مورد کنسول پلی‌استیشن 4 اسلیم انجام داده است. بنظر می‌رسد مسئولین سایت این کنسول را از فروشگاه Ebay خریداری کرده‌اند. در این بررسی به نکات جالبی در مورد کنسول و سخت‌افزارش گفته شده است. همچنین مشخص شده که مدل اسلیم هیچ برتری خاصی نسبت به پلی‌استیشن 4 ندارد. به‌عبارتی این کنسول به هیچ وجه همانند ایکس‌باکس وان S در مقابل ایکس‌باکس وان نیست. در قسمتی از این بررسی که در مورد ساختار سخت‌افزاری پلی‌استیشن 4 اسلیم گفته شده که:

پلی استیشن 4 اسلیم تقریبا کوچک‌تر از پلی‌استیشن 4 است. همچنین از نظر زیبایی نمی‌توان گفت بهتر یا بدتر است ولی نحوه روشن شدن و بالا آمدن کنسول بهتر و سریع‌تر از مدل اصلی کنسول است. کنترلر این کنسول نیز از نظر شکل و شمایل همان DualShock 4 بوده و فقط یک LED به قسمت تاچ پد اضافه شده است. اگر انتظار دارید که نسخه اسلیم پلی‌استیشن 4 همانند ایکس‌باکس وان S ویدیو‌های 4K و بلوری را پخش کند، باید بگویم سخت در اشتباه هستید. پلی‌استیشن 4 اسلیم در واقع همان پلی‌استیشن 4 است فقط با ظاهری کوچک‌تر و از نظر سخت افزاری و یا اجرای بازی‌ها با کیفیت بیشتر فرق نکرده است.

از طرفی بنظر می‌رسد بزرگترین تغییرات این کنسول مربوط به نحوه قرار گرفتن قطعاتی نظیر هارد درایو که براحتی قابل تعویض است.

جدای از بحث تغییرات کنترلر و سایر مشخصات ظاهری، بزرگت‌ترین تغییر نسخه اسلیم که در جریان آنباکسینگ کنسول به آن پی بردیم، تعویض هارد درایو پلی‌استیشن 4 اسلیم است. در اطراف کنسول یک پلاستیک نازک قرار دارد که با برداشتن آن پورت ساتا (SATA) هارد درایو را مشاهده می‌کنید. حال با باز کردن پیچ‌های اطراف می‌توانید براحتی هارد درایو اصلی را درآورده و هارد درایو مورد نظر خودتان را جایگزین کنید. سپس پیچ‌ها را بسته و پلاستیک را بچسبانید. البته این کار اصلا ارزشی ندارد زیرا، نوار باریک پلاستیکی دیگر چسبندگی گذشته خود را نداشته و احتمال دارد هنگام برداشتن یا دوباره چسباندن به کنسول پاره شود. همچنین از نظر ظرفیت هارد درایو، پلی‌استیشن 4 اسلیم دقیقا ظرفیتی برابر با مدل اصلی پلی‌استیشن 4 دارد.

انتظار می‌رود پلی‌استیشن 4 اسلیم در رویداد «نشست پلی‌استیشن» که در تاریخ ۱۷ شهریور ماه برگزار می‌شود، رونمایی شود. در آخر نظر شما عزیزان چیست؟ آیا این کنسول را به‌هنگام عرضه نهایی خریداری خواهید کرد؟


منبع Gizmodo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده