نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۳

جدول فروش هفتگی انگلستان: Deus EX به صدرنشینی یک هفته‌ ای F1 2016 پایان داد

این هفته، چند بازی جدید منتشر شدند که در بین آنها Deus Ex: Mankind Divided توانست در اولین هفته انتشارش، به صدر جدول برسد. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۲۷ آگوست (۶ شهریور) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، این هفته بازی جدید اسکوئر انیکس یعنی Deus Ex: Mankind Divided برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی منتشر شد و توانست در هفته اول انتشار خود، به صدر جدول فروش هفتگی انگلستان تکیه بزند. هرچند که در مقابل بازی سال ۲۰۱۱ این مجموعه یعنی Deus Ex: Human Revolution، این بازی فروش کمتری تجربه کرده است. 

صدرنشین هفته گذشته یعنی F1 2016، شبیه‌ساز فرمولا یک کمپانی کدمسترز، این هفته با ۵۷ درصد افت فروشی که تجربه کرد، به مکان دوم سقوط کرد. No Man's Sky نیز با یک پله سقوط افت فروشی ۴۸ درصدی، این هفته به مکان سوم جدول رسید. مکان چهارم جدول این هفته، تغییری به خود ندید و به مانند هفته پیش، Overwatch، بازی جدید بلیزارد در این مکان باقی‌ ماند. از دیگر تازه منتشر شده‌های این هفته، می‌توان به جدیدترین محصول بخش ورزشی الکترونیک آرتز یعنی Madden NFL 17 اشاره کرد. این بازی در هفته اول عرضه خود، توانست در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

مکان ششم جدول این هفته، در اختیار بازی Uncharted 4 قرار گرفت و جدیدترین ساخته ناتی‌داگ، توانست با دو پله صعود نسبت به هفته گذشته، به این مکان دست پیدا کند. یکی از بیشترین سقوط‌ها، مربوط به بازی Lego Star Wars; The Force Awakens بود. این بازی با ۴ پله سقوط، به مکان هفتم رضایت داد.

بازی Assetto Corsa، ساخته جدید ۵۰۵ گیمز نیز در هفته اول انتشار خود به مکان هشتم رضایت داد. بازی ثابت جدول فروش هفتگی یعنی Grand Theft Auto V نیز این هفته با یک سقوط ۴ پله‌ای دقیقا مانند Lego Star Wars، به مکان نهم رسید. مکان آخر جدول این هفته نیز در اختیار بازی A.O.T Wings of Freedom، ساخته جدید کویی تکمو قرار گرفت.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۷ آگوست مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Deus Ex: Mankind Divided
صدرنشینی در هفته اول انتشار

۲

۱
F1 2016
۵۷ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۳

۲

No Man's Sky

۴۸ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۴

۴
Overwatch
حفظ جایگاه هفته قبل

۵

-
Madden NFL 17
هفته اول انتشار

۶

۸
Uncharted 4
دو پله صعود

۷

۷
Lego Star Wars: The Force Awakens
۴ پله سقوط

۸

-
Assetto Corsa
هفته اول انتشار

۹

۵
Grand Theft Auto V
۴ پله سقوط

۱۰

-
A.O.T Wings of Freedom
هفته اول انتشار

نگاهی به بازی‌های منتشر شده این هفته:

Deus Ex Mankind Divided

Dues Ex: Mankind Divided

بازی Deus Ex: Mankind divided، یک بازی سایبرپانک نقش‌آفرینی مخفی‌کاری است که توسط بخش مونترال ایدوس ساخته شده و کمپانی اسکوئر انیکس وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است و جدیدترین بازی از مجموعه محبوب Deus Ex محسوب می‌شود. 

این بازی در تاریخ ۲۳ آگوست (۲ شهریور) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد و داستان آن ۲ سال پس از وقایع بازی Human Revolution جریان دارد. شخصیت اصلی بازی، ادام جانسون است که در نسخه قبلی بازی نیز حضور داشت. 

Madden NFL 17

Madden NFL 17

کمپانی EA Sports، به سنت هر سال خود، امسال نیز نسخه جدید شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی خود را برای کنسول‌های نسل هشتمی و هفتمی در تاریخ ۲ شهریور منتشر کرد. این بازی ۲۸امین بازی این مجموعه محسوب می‌شود و از راب گرونوسکی، بازیکن تیم نیو انگلند پتریوتس، به عنوان عکس روی کاور بازی استفاده کرده است.

این بازی، نسبت به نسخه سال ۲۰۱۶، دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است که بازی را بیش از پیش واقعی تر کرده است.

Asseta Corsa

Assetto Corsa

باز ی Asseta Corsa، که یک بازی شبیه‌ساز رانندگی است، توسط کنوس سیمولازیونی توسعه داده شده است. این بازی در سال ۲۰۱۴ و توسط خود استودیو سازنده برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و چندی پیش یعنی در تاریخ ۲۶ آگوست (۵ شهریور)، توسط ۵۰۵ گیمز، برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد.

هدف اصلی این بازی، شبیه‌ساز یک بازی رانندگی است و به همین دلیل طوری طراحی شده است که واقعی‌ترین پیاده‌سازی را به رانندگی در دنیای واقعی داشته باشد. شما در این بازی می‌توانید تمامی تنظیمات را تا کوچک‌ترین جزئیات شخصی‌سازی کنید. انتشار این بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی، چندین بار تاخیر خورد تا نهایتا هفته گذشته شاهد عرضه آن برای این پلتفرم‌ها بودیم.

A.O.T Wings of Freedom

A.O.T Wings of Freedom

بازی A.O.T Wings of Freedom از آن دسته از بازی‌های شرقی است که مدت‌ها پیش در سرزمین آفتاب تابان منتشر شد و حال در غرب نیز در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. این بازی توسط شرکت امگا فورس ساخته شده و کویی تکمو وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. 

این بازی بر اساس مانگایی اثر هاجیمه ایسایاما با نام Attacl on Titan ساخته شده است و برای کنسول‌های سونی منتشر شده است. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده