نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: بازی F1 2016 در هفته اول توانست صدرنشین شود

 بازی F1 2016 توانست در هفته اول انتشار خود، به صدر جدول فروش هفتگی انگلستان برسد و جای No Man's Sky را تصاحب کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۳ آگوست (۳۰ مرداد) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته بازی F1 2016 در اولین هفته انتشار خود، توانست به صدر جدول فروش انگلستان دست پیدا کند. نسخه جدید مجموعه F1، با پنج هفته تاخیر نسبت به نسخه سال قبل خود منتشر شد و نسبت به آن نسخه، در هفته اول ۳۲ درصد افت فروش داشته است.

انتشار و صدرنشینی بازی F1 2016، باعث شد که صدرنشین هفته گذشته یعنی No Man's Sky، با ۸۱ درصد افت فروش مواجه شود و به رده دوم تنزل کند. رده سوم جدول در اختیار بازی Lego Star Wars: The Force Awakens قرار گرفت. این بازی یک پله نسبت به هفته گذشته صعود کرد. دلیل اصلی این صعود نیز فروش‌های ویژه‌ای بود که برای بازی در نظر گرفته شده بود. صعود یک‌ پله‌ای لگو استار وارز، باعث شد که Overwatch که هفته گذشته این جایگاه را در اختیار داشت، یک پله سقوط کند و به مکان چهارم برسد. یکی دیگر از سقوط کنندگان جدول فروش این هفته، بازی Grand Theft Auto V بود که با اینکه سه پله سقوط کرد و از مکان دوم به مکان پنجم رسید، باز هم به حضور خود در جدول پرفروش‌های انگلستان ادامه داد. 

دو مکان ششم و هفتم جدول این هفته، نسبت به هفته گذشته تغییری به خود ندیدند و به ترتیب بازی‌های Rocket League و Fifa 16 (که در حال سپری کردن هفته‌های آخر خود در این جدول است و با انتشار فیفا 17 به طور قطع از این جدول خارج خواهد شد) در این مکان‌ها قرار گرفتند.

Uncharted 4، جدیدترین ساخته ناتی‌داگ و بازی انحصاری پلی‌استیشن 4، این هفته سه پله سقوط کرد و به مکان هشتم دست یافت. دیگر سقوط کننده این هفته، بازی DOOM بود. این بازی با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به مکان نهم دست یافت. مکان دهم جدول این هفته نیز به نسبت به هفته گذشته تغییری به خود ندیده و بازی Minecraft: Xbox Edition در همان جایگاه قرار گرفته است. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۰ آگوست مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
F1 2016
صدرنشینی در هفته اول انتشار

۲

۱
No Man's Sky
۸۱ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۳

۴
Lego Star Wars: The Force Awakens

یک پله صعود

۴

۳
Overwatch
یک پله سقوط

۵

۲
Grand Theft Auto V
سه پله سقوط

۶

۶
Rocket League
حفظ جایگاه هفته قبل

۷

۷
FIFA 16
حفظ جایگاه هفته قبل

۸

۵
Uncharted 4
سه پله سقوط

۹

۸
DOOM
یک پله سقوط

۱۰

-
Minecraft: Xbox Edition
حفظ جایگاه هفته قبل

نگاهی به بازی منتشر شده این هفته:

F1 2016

F1 2016

بازی F1 2016، توسط استودیو کدمسترز ساخته و منتشر شده است. این بازی سه روز پیش یعنی در تاریخ ۱۹ آگوست (۲۹ شهریور) برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی منتشر شد و یک بازی شبیه‌ساز رانندگی است که بر اساس فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمولا یک ساخته شده است. 

این بازی، هشتمین بازی مجموعه فرمولا یک است و نسبت به نسخه‌های قبلی این مجموعه، دارای ویژگی‌های جدیدی است. بخش کریر مود این نسخه از بازی دستخوش تغییرات بسیار چشمگیری شده است و شما می‌توانید به مدت ۱۰ فصل (به جای ۵ فصل نسخه سال گذشته)، بازی کنید. علاوه بر این، ۲۱ مسیر مسابقه‌ای که در فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمولا یک رانندگان در آنها به رقابت می‌پردازند، در بازی پیاده‌سازی شده است. ۱۱ تیم و ۲۱ راننده آنها نیز در این نسخه از بازی پیاده‌سازی شده‌اند. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده