دین، مردم، ارتش و اقتصاد، چهار اصل بنیادی سلطنت در قرون وسطی این بار با حضور در یک بازی موبایل، باعث می‌شود تا بازیکنان شاید اندکی به مشکلات حاکمان گذشته فکر کرده و مانند آن‌ها تصمیمات سختی را اتخاذ کنند. در ادامه با بررسی بازی Reigns با زومجی همراه باشید.

بازی‌های تاریخی این روزها دیگر مورد توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی قرار گرفته و هر ساله شاهد انتشار محصولات مختلفی از توسعه‌دهندگان پیرامون وقایع تاریخی واقعی هستیم. با این حال رقم زدن تاریخ توسط بازیکن کمتر موضوعی است که در یک بازی ویدیویی شاهد آن بوده‌ایم. اینکه در جایگاه یک پادشاه بنشینیم و تصمیمات کلیدی را برای آینده سلطنت خود یا کشور اتخاذ کنیم، بی‌شک در کنار اهمیت فراوان، مسئولیتی خطیر محسوب می‌شود.

این دقیقا همان کاری است که استودیو نریال، سازنده بازی، با عرضه بازی موبایل Reigns آن را هدف گرفته است. این استودیو با تمرکز بر همین اصل، یعنی قرار دادن بازیکنان در مجموعه وقایع مختلف، این فرصت را به آنها می‌دهد تا با نشستن بر جایگاه یک پادشاه، تصمیمات حساسی را برای آینده پادشاهی خود و از آن مهمتر حکومت بگیرند.

Reigns

Reigns تجربه‌ای متفاوت از حکمرانی را به دستگاه‌های موبایل می‌آورد

داستان بازی به روشی لایه‌ لایه روایت می‌شود؛ در این روش بازیکنان با پاسخ‌ به هر پرسش قادر هستند در لحظه یا با کمی فاصله نتیجه انتخاب‌های خود را مشاهده کنند. این موضوع بستر مناسبی را برای تفکر برروی هر انتخاب فراهم می‌کند تا با بررسی شرایط و میزان رضایت چهار جبهه اصلی حکومت داری شامل مذهب (کلیسا)، مردم، ارتش و خزانه (اقتصاد)، پاسخ‌ مثبت یا منفی را انتخاب و به نمایندگان برای افزایش یا کاهش رضایت گروه‌ها ارائه کنید. ازدواج با پرینسس یک سرزمین دیگر، تاسیس کلیسا یا بیمارستان، کمک به روستاییان، کپی کردن ابزار قلمروهای دیگر، حمله یا دفاع در برابر وایکینگ‌ها و بسیاری از موارد دیگر نیاز به رضایت یا عدم رضایت شما دارد.

Reigns

Reigns اساسا یک بازی کارتی و مبتنی بر متن محسوب می‌شود. با مطالعه سوالات، پیشنهادات یا خواسته‌های مختلف باید از میان دو پاسخ از پیش تعیین شده یکی را با راست یا چپ کشیدن انگشت خود روی نمایشگر انتخاب کنید که درنتیجه آن با پاسخ به هر یک از کارت‌ها، یک تا چهار جناح قدرت در قلمرو را تحت تاثیر قرار می‌دهید. به عنوان مثال، در صورتی که تنها به فکر نبرد یا کمک به روستاییان باشید و خزانه را در نظر نگیرید، همین موضوع با خالی شدن خزانه و فروپاشی اقتصاد سلطنت همراه شده و افرادی ناشناس پادشاه را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل می‌رسانند. با پیشروی در حکومت و پشت سر گذاشتن سریع سال‌ها به مرور شخصیت‌های جدید در خواست ملاقات با پادشاه را می‌کنند، در صورت تایید ملاقات یا انجام عمل خاصی به مرور کارت‌های جدیدی را آزاد خواهید کرد. توسعه‌دهندگان با هدف جلوگیری از تکراری شدن بازی، مجموعه ماموریت‌هایی شامل پیروزی در دوئل، بدست‌ آوردن یک سنگ خاص یا ملاقات با شخصیتی خاص را در نظر گرفته‌‌اند. از میان صدها کارت موجود در بازی در مجموع ۱۰۳ کارت شامل شخصیت‌ها، روش‌های مرگ یا ماموریت‌ها می‌شوند که همگی آنها قابل آزادسازی هستند.

یکی از نکات منفی بازی را می‌توان در کنار تکراری شدن برخی سوالات در طول روند بازی، محدودیت در انتخاب پاسخ‌ها دانست. شما تنها قادر به حدس عواقب انتخاب از روی متن پرسش هستید. گاهی اوقات بازی به سرعت باعث شگفتی می‌شود و در حالی که شرایط به خوبی پیش می‌رود شاهد جدا شدن سر پادشاه خود خواهید بود. در بازی برخی کارت‌ها نیز با تاثیرات بلند مدت وجود دارند. به عنوان مثال زمانی که قلمروی جدیدی را به پادشاهی خود اضافه می‌کنید،‌ با مرگ پادشاه کشورگشا، برای سالیان طولانی ارتش و اقتصاد پادشاهی با رونق روبرو می‌شوند. همین رونق خود باعث افزایش سریع توانایی‌های ارتش و اصراف در خورد و خوراک شده و در نتیجه شاهد ایجاد چالش‌های جدیدی برای مقابله با افزایش بی‌رویه‌ی این دو عنصر حکمرانی خواهیم بود. با افزایش یا کاهش بی‌رویه هر یک از جناح‌ها، شاهد کوتاه شدن سلطنت پادشاهی هستیم.

Reigns

در جریان بازی با شخصیت‌های مختلف مانند گرگ‌نما، اژدها، ملکه یا جادوگر روبرو می‌شوید.

طراحی زیبا و البته متفاوت شخصیت‌ها در کنار موسیقی متن خاص بازی Reigns در کنار سادگی، حسی متناقض میان آرامش و اضطراب را به بازیکن القا می‌کند. محیط کاملا فانتزی که تنها برروی کارت‌ها به تصویر کشیده شده، به مرور با تجربه طولانی بازی تکراری می‌شود با این حال، اگر به دنبال پاسخ‌های جدید رفته و روند گذشته را تکرار نکنید، با آزاد شدن کارت‌های جدید طراحی‌ و داستانی تازه را تجربه خواهید کرد. Reigns در مجموع صداگذاری و موسیقی بسیار ساده‌ای را مانند سایر قابلیت‌های بازی ارائه می‌کند. هرچند شخصیت‌ها دارای صداهایی نامفهوم هستند با این حال همین صداگذاری ساده نیز با فضای فانتزی بازی همخوانی دارد. با انتخاب پاسخ‌های مختلف افکت‌های صوتی تازه‌ای مانند صدای کبوتر پیغام‌رسان، صدای درب‌های آهنین سیاه‌چاله، واق واق سگ یا صدای تغییر یافته شخصیت‌ها براثر خوردن میوه مسموم، تنها بخشی از صداگذاری شخصیت‌های بازی هستند. تغییر ناگهانی موسیقی از حماسی به محیط‌های تاریک هزارتوی سیاه‌چاله‌ها تجربه‌ای زیبا را برای ساعاتی رقم می‌زند.

Reigns

هرچند Reigns یک روند بازی متفاوت را با عناصر تحسین شده ارائه‌ می‌کند با این حال، به نظر می‌رسد که سازندگان می‌توانستند عمق بیشتری را با افزودن موارد جدید به گیم‌پلی ایجاد کرده و از تکراری شدن و تماشای کارت‌های تکراری آن هم پشت سرهم و البته انتظار برای رویت یک کارت جدید جهت طی کردن روندی تازه، جلوگیری کنند. بازی در کنار القای فضای قرون وسطی، شخصیت‌های مختلفی از جادوگر گرفته تا اژدها، دلقک، شیطان و پیشگو را در خود جای می‌دهد، با این حال، حضور تصادفی بسیاری از کارت‌ها باعث می‌شود تا مدت زمان بسیاری را برای آزادسازی اچیومنت‌های مختلف به انتظار بنشینید. بازی دارای سیستم رتبه‌بندی بر پایه سا‌ل‌های حکومت است با این حال، رسیدن به رتبه‌های بالا به دلیل تصادفی بودن کارت‌ها تا حدودی نیازمند شانس نیز خواهد بود. با توجه به تنوع کارت‌‌ها با هر بار تجربه Regins به نتایج جدیدی از دوران سلطنت دست پیدا می‌کنید. این موضوع با رسیدن به آخرین سال بازی، قابل تکرار بوده و می‌توانید بعد از رسیدن به آخرین سال، Regins را با حفظ پیشرفت‌ها از اول آغاز کنید.

Reigns با گیم‌پلی ساده، روند داستانی متفاوت و طراحی و موسیقی دوست‌داشتنی، مسلما در میان بهترین بازی‌های دستگاه‌های iOS، اندروید و استیم در سال ۲۰۱۶ جای می‌گیرد. Reigns در کنار سرگرمی چندین ساعته، از ارزش تکرار مناسبی برای آزادسازی کارت‌های باقی‌مانده هم برخورددار است.

دانلود Regins از گوگل‌پلی | دانلود از آیتونز

زومجی چگونه یک بازی را بررسی می‌کند؟

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت موبایل و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت موبایل سامسونگ، قیمت موبایل شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت گوشی اپل را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی

Reigns

استودیوی نریال با بازی Reigns در کنار یک گیم‌پلی ساده توانسته یک بازی کارتی متن محور را با داستانی چندلایه به بازیکنان ارائه کند. هر چند این بازی می‌توانست ویژگی‌های گیم‌پلی دیگری مانند دوئل یا بازی با تاس را برای تنوع بیشتر در بازی قرار دهد با این حال، وجود تنوع در شخصیت‌ها و رازهای پنهان فراوان برای کشف توسط بازیکنان، Reigns را به یکی از ارزشمندترین بازی‌های موبایل ۲۰۱۶ تبدیل می‌کند.
میثم خلیل زاده

9

نقاط قوت

  • - روند داستانی جذاب
  • - طراحی فانتزی صدها کارت‌
  • - موسیقی و صداگذاری متناسب با اتمسفر فانتزی بازی
  • - اچیومنت‌های مختلف جهت ترغیب به ادامه بازی

نقاط ضعف

  • - تکراری شدن برخی از کارت‌ها بعد از مدتی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده