// چهار شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸

۱۰ بازی انحصاری پلی استیشن 4 که بهتر است تجربه کنید

آیا به تازگی کنسول پلی‌استیشن 4 خریده‌اید؟ نمی‌دانید که برای شروع چه بازی‌هایی را خریداری کنید؟ پس با زومجی همراه باشید تا در  زمینه خرید بازی شما را راهنمایی کنیم.

چند سالی است که از اولین قدم‌های کنسول‌های نسل هشتم به صنعت گیم می‌گذرد و حال کمپانی‌های سونی و مایکروسافت به جایی رسیده‌اند که با کنسول‌های پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس سعی کرده‌اند تا عمر کنسول‌های نسل هشتم را بالاتر ببرند و قدرت بیشتری در اختیار سازندگان و بازیکنان قرار دهند. هرچند که کم کم زمزمه‌هایی از کنسول‌های بازی نسل نهم به گوش می‌رسد، اما در این بین بازیکنانی هم هستند که به تازگی کنسول‌های نسل هشتمی این دو کمپانی را خریداری کرده‌اند و برای‌شان سوال است که کدام بازی‌ها ارزش پولی را که بابتش می‌پردازند خواهند داشت؟ در این لیست سعی داریم تا ۱۰ بازی برتر انحصاری پلی‌استیشن 4 را معرفی کنیم تا شمایی که به تازگی این کنسول را خریداری کرده‌اید با نگاهی کوتاه و آشنایی جزیی با آن‌‌ها، بتوانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید. قطعا بازی‌های بسیار بیشتری می‌توانند در این لیست حضور داشته باشند که ارزش بسیار بالایی دارند اما در این بخش به ۱۰ بازی برتر انحصاری پلی‌استیشن 4 می‌پردازیم. شما همچنین می‌توانید مقاله بهترین بازی های PS4 را در زومجی مطالعه کنید. 

این مطلب در بهمن ماه ۱۳۹۷ آپدیت شده است

این فهرست بر اساس ترتیب خاصی تهیه نشده و انتخاب آن‌ها تنها به سلیقه شما واگذار می‌شود

اسپایدرمن / spider man

Spider-Man

  • سازنده: اینسامنیاک گیمز
  • تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
  • سبک: اکشن ماجراجویی

بازی اسپایدرمن یکی از آن انحصاری‌هایی است که دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 را مدت‌ها برای انتشارش منتظر گذاشته بود و فرا رسیدن عرضه آن ۳ سال طول کشید. اینسامنیاک گیمز ساخت بازی را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، درست پس از به سرانجام رساندن ساخت بازی Sunset Overdrive که یکی از بازی‌های انحصاری جذاب کنسول اکس‌باکس به شمار می‌رود. با ترکیب آموخته‌های استودیو از تجارب بازی سانست اوردرایو و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی دنیای مارول، بازی Spider-Man شکل گرفت و کیفیت آن در حدی است که بتوان از آن به عنوان یکی از بهترین انحصاری‌های کنسول پلی‌استیشن یاد کرد.

بخش داستانی این بازی جذاب و سرگرم کننده دنبال می‌شود و اگر عاشق کمیک‌ها و ابرقهرمان‌ها باشید، می‌توانید ساعت‌ها از این بازی لذت ببرید. بازی پر است از نشانه‌های ریز و درشت، کامئو‌ها و حضور کاراکترهای مهم است. در این بازی شما در نقش مرد عنکبوتی، به نیویورکی بزرگ و زنده سفر می‌کنید که جرم و جنایت جای جای آن را فرا گرفته است. ولیسون فیسک، مستر نگتیو، راینو، الکترو، اسکورپیون و... از جمله دشمنانی هستند که حضور آن‌ها جذابیت بازی را دو چندان کرده‌اند. از خود اسپایدرمن و پیتر پارکر گذشته، در برخی از مراحل بازیکنان کنترلر مری جین را برعهده می‌گیرند که جذابیت خاص خودش را دارد. نبردها نیز در این بازی هیجان‌انگیز و متنوع طراحی شده‌اند. بازی Marvel's Spider-Man در زومجی نمره ۸.۵ را دریافت کرده است و در جمع بندی بررسی این بازی نوشته‌ایم:

چه طرفداران شخصیت محبوب اسپایدرمن، چه دوست‌داران بازی‌هایی با محوریت ابرقهرمان‌ها و چه گیمرهایی که از بازی‌های بزرگ تک‌نفره و داستانی لذت می‌برند، بدون شک باید به تجربه‌ی Marvel’s Spider-Man بپردازند. یک ساخته‌ی هیجان‌انگیز، پرسرعت و جذاب که شاید سیستم مبارزاتش در طولانی‌مدت تکراری و نه‌چندان ایده‌آل جلوه کند و مراحل فرعی‌اش هم صرفا حکم بهانه‌هایی برای گشتن در نیویورکِ خلق‌شده توسط سازنده‌ها را داشته باشند، اما آن‌قدر نکات مثبت زیادی دارد که موقع روبه‌رو شدن با آن، به یاد آوردن این‌گونه اشکالاتش، سخت به نظر می‌رسد.

god of war

God of War

  • سازنده: سانتا مونیکا
  • تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
  • سبک: اکشن ماجراجویی

کسی نیست که کریتوس، خدای جنگ کنسول‌های پلی استیشن را نشناسد. او در نسخه‌های گذشته یا بهتر است بگوییم در عصر یونان مجموعه God of War، یکی از بی‌اعصاب‌ترین کاراکترهایی بود که می‌توانستیم در دنیای بازی‌های ویدیویی معرفی کنیم. با بستن کتاب خدایان یونان و کشتن زئوس به دست کریتوس، این کاراکتر محبوب برای سال‌ها به خواب فرو رفت تا این که در نسل هشتم و در سال ۲۰۱۶، نسخه جدیدی از مجموعه God of War معرفی شد که این بار ما را به نورس و افسانه‌های بزرگش می‌برد.

در این قسمت، کریتوس پا به سن گذاشته، سر و کارش با خدایانی است که گردن کلفت‌تر و قدرتر از هر خدای دیگری در یونان هستند. با این که در قسمت اول خبری از ثور و اودین نیست، اما نبردهای باشکوهی مانند دست و پنجه نرم کردن خدای یونان با بالدر، جذاب و فوق‌العاده کار شده است. همچنین خبری از آن سبک هک اند اسلش گذشته این مجموعه نیست و با یک بازی سوم شخص اکشن ماجراجویی طرف هستیم. اما این بزرگ‌ترین تغییر بازی نیست، بلکه این بار یک همراه ریز نقش اما مهم در کنار شما حضور دارد؛ آترئوس، پسر کریتوس. با اینکه از نظر گیم‌پلی او شخصیت دست و پاگیری نیست، اما بار داستانی بسیار بزرگی روی دوشش است که تا پایان بازی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بازی God of War در زومجی نمره ۹.۵ را دریافت کرده است و در جمع بندی بررسی این بازی نوشته‌ایم:

بازی God of War پکیجی کامل از بهترین عناصر دنیای بازی‌ها است. این بازی در تمامی زمینه‌ها فوق‌العاده عمل کرده است و یک کلاس درس واقعی برای سازندگان است. از اکشن بی‌نظیر بازی و صحنه‌های باشکوه بگیرید تا المان‌های نقش‌آفرینی و داستان‌سرایی جذاب. قبل از انتشار بازی، خیلی‌ها اعتقاد داشتند که این بازی دیگر همانند نسخه‌های گذشته نیست؛ بله، کاملا درست می‌گفتید، این بازی دیگر مثل گذشته نیست، بلکه شما با یک God of War بسیار بسیار بهتر، جذاب‌‌تر و عمیق‌تر طرف هستید که لحظه به لحظه آن شما را شگفت‌زده می‌کند.

 Shadow of the Colossus

Shadow of the Colossus

  • سازنده: استودیو ژاپن سونی/ تیم ICO
  • ریمستر: بلوپوینت گیمز
  • تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
  • سبک: اکشن ماجراجویی، هک اند اسلش

اگر از آن دست گیمرهای قدیمی باشید که بازه‌ای از زندگی خود را با کنسول پلی‌استیشن 2 گذراندید، بازی‌های بسیار خوبی را از سازندگان بزرگ تجربه کرده‌اید. یکی از این بازی‌های همیشه جاودان کنسول پلی‌استیشن 2، اثری فوق‌العاده از فومیتو اوئدا به نام Shadow of the Colossus بود. این بازی در زمان خود، یعنی سال ۲۰۰۵، از هر نظر عالی بود، از هر نظر بی‌نظیر بود و به راحتی به آن لقب یک شاهکار تمام عیار را دادیم. حال استودیو بلوپوینت، این اثر همیشه دوست داشتنی را با رنگ و رویی جدید، گرافیکی پیشرفته‌تر و رفع برخی نواقص، برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر کرده که هرگز نمی‌توان از خرید آن دست کشید. بازی از نظر داستانی تغییر نکرده و همچنان آن ابهام و مرموز بودن خود را حفظ کرده است. اگر از بازیکنان جدید هستید که تا پیش از این Shadow of the Colossus را تجربه نکرده‌اید، باید بدانید که در این بازی، باید با ۱۶ غول بی‌شاخ و دم به اسم کلوسی به مبارزه بپرداید. اما نبرد با آن‌ها به آن سادگی نیست که فکر می‌کنید. برای از بین بردن هر یک از این کلوسی‌ها، باید تک تک نقاط ضعف آن‌ها را پیدا کنید و سپس خود را با تلاش‌های بی‌وقفه به آن نقاط ضعف برسانید. این کار به قدری چالش جذاب و طاقت‌فرسایی دارد که با پیروزی بر هر یک از دشمنان خرسند خواهید شد. با این که با یک بازی ریمستر شده طرف هستیم، اما Shadow of the Colossus روی کنسول پلی استیشن 4 هیچ چیز از یک اثر نسل هشتمی کم ندارد و حتی در برخی از موارد بهتر از دیگر آثار هم عمل کرده است. بازی Shadow of the Colossus در زومجی نمره ۹.۵ را دریافت کرده است و در جمع بندی بررسی این بازی نوشته‌ایم:

فرقی نمی‌کند که Shadow of the Colossus را در گذشته تجربه کرده باشید یا خیر. بازی کردن نسخه پلی‌استیشن 4 لذتی دارد که در خیلی از بازی‌های امروزی هم نمی‌توان آن را تجربه کرد پس در پرداخت ۴۰ دلار برای این بازی لحظه‌ای شک نکرده و خودتان را از بازی کردن یکی از زیبا‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ محروم نکنید.

Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

  • سازنده: گوریلا گیمز
  • تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
  • سبک: اکشن ماجراجویی

همه ما استودیو گوریلا گیمز را با سری Killzone می‌شناسیم؛ اول شخص شوتری که نسخه دوم آن جزو شاهکارهای نسل هفتم بود. اما این استودیو در آخرین شماره این سری یعنی Shadow Fall بسیار ضعیف کار کرد و خیلی‌ها از این استودیو ناامید شده بودند. این استودیو با حرکتی شجاعانه، بازی Killzone را کنار گذاشت یا حداقل به آن استراحتی طولانی داد. در عوض به سراغ یک ایده جدید رفت، به آن پر و بال داد و اثری خلق کرد که باعث شگفتی همه شد. Horizon Zero Dawn، یکی از بهترین آثار ماجراجویی است که تجربه خواهید کرد. Horizon Zero Dawn از آن دست بازی‌هایی است که چندین سبک را در خود جای داده و توانسته در تک تک آن‌ها عالی عمل کند. یک بازی سوم شخص ماجراجویی؟ عالی و جذاب! یک بازی هیجان‌انگیز با انواع و اقسام المان‌های نقش‌آفرینی؟ در آن کم نقص عمل کرده است! یک بازی که پس از مدت‌ها شما را وارد دنیایی کند که مناظر آن زیبا و دشمنانش کاملا حس جدیدی داشته باشند؟ هورایزن خود جنس است!

در راس تمامی خوبی‌ها و نکات مثبت بازی، کاراکتری قرار دارد که بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، بدون این‌که با چند نسخه از بازی و چندین کتاب و کامیک خودش را به شهرت برساند، خیلی زود در دل‌ شما جا می‌گیرد و تبدیل به یکی از بهترین‌ کاراکتر‌هایی می‌شود که دوست دارید همیشه آن را ببینید و در کنار لارا و نیتن، عکسش را در پس زمینه رایانه خود بگذارید؛ او ایلوی، دختر موآتشین بازی Horizon Zero Dawn است. داستان ایلوی، هزاران سال پس از دنیای امروزی آغاز می‌شود. تمدنی که ما می‌شناسیم نابود شده و زیر قدرت طبیعتی در هم تنیده با ربات‌های عجیب و غریب به زانو درآمده است. دختر داستان ما نمی‌داند از کجا آمده و خانواده‌اش چه کسانی هستند. او از آن‌ها هیچ خبری ندارد و تمامی افراد قبیله او را نادیده می‌گیرند. حالا او تنها سعی دارد به جواب سوال‌هایش برسد، اما در طول ماجراجوی‌اش اتفاقات مختلفی رخ خواهد داد و درگیر حوادثی جذاب می‌شوید. بازی Horizon Zero Dawn در زومجی نمره ۹ را دریافت کرده است و در جمع بندی بررسی این بازی نوشته‌ایم:

بازی Horizon Zero Dawn از آن دست آثاری است که آن را تحسین خواهید کرد. این بازی یک ریسک بزرگ بود که موفقیت آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما استودیو گوریلا گیمز به خوبی نشان داد که مهم نیست یک بازی با اصل نسب باشد یا یک بازی جدید، مهم این است که ریسک را بپذیرید و روی تمامی عناصر بازی به بهترین شکل ممکن کار کنید. در نهایت نتیجه چیزی خواهد شد که بازیکنان عاشقش شوند. Horizon Zero Dawn شما را عاشق خود خواهد کرد.

Ratchet & Clank

Ratchet & Clank

  • سازنده:  اینسامنیاک
  • تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
  • سبک: پلتفرمر، تیراندازی

اگر عاشق بازی‌های پلتفرمر و جذاب هستید، هرگز بازی Ratchet & Clank را از دست ندهید. این بازی به نوعی یک بازسازی از نسخه سال ۲۰۰۲ بازی Ratchet & Clank به شمار می‌رود و همراه یک فیلم انیمیشن به همین نام عرضه شده است. این بازی جذاب شاید نکات منفی بسیار کمی داشته باشد و از جمله آن‌ها می‌توان به ارزش تکرار پایین یا عدم تکامل روایت داستانی از از سوی سازنده اشاره کرد. اما از طرفی دیگر نکات مثبت بازی از انگشتان دست هم بیشتر هستند. از جمله نکات مثبت این بازی می‌توان به گیم‌پلی بی‌نقص، سریع و درگیر کننده اشاره کرد و سلاح‌های خلاقانه، متنوع و بامزه را چاشنی این گیم‌پلی دانسته است. سیستم ارتقای هدفمند، گرافیک هنری و فنی عالی و در نهایت، حس و حال نوستالژیک بازی از دیگر نقاط قوت بازی هستند. داستان بازی در مورد کاراکتر جوانی به نام رَچت است که در یک تعمیرگاه به عنوان یک مکانیک مشغول به کار است. تنها آرزوی او پیوستن به گروه گَلکتیک رنجر است و دوست دارد یک قهرمان باشد. اما ناگهان در یکی از شب‌ها، رباتی به سوی رچت می‌آید که آغازگر ماجراجویی این شخصیت جوان است. در این بازی سوم شخص پلتفرمر که شما را در نقش رچت قرار می‌دهد، باید در محیط‌های مختلف، شلوغ و جذاب این بازی به مبارزه با موجوداتی ناشناخته بپردازید. طبق عادت استودیو اینسامنیاک، بازی پر از شوخی‌های بامزه است و حوادث عجیب و غریب، اسلحه‌های متنوع، جذاب، گیم‌پلی معتاد کننده و در نهایت سادگی زیبای این بازی باعث شده تا خرید Ratchet & Clank به شدت واجب باشد. بازی Ratcher & Clank در زومجی نمره ۹ را دریافت کرده است و در جمع بندی بررسی این بازی نوشته‌ایم:
رچت اند کلنک همه‌ی پیش‌نیازهای لازم برای تبدیل شدن به یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های نسل هشتم را دارد. تجربه‌ی بازی‌های پلتفرمر به خودی خود دلچسب است و استودیوی اینسامنیاک هم با یک گیم‌پلی سریع و روان، خلاقیت‌های بامزه و گرافیک بی‌نظیر این تجربه را بارها ارزشمند‌تر کرده است. رچت اند کلنک از آن بازی‌هایی است که از بیرون شاید سطحی به نظر برسد، اما همینکه شروع به بازی کنید اسیر جادوی آن خواهید شد و دیگر فراموشش نخواهید کرد.

Bloodborne

Bloodborne

  • سازنده: فرام سافتور
  • تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۴
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

مقاله مرتبط

بازی Bloodborne یکی از دیگر آثار سازنده سری Dark Souls به شمار می‌رود که به طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 طراحی شده است. Bloodborne یکی از برترین و شگفت‌انگیزترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 است که یک فانتزی تاریک ناب را همراه با گیم‌پلی جذاب و چالش‌های طاقت‌فرسا را به شما هدیه می‌دهد. این بازی همانقدر که عالی و جذاب است، مشکلات خیلی کمی هم گریبان‌گیر آن شده که توسط آپدیت‌های مختلف به حداقل رسیده‌اند. گرافیک فنی و  افت نرخ فریم از جمله مشکلاتی است که برای بازی بیان شده است. اما در نقطه مقابل، گیم‌پلی اعتیادآور، لذت‌بخش و چالش برانگیز، طراحی زیبای محیط و دشمنان و از همه مهم‌تر جو و اتمسفر عالی بازی از جمله نقاط قوت بازی به شمار می‌روند. در این بازی سوم شخص، شما در نقش یک شکارچی قرار خواهید گرفت و به شهری فرتوت و افسرده به نام یارنام سفر خواهید کرد. هدف این شکارچی پیدا کردن چیزی به نام پِیل‌بلاد است، اما در همان هنگامی که وارد شهر شدید، متوجه خواهید شد که ساکنین آن به دلیل شیوع یک طاعون تبدیل به موجوداتی عجیب و غریب شده‌اند. گیم‌پلی بازی همانند سری Dark Souls است، اما خبری از سپر نیست و به جای آن سرعت و جاخالی دادن تنها راه مقابله در برابر دشمنان است. اگر قصد خرید این بازی را دارید، باید بگویم که Bloodborne نیاز به صبر، حوصله و شکیبایی دارد، زیرا اگر در طول بازی یک اشتباه مرتکب شوید و آن را دست کم بگیرید، به طور عجیبی شکنجه خواهید شد!

The Last Guardian

The Last Guardian

  • سازنده:  استودیو ژاپن بخش سرگرمی‌های سونی
  • تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵
  • سبک: اکشن ماجراجویی

اگر بازی ICO در سال ۲۰۰۱ و بازی Shadow of Colossus را در سال ۲۰۰۵ بازی کرده باشید، خوب می‌دانید که این دو بازی یا بهتر است بگویم این دو اثر هنری، چه شاهکارهایی بودند. سازنده این بازی‌ها یعنی فومیتو اوئدا، توانست با ترکیب هنر عمیقش همراه با گیم‌پلی‌ای جذاب و المان‌های به یادماندنی‌ای که هنوز هم در ذهن ما به جا مانده‌اند، آثاری را خلق کند که هیچ‌گاه تکراری نشوند. حال این شخص جدیدترین اثر خود یعنی The Last Guardian عرضه کرد. این بازی سال‌های سال تاخیر خورد و بسیاری از طرفداران این دست بازی‌ها را مدت‌های زیادی منتظر گذاشت. اما بالاخره بازی مورد انتظار The Last Guardian عرضه شد و انتظار طولانی به پایان رسید. درست همانند دو بازی گذشته فومیتو، این بازی نیز همان حس و حال خود را دارد و حتی با احساسات‌تان بازی خواهد کرد. بازی داستان پسری را روایت می‌کند که در اتفاقی نامعلوم، با یک موجود عجیب به نام تریکو آشنا می‌شود و سرونشت‌شان به هم گره می‌خورد.

گیم‌پلی بازی که از نگاه سوم‌شخص دنبال می‌شود، تماما عطر و بوی یک بازی ماجراجویی را می‌دهد که باید با حل معماها و بالا و پایین رفتن و جا به جا کردن اشیا مختلف، مسیر بازی را طی کنید.  The Last Guardian در مجموع بازی سختی نیست اما کنترل بعضا دشوار پسرک، حرکات ناخواسته دوربین و مشکلات فنی، به برخی از ستون‌های بازی ضربه زده‌اند. اما در کل، رابطه ملموس و جالب پسرک با تریکو، داستان ساختاریافته با پایان‌بندی قوی، معماهای چالش‌برانگیز و درگیرکننده، گرافیک هنری فوق‌العاده و موسیقی دلنشین، تجربه‌ای بسیار خوب را خلق کرده‌اند. بازی The Last Guardian در زومجی نمره ۸ را دریافت کرده است و در جمع بندی بررسی این بازی نوشته‌ایم:

تجربه‌ی ناب «آخرین نگهبان» چیزی نیست که از دستش بدهید. همراهی با دو همیار و همدم در دنیای رازآلود نمادها، قلعه‌ها و برج‌ها لحظاتی از احساسات برانگیخته خلق می‌کند که تا مدت‌ها نمی‌تواند فراموشش کنید. اگر در حل بعضی معماها حوصله به خرج دهید و با بازیگوشی‌های گاه و بیگاه تریکو هم کنار بیایید، می‌توانید از کشف رابطه‌ی او با پسرک لذت ببرید. درست است که بازی از مشکلاتی چون افت فریم و برخی مسائل فنی رنج می‌برد، اما آن‌ها به سختی روی تجربه‌ی کلی بازی تأثیر می‌گذارند. آخرین نگهبان را باید بازی کرد چون شبیه هیچکدام از بازی‌هایی که تا به حال بازی کرده‌اید نیست.

Uncharted 4: A Thief’s End

Uncharted 4: A Thief’s End

  • سازنده:  ناتی داگ
  • تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • سبک: اکشن ماجراجویی

بازی The Last of Us آخرین شاهکار استودیو ناتی داگ در نسل هفتم بود، اما شاهکارهای آن‌ها به همین بازی ختم نمی‌شوند؛ Uncharted 4: A Thief’s End یکی از همین بازی‌ها است که برای کنسول نسل هشتم سونی منتشر شد و از قضا یکی از بهترین بازی‌هایی است که یک دارنده کنسول پلی استیشن 4 می‌تواند آن را تجربه کند. طبق عادت بازی‌های ناتی‌داگ باز هم زومجی نتوانسته در این بازی ایراد برجسته‌ای پیدا کند. روایت بی‌نقص داستان، شخصیت پردازی و دیالوگ‌های ماندگار، گیم پلی متنوع، جذاب و بی‌آلایش از جمله ویژگی‌های خوب این بازی است که هر یک از آن‌ها ارزش خرید بازی را بالا برده است. اما چیزی که در کنار این موارد بازی را بی‌نهایت خارق‌العاده کرده، گرافیک، فیزیک و انیمیشن‌های عالی این بازی است. این بازی سوم شخص آخرین ماجراجویی نیتن دریک شخصیت محبوب این سری را روایت می‌کند. گیم‌پلی و طراحی بازی نیز از هر جهت نسبت به نسخه‌های گذشته وسیع‌تر شده است. شاید پس از تجربه این بازی، دیگر هیچگاه کنترل شخصیت نیتن دریک را در دست نگیریم، اما نسخه آخر این بازی می‌تواند به قدری یک تجربه عالی را ارایه دهد که Uncharted را در اوج نگه می‌دارد و از آن یک مجموعه خاطره‌انگیز با پایانی بسیار خوب می‌سازد. بازی Uncharted 4: A Thief's End در زومجی نمره ۱۰ را دریافت کرده است و در جمع بندی بررسی این بازی نوشته‌ایم:

آنچارتد ۴ ارزش این همه صبر را داشت. سرانجامِ یک دزد؛ هیجان‌انگیز، شخصی،‌ داستان‌محور،‌ سینمایی و بدون هیچ‌شکی؛ یکی از ماندگارترین بازی‌های نسل هشتم خواهد بود. بازی‌ای که می‌تواند تا مدت‌ها روی دیگر بازی‌ها تاثیر بگذارد و باعث پیشرفت بازی‌های اکشن-ماجرایی سوم شخص شود. آنچارتد ۴ نشان می‌دهد چطور می‌توان بازی‌ای ساخت که روایت و داستان‌سرایی بی‌نقصی داشته باشد. در عین آرام بودن، پرآشوب باشد و البته، چقدر می‌توان خانواده را دوست داشت و برای آن‌ها هر کاری کرد.

Astro Bot Rescue Mission

Astro Bot Rescue Mission

  • سازنده: استودیو ژاپن
  • تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
  • سبک: اکشن پلتفرمر

بازی Astro Bot یک بازی انحصاری برای پلی استیشن VR است. بازیکنان در این بازی در نقش ربات کوچکی به نام Astro قرار می‌گیرند. او به عنوان کاپیتان ربات‌ها، وارد ماموریت نجات بسیار هیجان‌انگیزی می‌شود و باید خدمه خود در از سرتاسر کهکشان پیدا و آزاد کند. اگر تا امروز چندان استفاده خاصی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن خود نداشته‌اید، باید بگویم که Astro Bot Rescue Mission شاید اولین و بهترین بازی این هدست باشد که از تمامی قابلیت‌های این هدست به خوبی بهره می‌برد و توانایی این را دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم کند. AStro Bot یک بازی برای تمامی سنین است؛ جذاب و سرگرم کننده. باید از پلتفرم‌ها بالا و پایین بپرید، سکه‌ها را جمع کنید، با ربات‌های پلید مبارزه کنید و پا به مکان‌هایی مثل جنگل‌ها، غارهای تاریک و سواحل طلایی بگذارید. بیش از بیست مرحله با دشمنان و تله‌های منحصر به فرد که در هر کدام از آن‌ها باید هشت ربات که به راحتی هم قابل مشاهده نیستند را پیدا کنید. نه فقط هدست واقعیت مجازی، بلکه این بازی از تمامی قابلیت‌های کنترلر دوال‌شاکر4 مانند صفحه لمسی هم بهره می‌برد. Astro Bot Rescue Mission آن قدر بازی خوبی است که بتواند یک جانی دوباره به هدست‌های خاک خورده شما بده.

tetris effect

Tetris Effect

  • سازنده: مانستارز
  • تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷
  • سبک: پازل

مقاله‌ مرتبط:

بسیاری از ما به نوعی با مجموعه بازی تتریس، به هر سبک و شکلی و روی هر پلتفرمی که بوده، آشنایی داریم. جدیدترین نسخه از این مجموعه که Tetris Effect نام دارد، توسط استودیو ژاپنی Monstars Inc و Resonair ساخته شده است و هدف اصلی‌اش، تجربه‌‌ای ناب و متفاوت از این سری روی هدست‌های واقعیت مجازی سونی بود. همانند دیگر بازی‌های این مجموعه، بازیکنان باید هر شکل که از بالا به پایین حرکت می‌کند در جای مناسبی قرار دهند تا یک خط را به طور کامل پر کند. در بازی Tetris Effect تم‌ها و موسیقی‌های مختلف و جذابی وجود دارد و ۳۰ استیج مختلف نیز جذابیت و تنوع آن را بالا برده است. حتی این بازی حالتی دارد که باید روند گیم‌پلی خود را بتوجه به موسیقی که پخش می‌شود پیش ببرید. چالش‌های بسیار مختلف و جذابی در این بازی وجود دارند که با وجود هدست‌های واقعیت مجازی Playstation VR می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای طرفداران این مجموعه و این سبک بازی‌ها رقم بزند.



در فهرست گذشته این مطلب، آثاری نظیر بازی The Order: 1886، بازی Nioh، بازی God of War III Remastered، بازی Until Dawn و بازی The Last of Us: Remastered حضور داشتند که بهتر است این بازی‌ها را هم تجربه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده