نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

راهنمای Fallout 4: آموزش پیدا کردن مجسمه‌های Bobblehead

Bobblehead‌ها را شاید بتوان یکی با‌ارزش‌ترین آیتم‌ها در سراسر دنیای فال‌اوت ۴ معرفی کرد که پیدا کردن هریک از آن‌ها به نحوی توانایی‌های گیمر را افزایش می‌دهد. پس با زومجی همراه باشید تا راهنمای پیدا کردن تمامی Bobblehead‌ها را ارائه دهیم.

Bobblehead‌ها در اصل مجسمه‌های شخصیت والت-بوی هستند که در قسمت‌های مختلف دنیای Fallout 4 پراکنده شده‌اند و پیدا کردن هریک از آن‌ها توانایی‌های هفت‌گانه شخصیت بازی یا پِرک‌های وی را ارتقا می‌دهد. البته پیدا کردن این آیتم‌ها به همین سادگی  هم نیست و حتی با دانستن موقعیت آن‌ها هم باید معمولا با دشمنان زیادی مبارزه کنید تا این مجسمه‌های دوست‌داشتنی و به درد بخور را به دست بیاورید. در ادامه می‌توانید موقعیت تمامی Bobblehead‌ها را مشاهده کنید.

مقالات منتشر شده تا به‌امروز

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

۱- Perception Bobblehead

ادراک (Perception) یکی از هفت توانایی اصلی شخصیت شما است که پیدا کردن Bobblehead مربوطه می‌تواند یک واحد برای همیشه به آن اضافه کند. خوشبختانه پیدا کردن این آیتم خیلی ساده بوده و کافی است زمانی که در اولین کوئست بازی وارد موزه آزادی در شهر کانکورد شدید، در اتاقی که گروه Minutemen را برای اولین بار ملاقات می‌کنید، میزی را که در سمت چپ است و یک ترمینال خراب هم روی آن وجود دارد بررسی کنید تا این Bobblehead را بدست بیاورید.

۲- Melee Bubblehead

همان‌طور که از نام این Bobblehead هم مشخص است، پیدا کردن آن می‌تواند میزان آسیب رسانی شما با سلاح‌های سرد را به میزان ۲۵ درصد افزایش دهد. برای پیدا کردن این آیتم باید به برج ترینیتی بروید که موقعیت دقیق آن بر روی نقشه را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید. برای رسیدن به بالاترین نقطه این برج باید با سوپرمیوتنت‌های زیادی مبارزه و از آسانسور‌های متعددی استفاده کنید. زمانی که به آخرین طبقه و جایی که شخصیت‌های رِکس و استرانگ را ملاقت می‌کنید رسیدید، می‌توانید این Bobblehead را در داخل قفسی که شخصیت‌های مذکور را از آن آزاد می‌کنید، پیدا کنید.

۳- Speech Bobblehead

اگر دوست دارید آیتم‌های مختلف را به قیمت کم‌تری از فروشنده‌ها خریداری کنید، پیدا کردن این Bobblehead یکی از راه‌ها است و با داشتن آن شانس بیشتری برای گرفتن تخفیف از فروشنده‌ها خواهید داشت. زمانی که وارد پناهگاه ۱۱۴ شدید، در اتاق رییس پناهگاه (همان اتاقی که شخصیت ولنتاین را آنجا ملاقات می‌کنید) می‌توانید این آیتم را بر روی میز مشاهده کنید و بردارید.

۴- Repair Bobblehead

Fusion Core باطری مخصوص پاور آرمور است که البته پیدا کردن آن بسیار دشوار بوده و در عین حال خیلی سریع هم تمام می‌شود. ولی اگر دوست دارید تا عمر این باطری را به میزان ۱۰ درصد افزایش دهید، پیدا کردن Bobblehead مخصوص تعمیر پیشنهاد می‌شود. برای پیدا کردن این آیتم به منطقه Corvega Assembly Plant بروید که یک نیروگاه است و برجی در آن وجود دارد که برای یکی از کوئست‌های بازی باید از آن بالا بروید. در بالاترین نقطه این برج و در انتهای راه پله آن می‌توانید این Bobblehead را پیدا کنید.

۵- Lock Picking Bobblehead

بازکردن قفل در‌ها و جعبه‌ها برای پیدا کردن آیتم‌ها یا دسترسی به برخی اتاق‌های مخفی که معمولا مملو از لوت هستند، در فال‌اوت ۴ حتی اگر ضروری نباشد هم می‌تواند خیلی سریع‌تر فهرست تجهیزات شما را تکمیل‌تر از قبل کند. پس اگر دوست دارید کار ساده‌تری در باز کردن قفل‌ها داشته باشید، پیدا کردن Bobblehead مربوطه یکی از روش‌ها است. برای این کار زمانی که در نمایشگاه هنری پیکمَن (Pickman Gallery) هستید دشمنان را از بین ببرید تا زمانی که شخص پیکمن را در زیرزمین ملاقات کنید. آیتم مربوطه در کنار آتش و روی زمین است.

۶- Energy Weapons Bobblehead

اسلحه‌های لیزری مخصوصا برای از بین بردن سوپر میوتانت‌ها بسیار مفید هستند و اگر می‌خواهید ضربه‌های Critical شما با این سلاح‌ها ۲۵ درصد آسیب بیشتری به دشمن وارد کنند، به منطقه فورت هیگِن رفته و این Bobblehead را پیدا کنید. زمانی که وارد این ساختمان شدید، باید با چند دشمن مبارزه کنید و پس از آن با فعال کردن آسانسور به طبقه پایین بروید. با پیشروی در این قسمت به آشپزخانه خواهید رسید که Bobblehead مورد نظر در این قسمت و بین دو یخچالی است که تصاویر زیر محل دقیق آن را نشان می‌دهند.

۷- Explosive Bobblehead

اگر عاشق انفجار و استفاده از نارنجک یا کوکتل مولوتوف هستید، با پیدا کردن این Bobblehead میزان آسیب رسانی شما ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت. این آیتم در منطقه Saugus Ironworks است که پس از ورود به آن ابتدا باید با چند دشمن مبارزه کنید. پس از آن از طریق سقف ساختمان به بخش دیگری از آن وارد می‌شوید که (این بخش کمی از روند بازی را فاش می‌کند) در آن جا باید با یک دشمن سرسخت به نام اسلَگ مبارزه کنید. پس از کشتن این شخص به جایی بروید که در لحظه ورود شما به اتاق اسلَگ آن جا ایستاده بود و پس از آن می‌توانید Bobblehead را بردارید.

۸- Science Bobblehead

هک کردن ترمینال‌ها هم همانند باز کردن قفل‌ها برای پیشروی در بازی و پیدا کردن قسمت‌های مخفی بسیار ضروری است و گاهی داشتن یک شانس بیشتر در هک کردن آن‌ها می‌تواند تعیین‌کننده موفقیت یا شکست باشد. پس اگر می‌خواهید یک شانس بیشتر در هک کردن ترمینال‌ها داشته باشید، Science Bobblehead را در داخل پناهگاه ۷۵ پیدا کنید. البته این پناهگاه در داخل مدرسه‌ای به نام مالدِن است که پس از رسیدن به زیرزمین آن می‌توانید وارد پناهگاه شوید. سپس در قسمت Gunner Commander یک کارت امنیتی پیدا خواهید کرد که ورود شما به قسمت آزمایشگاه را تضمین می‌کند. پس از ورود به این قسمت اتاقی را پیدا خواهید کرد که به قسمت تمرین با اسلحه دید دارد و در این اتاق می‌توانید Bobblehead را روی یکی از میز‌ها پیدا کنید.

۹- Medicine Bobblehead

بدون شک زمانی که سطح سلامتی شخصیت شما پایین است، استفاده از یک Stimpak بسیار بهتر از خوردن گوشت حیوانات یا آیتم‌های رادیواکتیویته می‌تواند آن را بازیابی کند. پیدا کردن Medicine Bobblehead باعث خواهد شد تا Stimpak‌ها ۱۰ درصد تاثیر بیشتری در بازیابی سلامت شما داشته باشند. این Bobblehead در پناهگاه ۸۱ قرار دارد که برای ورود به آن به سه Fursion Core احتیاج خواهید داشت. پس از ورود پیشنهاد آستین را برای بازدید از پناهگاه قبول کنید که در طی آن باید به تعدادی از کودکان پناهگاه درس بدهید و برخی کار‌های دیگر را انجام دهید. در پایان بازدید کوئست Hole in the Wall آغاز خواهد شد که باید در پایینی ترین طبقه پناهگاه دنبال یک دارو بگردید. در اتاقی که این دارو قرار دارد، می‌توانید Bobblehead مذکور را داخل یک گاو صندوق پیدا کنید که کلید باز کردن آن صحبت با روباتی است که در داخل اتاق قرار دارد.

۱۰- Intelligence Bobblehead

هوش یکی دیگر از هفت ویژگی اصلی شخصیت شما است که پیدا کردن Bobblehead مربوط به آن باعث خواهد شد تا سطح این ویژگی برای همیشه یک واحد بیشتر شود. برای پیدا کردن این آیتم به کتابخانه عمومی بوستون بروید و وارد اتاقی شوید که در قسمت شمال غربی این ساختمان قرار دارد. Bobblehead مربوط به هوش را در این اتاق خواهید یافت.

۱۱- Strength Bobblehead

یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیت شما قدرت است که برای ارتقا یک واحدی آن هم Bobblehead در بازی وجود دارد. برای به دست آوردن آن به قسمت Mass Fusion Building بروید که پس از ورود به این ساختمان یک مجسمه را خواهید دید. Bobblehead مورد نظر ما در بالای این مجمسه قرار دارد که باید به طبقه بالایی این ساختمان رفته و از آن‌جا روی مجسمه بپرید تا این آیتم را تصاحب کنید.

۱۲- Agility Bobblehead

ویژگی بعدی که برای آن Bobblehead اختصاصی در بازی وجود دارد چالاکی است. در بخش جنوب شرقی نقشه بازی می‌توانید یک کشتی به گل نشسته با نام FMS Northern Star پیدا کنید که بر روی عرشه آن (در جایی که روی تصویر پایین هم نشان داده شده است) یک اتاقک چوبی وجود دارد. با برداشتن Bobblehead موجود در این اتاقک ویژگی چالاکی شما یک واحد افزایش خواهد یافت. البته پیش از ورود به کشتی خود را آماده مقابله با خرچنگ‌های جهش یافته کنید که تعداد زیادی از آن‌ها در این منطقه وجود دارند.

۱۳- Endurance Bobblehead

برای ویژگی شخصیتی پایداری هم در بازی یک Bobblehead وجود دارد که پیدا کردن آن یک واحد به این ویژگی اضافه کرده و در نتیجه میزان سلامتی شخصیت شما را افزایش می‌دهد. برای پیدا کردن این آیتم به منطقه Poseidon Energy بروید که یک تشکیلات نسبتا بزرگ است. برای ورود به این بنا یا باید یک قفل از درجه Master را باز کنید یا این که وارد آب‌های رادیواکتیویته اطراف آن شده و از قسمت پایینی ساختمان وارد آن شوید. به هر حال پس از ورود در قسمتی از این ساختمان اتاقی وجود دارد که توسط یک روبات و تعدادی سرباز محافظت می‌شود و به علاوه یک دشمن بسیار قدرتمند هم به نام کاتی در آن جا وجود دارد. پس از شکست این دشمنان می‌توانید Bobblehead مورد‌نظر را از روی میز کنار ترمینال بردارید.

۱۴- Small Guns Bobblehead

اگر به اسلحه‌های کمری مثل انواع مختلف کلت علاقه مند هستید، پیدا کردن Small Guns Bobblehead باعث خواهد شد تا میزان آسیب رسانی Critical Hit شما در استفاده از این نوع سلاح‌ها ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. برای پیدا کردن این آیتم به ساختمان Gunners Plaza بروید و اتاق پخش زنده را پیدا کنید که علامت On Air بر روی آن دیده می‌شود. برای ورود به این اتاق یا باید یک قفل از نوع Master را باز کنید یا این که با آسانسور به طبقه پایین رفته و پس از کشتن دشمنان کلید را از میان آیتم‌های یکی از آن‌ها به دست بیاورید. Bobblehead مورد‌نظر بر روی میزی در داخل اتاق مذکور قرار دارد.

۱۵- Barter Bobblehead

به منطقه Longneck Lukowski’s Cannery بروید و با استفاده از راه‌پله به دورترین اتاق موجود برسید. در این اتاق و در کنار ترمینال یک Bobblehead پیدا خواهید کرد که باعث می‌شود قیمت تمامی آیتم‌های قابل خرید بازی ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

۱۶- Big Gun Bobblehead

Big Gun Bobblehead مختص افرادی است که سلاح‌هایی مثل مسلسل یا تفنگ‌های شکاری را به اسلحه‌های کمری و سرد ترجیح می‌دهند و در نتیجه پیدا کردن این آیتم باعث خواهد شد تا میزان آسیب‌رسانی ضروبات Critical Hit با این نوع سلاح‌ها ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. برای دسترسی به آن به قسمت شمالی پناهگاه ۹۵ بروید و Bobblehead را از روی یکی از میز‌ها بردارید. البته این منطقه توسط روبات‌های اسالترون محافظت می‌شود و کار راحتی در پیدا کردن آیتم نخواهید داشت.

۱۷- Luck Bobblehead

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی شخصیت شما شانس است که پیدا کردن Bobblehead مربوطه سطح آن را به صورت دائمی یک واحد افزایش می‌دهد. برای دستیابی به این آیتم به جزیره Spectacle در جنوب شرقی نقشه بروید که یک کشتی کوچک به گل نشسته در آن دیده می‌شود. وارد کشتی شده و از کمدی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید Bobblehead را بردارید.

۱۸- Sneak Bobblehead

به ساختمان Dunwich Borers بروید و پس از ورود به آن تا جایی که به یک منطقه مه‌آلود نرسیدید مسیر خود را ادامه دهید. پس از رسیدن به این قسمت باید یک ترمینال را پیدا کنید که عدد «۴» بالای آن دیده می‌شود. در کنار این ترمینال یک Bobblehead پیدا خواهید که مخصوص افرادی است که بازی را به شیوه مخفی‌کاری بازی می‌کنند و باعث می‌شود تا تشخصی شما توسط دشمنان ۱۰ درصد دشوار‌تر باشد.

۱۹- Unarmed Bobblehead

گاهی هم بهتر است تا شده برای تفریح اسلحه را کنار بگذارید و با دست خالی به مبارزه با دشمنان بروید. در این حالت اگر بتوانید با روبات Critical Hit خود ۲۵ درصد آسیب بیشتر وارد کنید، شانس بیشتری برای پیروزی خواهید داشت. پس به گاراژ Atom Cats بروید که در ناحیه جنوبی نقشه است. در این گاراژ یک ماشین دیده می‌شود که Bobblehead مورد نظر ما بر روی سقف آن قرار دارد.

۲۰- Charisma Bobblehead

کاریزما تاثیر زیادی در بهبود روابط شما با دیگر شخصیت‌های بازی دارد و یکی از ویژگی‌های اصلی شخصیت شما است. پس ارتقای ۱ واحدی آن با پیدا کردن Bobblehead مربوطه کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد. برای این کار باید به تیمارستان Parsons State بروید که برای ورود به آن باید کوئست Secret of Cabot House را فعال کرده باشید. این کار چند پیش‌نیاز دارد که به شرح زیر هستند:

  • شخصیت شما باید حداقل لوِل ۱۰ باشد
  • باید دشمنان اطراف در ورودی تیمارستان را شکست دهید
  • با ادوارد دیگا صحبت کنید (وی در یکی از سه منطقه Diamond City، Goodneighbour و Bunker Hill دیده می‌شود) و کوئست Special Delivery را تمام کنید که وی با شما می‌دهد و پس از آن هم کوئست بعدی این شخصیت را به پایان برسانید

در صورت انجام موفقیت آمیز این کار‌ها می‌توانید وارد تیمارستان شوید و Bobblehead را از روی میز اتاق شخصیت جک کابوت بردارید.

نظر شما در مورد این قسمت از سری مقالات آموزشی Fallout 4 چیست؟

برای مطالعه همه مقاله‌های آموزشی Fallout 4 هم می‌توانید به صفحه اختصاصی این مقالات مراجعه کنید.

منبع:‌Gosunoob


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده