نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

The Witnees در هفته اول میزان فروش سالیانه بازی Braid را پشت سر گذاشت

بازی The Witness جدید‌ترین اثر جاناتان بلو است که چندی پیش عرضه شده و توانسته در یک هفته، بازی پیشین این بازیساز یعنی Braid را از لحاظ فروش پشت سر بگذارد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

جاناتان بلو با ساخت بازی Braid در سال ۲۰۰۸ به شهرت رسید و این اثر آن‌قدر از لحاظ گیم‌پلی و گرافیک هنری عالی بود که توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر در ذهن طرفداران ثبت کند. به همین دلیل هم افراد زیادی منتظر بازی جدید این بازیساز بودند که امسال با نام The Witness برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شده است. حال بلو اعلام کرده که این بازی توانسته در هفته اول انتشار خود فروشی بیش‌تر از میزان فروش سالیانه Braid ثبت کند.

البته در این بین باید به چند نکته توجه داشت؛ یک این که Braid تنها ۱۵ دلار قیمت داشت و The Witness قیمتی معادل ۴۰ دلار دارد که البته اثر جدید بلو از لحاظ تعدادی هم بیش‌تر از Braid در بازه زمانی یکسان فروش داشته است. به‌علاوه Braid ابتدا فقط به شکل انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شده بود و The Witness در حال حاضر بر روی دو پلتفرم در دسترس که همین مساله مقایسه تعدادی آن‌ها را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. با این حال جاناتان بلو هم تمایل دارد تا این دو بازی را با یک دیگر مقایسه کند و این مساله از توییت‌هایی که وی اخیرا منتشر کرده کاملا مشخص است:

صحبت کردن در مورد رقم دقیق فروش بازی به دلیل برخی مسائل حقوقی ممکن نیست؛ ولی The Witness در هفته اول توانسته Braid را از لحاظ فروش پشت سر بگذارد.

البته Braid یک بازی کاملا مستقل بود و در مورد آن مساله پول و میزان فروش خیلی مطرح نبود، ولی دانستن این نکته جالب است. فروش عالی The Witness باعث خواد شد تا بازی بعدی را هم با بودجه‌ای معادل این اثر یا شاید هم بیشتر بسازیم.

به هر حال The Witness فعلا برای پلتفرم‌های ذکر شده در دسترس است و در آینده برای iOS و احتمالا ایکس‌باکس وان هم عرضه خواهد شد که همین مساله می‌تواند فروش بیشتر این بازی را هم در پی داشته باشد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده