نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

تماشا کنید: ۱۱ دقیقه از گیم‌پلی بازی The Witness

بازی معمایی The Witness به تازگی برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شده و مورد توجه بازیکن‌ها و منتقدین قرار گرفته است. برای تماشای بخش‌هایی از گیم‌پلی این بازی با زومجی همراه باشید.

وبسایت Polygon بخشی از گیم‌پلی این بازی زیبا را در قالب یک ویدئوی ۱۱ دقیقه‌ای منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید. در ویدئوی زیر علاوه بر محیط‌های زیبا و رنگارنگ، با معماهای بازی و نحوه‌ی حل کردن آنها نیز آشنا خواهید شد. ضمنا اگر هنوز The Witnessرا تجربه نکرده‌اید نگران نباشید، چون ویدئوی زیر داستان بازی را لو نمی‌دهد:

The Witness جدیدترین اثر جاناتان بلو، سازنده‌ی بازی زیبا و تحسین شده‌ی Braid است. The Witness یک بازی معمایی سه‌بعدی است که در آن باید محیط‌های یک جزیره‌ را جستجو کنید و پازل‌های مختلفی را حل نمایید. بازیکن‌ها می‌توانند با استفاده از سرنخ‌های بصری و همچنین نوارهای صوتی ضبط‌ شده‌ای که در گوشه و کنار جزیره وجود دارند راه‌حل معماها را پیدا کنند. بازی در حدود ۶۵۰ معما خواهد داشت که لازم نیست تمام آنها به وسیله‌ی بازیکن حل شوند. برای به پایان رساندن The Witness در شرایط معمولی حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت زمان لازم است. همچنین بلو می‌گوید در بازی‌اش یک پازل وجود دارد که تنها یک درصد از بازیکن‌ها می‌توانند آن را حل کنند.

The Witness که ساخت آن از سال ۲۰۰۸ و اندکی پس از انتشار بازی Braid آغاز شده، در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. نسخه‌ی iOS این بازی در آینده عرضه می‌شود، ضمن اینکه احتمالا شاهد انتشار آن برای کنسول ایکس‌باکس وان نیز خواهیم بود.

The Witnessبا نقد‌های بسیار مثبتی مواجه شده و اکثر منتقدان بازی را تحسین کرده‌اند.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده