// چهار شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

فروش پلی استیشن 4 از ۵۰ میلیون واحد در سراسر جهان عبور کرد

سونی امروز از فروش ۵۰ میلیون واحدی پلی‌استیشن 4 تا تاریخ ۶ دسامبر (۱۶ آذر)‌ در سراسر جهان خبر داده است.

طبق اعلام سونی فروش کنسول پلی‌استیشن 4 در اقصی نقاط جهان تا تاریخ ۶ دسامبر از مرز ۵۰ میلیون واحد عبور کرده است. آمار فوق شامل کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو فروخته شده به مشتریان می‌شود.

به دنبال فروش جمعه سیاه، سونی اذعان کرد که نام تجاری پلی‌استیشن بهترین هفته در طول تاریخ کمپانی را تجربه کرد. با این حال، جزئیات دقیقی در این رابطه ارائه نشد. طبق ادعای گزارش‌های منتشر شده از کمپانی‌های ثالث (third-party)، کنسول ایکس‌باکس وان عملکرد بهتری را نسبت به پلی‌استیشن 4 در جمعه سیاه نشان داده است.

در زمینه‌ی فروش بازی، فروش نرم‌افزاری پلی‌استیشن 4 تا تاریخ چهارم دسامبر (۱۴ آذر) بیش از ۳۶۹ میلیون ۶۰۰ هزار واحد اعلام شده که آمار فوق شامل فروش انجام شده از طریق خرده‌فروش‌ها و فروشگاه پلی‌استیشن (PlayStation Store) می‌شود.

اندرو هاوس (Andrew House)،‌ رئیس سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) در بیانیه‌ای پیرامون این موفقیت پلی‌استیشن 4 گفت:

به واقع خوشحالیم که جامعه‌ی پلی‌استیشن 4 از زمان عرضه در سه سال، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با پشتیبانی عظیم طرفداران و شرکای ما در جهان، در سال جاری ما توانستیم تا مجموعه‌ای بی‌سابقه از سخت‌افزارها شامل پلی‌استیشن 4 باریک‌تر، پلی‌استیشن 4‌ پرو و پلی‌استیشن VR را ارائه کنیم. از طریق صف‌ انتشار نرم‌افزارها و خدمات شبکه پیشگام خود،‌ به ارائه‌ی بهترین تجربه بازی ادامه خواهیم داد، همانطور که ما در سرعت بخشیدن به کسب و کار و گسترش اکوسیستم پلی‌استیشن 4 تمرکز می‌کنیم.

هرچند سونی توضیحاتی را در رابطه با نحوه سرعت بخشیدن به گسترش در اکوسیستم پلی‌استیشن 4 ارائه نکرده با این حال این کمپانی در پایان بیانیه‌ی خود گفته است که «برای ارائه تجربه‌های سرگرمی‌ای که تنها در پلی‌استیشن ممکن است، به گسترش جهان پلی‌استیشن 4 ادامه خواهد داد.»

کنسول پلی‌استیشن 4 همچنان در تلاش برای پشت سر گذاشتن پلی‌استیشن 3 با فروش ۸۰ میلیون دستگاه است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده