// چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹

فروش بیشتر ایکس باکس وان نسبت به پلی استیشن 4 در جمعه سیاه

بر‌طبق آمار ادوبی (Adobe) میزان فروش آنلاین ایکس‌باکس وان در روز جمعه سیاه از پلی‌استیشن 4 پیشی گرفته است.

آخرین جمعه ماه نوامبر که به جمعه سیاه مشهور بوده، بهترین فرصت برای انجام خرید‌های مختلف است زیرا اغلب محصولات با قیمت‌های بسیار پایینی به فروش می‌رسند. حال بر‌طبق گزارش‌های کمپانی ادوبی، در این روز از نظر فروش آنلاین کنسول نسل هشتم مایکروسافت توانسته بیش از رقیب خود یعنی پلی‌استیشن 4 فروش داشته باشد. لیست پنج محصول پر‌فروش جمعه سیاه شامل آیپد‌ها، تلویزیون‌های 4K سامسونگ، مک‌بوک Air، تلویزیون‌های ال‌جی و کنسول‌های ایکس‌باکس است. با این وجود که ادوبی به جایگاه پلی‌استیشن 4 اشاره نکرده، اما با اطمینان می‌توان گفت که جزء پنج محصول پر‌فروش نبوده است. اما نکته حائز اهمیت این است که کمپانی ادوبی تنها به آمار فروش‌های آنلاین اکتفا کرده است.

در روز جمعه سیاه کنسول‌های ایکس‌باکس وان اس و پلی‌استیشن 4 اسلیم، در باندل‌های مختلف با حد‌اقل یک بازی با قیمت ۲۵۰ دلار فروش می‌رسیدند که پایین‌ترین قیمت رسمی تاریخ هر دو کنسول است. کمپانی ادوبی در ادامه به معرفی محصولاتی که در روز جمعه سیاه پیدا کردن‌شان سخت و دشوار بوده، پرداخته است که کنسول NES Classic Edition و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR جزء این دسته از محصولات هستند.

کمپانی ادوبی مجموع فروش آنلاین روز جمعه سیاه (که شامل عصر روز شکر گذاری نیز است) را ۵٫۲۷ میلیارد دلار اعلام کرده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۷٫۷ درصد افزایش یافته است. بر‌طبق گزارش این کمپانی مبلغ ۱٫۹۳ میلیارد دلار از رقم مذ‌کور در روز شکر‌گذاری صرف شده و ۳٫۳۴ میلیارد دلار مختص به جمعه سیاه بوده است.

در ادامه کمپانی ادوبی، کنسول پلی‌استیشن 4 را به عنوان پر‌فروش‌ترین کنسول خانگی در بازه زمانی ۱ تا ۲۴ نوامبر (۱۱ آبان تا ۴ آذر) معرفی می‌کند. همچنین در باب بازی‌های ویدیویی، بازی‌های Pokémon Sun و Pokémon Moon پر‌فروش‌ترین بازی ماه نوامبر لقب گرفته و بازی Call of Duty: Infinite Warfare جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

آمار کمپانی ادوبی بر‌اساس داده‌های نا‌شناس جمع‌آوری شده از ۲۲٫۶ میلیارد باز‌دید از سایت‌های خرده‌فروشی حاصل شده است. این کمپانی مدعی شده که ۸۰ درصد از تمامی خرید‌های آنلاین ۱۰۰ خرده‌فروشی بزرگ ایالات متحده آمریکا را ره‌گیری کرده است. از ماه جولای کنسول ایکس‌باکس وان با کنار زدن کنسول نسل هشتم سونی، لقب پر‌فروش‌ترین کنسول را به نام خود ثبت کرد. تا‌کنون آمار ماه نوامبر اعلام نشده، اما با استناد به آمار ادوبی، این کنسول پس از سه ماه توانسته است به جایگاه خود باز‌گردد. انتظار می‌رود که در روز‌های ابتدایی ماه دسامبر، گروه معتبر ان‌پی‌دی (NPD) آمار خود را منتشر کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده