نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

سازنده No Man's Sky از اتهام تبلیغات دروغین پیرامون بازی تبرئه شد

در حالی که هلو گیمز به تبلیغات دروغین در مورد No Man's Sky متهم شده بود، از این اتهام تبرئه شد.

موسسه ASA که وظیفه رسیدگی به تبلیغات محصولات مختلف را برعهده دارد، چندی پیش استودیو هلو گیمز را متهم کرد که سعی کرده در مورد ویژگی‌های بازی No Man's Sky اغراق کند و در واقع آن را بهتر از چیزی واقعا هست نشان بدهد. با این حال این موسسه اخیرا اعلام کرده که هلو گیمز از این اتهام تبرئه شده و خلافی مرتکب نشده است. ASA متنی نیز در این مورد منتشر کرده که به شرح زیر است:

ما پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که سازنده بازی برای تهیه تصاویر و ویدیو‌های تبلیغاتی آن از محتویات خود بازی استفاده کرده است و خب این یک مساله طبیعی است که آن‌ها سعی کنند بازی خود را به بهترین شکل ممکن نشان بدهند. با این حال آن‌ها از تصاویر یا ویدیو‌های دروغین برای این منظور استفاده نکرده‌اند. به همین دلیل هم ما به این نتیجه رسیدیم که هلو گیمز یا دیگر کمپانی‌های مسئول در مورد تبلیغات بازی تخلفی نکرده‌اند و به همین دلیل هم پرونده تبلیغات دروغین آن‌ها مختومه است.

اما یکی دیگر از مواردی که نارضایتی و شکایت‌های گیمر‌ها را در پی داشت، این بود که برخی تصاویر و محیط‌های نمایش داده شده پیش از عرضه بازی، اصلا در بازی اصلی وجود نداشتند. ASA در این مورد هم اعلام کرده از آنجایی که بازی No Man's Sky از الگوریتم‌های تصادفی برای خلق محیط‌های خود استفاده می‌کند و پیش از عرضه بازی هم این را اعلام کرده است، طبیعی است که هر گیمر محیط و شرایط متفاوتی را نسبت به بقیه تجربه کند و این چیزی نیست که سازندگان در آن مقصر باشند.

همچنین یک مشکل دیگر گیمر‌ها با سازندگان بازی هم در مورد گرافیک و جلوه‌های بصری No Man's Sky بود که گیمر‌ها اعتقاد داشتند تریلر‌های بازی به مراتب زیباتر از آن چیزی است که در نهایت گیمر در بازی تجربه می‌کند. استودیو هلو گیمز در این مورد به عنوان دفاعیه خود اعلام کرده که آن‌ها تریلر‌ها را از گیم‌پلی واقعی بازی و با یک پی‌سی با مشخصاتی معمولی ضبط کرده‌اند و موسسه ASA هم در تحقیقات خودش این موضوع را تایید کرده و گفته است:

کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که ممکن است سیستم آن‌ها توان کافی برای اجرای بازی با جزییات بالا را نداشته باشد و در نتیجه گرافیکی که در بازی مشاهده می‌کنند پایین‌تر از حد نهایی گرافیک بازی باشد. ما در بررسی‌های خودمان به این نکته پی بردیم که برخی تصاویر بازی، جزییات بیشتری نسبت به تجربه نهایی دارند. ولی این تفاوت به حدی نیست که بتوان آن را یک تبلیغ دروغین دانست.

به هر حال به نظر می‌رسد پس از روز‌های سختی که سازندگان بازی No Man's Sky پس از عرضه آن تجربه کردند، این روز‌ها شرایط برای آن‌ها بسیار بهتر شده است. چرا که از طرفی از اتهام ASA تبرئه شده‌اند و از طرفی هم پس از عرضه آپدیت جدید بازی که Foundation Update نام دارد، بازی دوباره با استقبال و بازخورد‌های خوب کاربران روبرو شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده