// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

آغاز تحقیق سازمان استاندارد بریتانیا در رابطه با تبلیغات دروغین بازی No Man’s Sky

سازمان استاندارد تبلیغات بریتانیا از آغاز بررسی تبلیغات کاذب پیرامون بازی No Man’s Sky خبر داده است.

به دنبال حضور استودیوی هلو گیمز در  بسیاری از رویدادها و تبلیغ و تعریف پیرامون منحصر به فرد بودن بازی No Man’s Sky، انتظارات بسیاری از بازیکنان به ویژه پیش‌خرید کنندگان این بازی اول شخص با افزایش روبرو شده بود. با این حال، با انتشار رسمی No Man’s Sky و علی‌رغم فروش موفقیت آمیز در اولین هفته عرضه، این بازی نتوانست در کنار جلب رضایت منتقدین، خریداران بازی را نیز راضی کند. بسیاری از بازیکنان اعتقاد داشتند که ویژگی های وعده داده شده توسط توسعه‌دهندگان در بازی حضور نداشته و در نتیجه هلو گیمز تبلیغاتی دروغین را در منحصر به فرد بودن بازی داشته است. اکنون در کنار کاهش بی‌شمار بازیکنان آنلاین No Man’s Sky، این احتمال وجود دارد تا تیم توسعه‌ گرفتار مشکلات بزرگتری نیز بشود.

به گزارش یوروگیمر، سازمان استاندارد تبلیغات بریتانیا موسوم به ASA از آغاز یک تحقیق برای بررسی تبلیغات کاذب برای این بازی خبر داده است. تبلیغاتی که غالبا با همکاری صفحه‌های آنلاین مانند استیم صورت می‌گیرد. سازمان ASA‌ مدعی است که آنها مجموع شکایاتی را از خریداران برای تبلیغات دروغین بازی No Man’s Sky دریافت کرده‌اند. طبق گفته این سازمان در صورتی که نتیجه تحقیقات به حقیقت شکایت‌ها دلالت داشته باشد، این سازمان قادر خواهد بود تا دستور برداشته شدن تبلیغات‌ها را صادر کند.

علاوه بر این، در صورت مقاومت در برابر حکم صادر شده، ASA می‌تواند با دسترسی به ارائه‌دهندگان موتورهای جستجو در اینترنت، دستور حذف تمامی تبلیغات‌‌های پولی شامل این بازی را ارائه دهد.

عمده تحقیقات برروی صفحه این بازی برروی استیم تمرکز دارد، جایی که به اعتقاد بسیاری دارای جزئیات گمراه‌کننده‌‌ای پیرامون فضای بازی است.‌ طبق اعلام ASA، این سازمان با هلو گیمز، توسعه‌دهنده No Man’s Sky و ولو برای پیشبرد تحقیقات در تماس است، هرچند باید دید تا تحقیقات تا چه مدت به طول می‌انجامد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده