نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۹

فیلمبرداری فیلم Uncharted از سال آینده آغاز می‌شود

شاون لوی، کارگردان فیلم Uncharted، از آغاز فیلمبرداری این فیلم از سال آینده خبر داد.

مدت زمان زیادی از معرفی فیلم آنچارتد توسط سونی می‌گذرد. با این حال در این مدت این فیلم دست‌خوش تغییرات زیادی شده است و هرگز ساخت آن به صورت رسمی کلید نخورده است. حال به نظر می‌رسد که بالاخره پس از انتخاب شاون لوی به عنوان کارگردان این اثر، روند ساخت آن هم سرعت بیش‌تری گرفته و این کارگردان اخیرا در مصاحبه‌ای از آغاز فیلمبرداری آن در سال آینده خبر داده است:

از اینکه سال آینده فیلم‌برداری را آغاز خواهیم کرد خوشحالم. البته این اتفاق قرار نیست پیش از ماه مارس رخ بدهد و احتمالا از اواخر بهار یا اوایل تابستان کار را کلید خواهیم زد.

لوی همچنین در ادامه صحبت‌های خود از علاقه‌اش به این فیلم و مجموعه آنچارتد گفته است:

من از مدت‌ها پیش علاقه زیادی به ساخت این فیلم داشتم. چرا که شخصا تمامی بازی‌های این مجموعه را تجربه کرده و از آن‌ها لذت برده‌ام. به‌علاوه سری بازی‌های آنچارتد یک تجربه سینمایی عالی ارائه می‌دهند که در کم‌تر بازی دیگری دیده می‌شود و این فقط به دلیل وجود صحنه‌های نفس‌گیر نیست و کاراکتر‌ها و روایت کلی و حتی شوخی‌هایی که در بازی دیده می‌شود هم در این حس سینمایی تاثیر‌گذار هستند.

به‌علاوه با اینکه نیتن دریک به دنبال پیدا کردن گنجینه‌های مختلف است و از این نظر شاید شبیه به ایندیانا جونز باشد، ولی آنچارتد با این مجموعه یا هر اثر مشابه دیگری متفاوت بوده و ریتم مخصوص به خودش را دارد.

لوی در ادامه اشاره کرد که می‌داند پروژه ساخت فیلم آنچارتد تا به امروز با مشکلات متعددی روبرو شده و ساخت آن به تعویق افتاده است. ولی وی قطعا پس از تمام کردن کارگردانی دو اپیزود سریال Stranger Things، سراغ ساخت آنچارتد خواهد رفت و قرار نیست شاهد تاخیر دیگری باشیم. وی همچنین اشاره‌ای به فیلم‌نامه این فیلم داشت که توسط جو کارناهان نوشته می‌شود. کارناهان چندی پیش فیلم آنچارتد را یک فیلم متضاد با ایندیانا جونز معرفی کرده بود:

جو در زندگی شخصی خود و در شبکه‌های اجتماعی شخصیت محبوب و سرگرم‌کننده‌ای است و دلیل آن هم این است که وی ترسی از هیچ‌چیز ندارد. پس می‌توانم بگویم که کاملا موافق نظر وی در مورد ایندیانا جونز هستم. افراد زیادی این فیلم را به دلیل شباهت‌های داستانی‌اش با آنچارتد مقایسه می‌کنند، ولی تفاوت‌های زیادی در این بین وجود دارد. اصلی‌ترین آن‌ها هم این است که جونز یک قهرمان بود و ویژگی‌های لازم برای این نوع کاراکتر را داشت، ولی نیتن دریک هرگز خودش را یک قهرمان نمی‌داند و حتی اگر خصوصیات قهرمانی هم در وی دیده شود، این‌ها فقط بخشی از شخصیت بذله‌گوی وی هستند.

پس با اینکه شاید شباهت‌هایی بین این دو باشد، ولی آنچارتد در مورد زمان حال است در حالی که ایندی در زمانی گذشته باقی مانده است و آنچارتد بیش‌تر به واقعیت شباهت دارد.

کارگردان فیلم در پایان هم اشاره‌ای به بحث‌های پیرامون انتخاب بازیگر نقش نیتن دریک داشت:

در این مورد هنوز تصمیمی گرفته نشده است و استودیو، تهیه‌کننده و من در حال بررسی گزینه‌ها هستیم. ما دنبال کاراکتری هستیم که ظاهر خوب و ویژگی‌هایی نزدیک به شخصیت نیتن دریک در بازی‌ها داشته باشد. فعلا فقط می‌توانم بگویم که قرار نیست از طریق پیشنهاد‌های توییتری برای این نقش بازیگر انتخاب کنیم!


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده