نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳

مارک سرنی: کنسول‌ها برای اجرای بازی 4K باید ۸ ترافلاپس قدرت داشته باشند

مارک سرنی اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که کنسول‌ها برای اجرای بازی‌های 4K واقعی به ۸ ترافلاپس قدرت نیاز دارند.

مارک سرنی، مهندس ارشد پلی‌استیشن، اخیرا مصاحبه‌ای پیرامون کنسول پلی‌استیشن 4 پرو با AV Watch (که یکی از شبکه‌های مشهور ژاپن است) داشته است. وی در صحبت‌های خود اعلام کرد پلی‌استیشن 4 پرو که در تاریخ ۲۰ آبان عرضه خواهد شد، تنها ۱۹ درصد بزرگ‌تر از مدل معمولی پلی‌استیشن 4 است و البته این افزایش سایز نقشی در افزایش قدرت کنسول نداشته است.

سرنی در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که یک کنسول بازی برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K واقعی (Native)، حداقل باید ۸ ترافلاپس قدرت داشته باشد. با اینکه مهندس پلی‌استیشن اشاره مستقیمی به کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو نداشته، اما به نظر می‌رسد که منظور وی از گفتن این حرف این باشد که اسکورپیو با قدرت ۶ ترافلاپس در اجرای بازی‌های 4K به مشکل خواهد خورد. وی همچنین در بخش پایانی صحبت‌های خود اعلام کرد که کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن به سادگی قادر خواهند بود تفاوت‌های گرافیکی بین نسخه‌های معمولی و پلی‌استیشن 4 پرو بازی‌ها را تشخیص بدهند.

سونی اخیرا تبلیغی منتشر کرد و در آن پلی‌استیشن 4 پرو را قوی‌ترین کنسول فعلی نامید. این در حالی است که مایکروسافت هم اسکورپیو را قوی‌ترین کنسول تاریخ معرفی می‌کند و البته اعلام کرده است بازی‌های ساخته شده توسط استودیو‌های مایکروسافت، با رزولوشن 4K واقعی روی این کنسول اجرا می‌شوند.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده