نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

گای ریچی در حال مذاکره با دیزنی برای کارگردانی فیلم Aladdin است

گای ریچی، کارگردان برجسته بریتانیایی، در حال مذاکره با کمپانی والت دیزنی برای کارگردانی فیلمی لایو اکشن براساس انیمیشن Aladdin است.

کمپانی والت دیزنی در نظر دارد فیلمی لایو اکشن براساس انیمیشن علاءالدین (Aladdin) تولید و اکران کند و در حال مذاکره با گای ریچی، کارگردان فیلم‌هایی چون شرلوک هلمز (Sherlock Holmes)، شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها (Sherlock Holmes: A Game of Shadows)، قفل، انبار و دو بشکه باروت (Lock, Stock and Two Smoking Barrels) و قاپ‌زنی (Snatch)، برای کارگردانی این فیلم لایو اکشن است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده است، دیزنی می‌خواهد اقتباسی غیر خطی و متفاوت از فیلم Aladdin تولید کند و ترجیح می‌دهد که این فیلم به شکل داستان سرایی‌ فیلم‌های ریچی تولید و اکران شود.

guy ritchie

این منبع در ادامه اضافه می‌کند، دن لین که در بازسازی دو فیلم  Sherlock Holmes محصول کمپانی برادران وارنر، با ریچی همکاری داشته است، به عنوان تهیه کننده در این فیلم Aladdin حضور خواهد داشت. جان آگوست، نویسنده فیلم ماهی بزرگ (Big Fish)، کار نوشتن فیلمنامه فیلم Aladdin را بر عهده دارد و طبق گفته هالیوود ریپورتر، قرار است عناصر موزیکال انیمیشن اصلی در فیلم آن حفظ شود. انیمیشن Aladdin در سال ۱۹۹۲ به روی پرده رفت و موفق به دریافت دو جایزه اسکار برای بهترین موسیقی متن و آهنگ A Whole New World شد. با این حال، هالیوود ریپورتر اضافه می‌کند که دیزنی هنوز نمی‌داند که چگونه از شخصیت جنی، غول چراغ جادو و محبوب علاءالدین، در فیلم استفاده کند، رابین ویلیامز، بازیگر فقید سینما، وظیفه صداپیشگی شخصیت جنی را بر عهده داشت و یکی از به یاد ماندنی‌ترین کارهای این بازیگر محبوب بوده است.

هنوز هیچ تاریخی برای اکران فیلم Aladdin اعلام نشده است و این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است. هفته گذشته والت دیزنی فیلم لایو اکشن مولان (Mulan) را برای اکران در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان ۱۳۹۷) معرفی و تایید کرد. چندی پیش والت دیزنی از برنامه‌اش برای ساخت فیلم لایو اکشن شیر شاه (The Lion King) به کارگردانی جان فاورو، که کارگردانی فیلم موفق کتاب جنگل (The Jungle Book) را امسال بر عهده داشته است، خبر داد و ساخت این فیلم را تایید کرد. اما پیش از اکران این دو فیلم در سینماهای سراسر جهان، فیلم دیو و دلبر (Beauty and the Beast)، دیگر فیلم لایو اکشن دیزنی، به کارگردانی بیل کاندن و بازی اما واتسون، برای بازی در نقش بل، به همراه دن استیونز، برای بازی در نقش دیو، در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۷ (۲۷ اسفند ۱۳۹۵) اکران خواهد شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده