نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

پیش فروش هدست واقعیت مجازی HTC Vive از اسفند ماه آغاز می‌شود

پس از فعال شدن امکان پیش‌خرید و قیمت نهایی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، کمپانی اچ‌تی‌سی هم تاریخ آغاز پیش‌فروش هدست وایو خود را اعلام کرده که بر اساس آن از تاریخ ۱۰ اسفند می‌توان این هدست را پیش‌خرید کرد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کمپانی اچ‌تی‌سی در همکاری با کمپانی وَلو در حال ساخت هدست واقعیت مجازی وایو است. این هدست یک تفاوت عمده با هدست‌هایی مثل آکیولس ریفت یا پلی‌استیشن VR دارد و آن این است که می‌تواند محیط اطراف کاربر را با مقیاس یک به یک وارد دنیای واقعیت مجازی کند و در نتیجه فضای بیش‌تری برای استفاده از آن نیاز خواهد بود که در عین حال به واقعی‌تر بودن تجربه کار با این هدست هم کمک می‌کند.

اچ‌تی‌سی اخیرا در جریان نمایشگاه CES 2016، از آخرین نسخه آزمایشی محصول خود رونمایی کرد که با نام Vive Pre در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. در این نسخه اچ‌تی‌سی از یک دوربین در جلوی هدست استفاده کرده که با استفاده از فناوری به نام «چیپرون» محیط اطراف کاربر را شناسایی می‌کند و در صورتی که فرد بیش از حد به اشیا محیطی یا دیوار‌ها نزدیک شود، به وی اخطار می‌دهد. به‌علاوه کنترلر‌های این نسخه هم دست‌خوش تغییراتی شده‌اند و حالت آرگونومیک بهتری دارند.

پس از دست‌یابی به پیشرفت‌های مذکور در ساخت هدست وایو، به نظر می‌رسد که این محصول در حال رسیدن به مراحل پایانی ساخت خود است. حال امروز سایت تلگراف اعلام کرد که پیش‌فروش این هدست از تاریخ ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) آغاز خواهد شد و یکی از مسوولین کمپانی اچ‌تی‌سی هم در مصاحبه با سایت ورج، این تاریخ را رسما تایید کرد. به‌علاوه افرادی که این هدست را پیش‌خرید کنند، می‌توانند در ماه آوریل (۱۳ فروردین ۹۵ تا ۱۱ اردیبهشت ۹۵) محصول خود را دریافت کنند.

البته این کمپانی تایوانی فعلا اشاره‌ای به قیمت این هدست نکرده و احتمالا باید تا زمان فعال شدن امکان پیش‌خرید آن برای مشخص شدن قیمت صبر کنیم. این در حالی است که هدست آکیولس با قیمتی ۶۰۰ دلاری عرضه می‌شود و وایو (به دلیل ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم) احتمالا از این هدست گران‌تر خواهد بود. همچنین اخیرا شایعه‌ای مطرح شده که بر اساس آن احتمال عرضه بازی Portal 3 برای هدست وایو وجود دارد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده