نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

اکیتویژن بلیزارد با پرداخت ۴۶ میلیون دلار کمپانی ورزش‌های الکترونیک MLG را خریداری کرد

کمپانی ورزش‌های الکترونیکی Major League Gaming اکثریت سهام خود را به کمپانی بزرگ اکتیویژن بلیزارد فروخته است که به نوعی پایانی بر فعالیت‌های پیشین این کمپانی خواهد بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کمپانی Major League Gaming که با نام مخفف MLG مشهور‌تر است، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده ترین کمپانی‌های فعال در زمینه رقابت‌های ورزش الکترونیک است. این کمپانی در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و پس از برگزاری چند دوره رقابت‌های Halo و Call of Duty، سراغ بازی‌های پی‌سی و رقابت‌هایی در رشته‌های World of Warcraft، League of Legends، StarCraft II و Dota 2 رفت و هم‌اکنون هم در حال ساخت یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در جزیره هنگین است که برای رقابت‌های e-sport از آن استفاده خواهد شد و اولین ورزشگاه اختصاصی بازی‌های ویدیویی است.

تقریبا چند ماه پیش صبحت‌هایی مبنی بر تمایل کمپانی یاهو برای خرید MLG مطرح شد و حتی این کمپانی ضمن تایید ملاقات‌هایی که با سران یاهو داشتند، اعلام کرد که فعلا قصد فروش سهام خود را ندارد. ولی در چرخشی ناگهانی، امروز تقریبا تمام سهام خود را به اکتیویژین بلیزارد، ناشر بازی‌هایی مثل Call of Duty و World of Warcraft فروخت. بر اساس اعلام سایت esportsobserver، سران MLG تقریبا ۱۰ روز پیش جلسه‌ای تریتب دادند و در مورد فروش سهام این کمپانی به اکتیویژن به توافق رسیدند.

مبلغی که اکتیویژن برای خرید MLG هزینه کرده، ۴۶ میلیون دلار اعلام شده است. البته به دلیل برخی مسائل حقوقی و عدم رضایت برخی از سهام‌داران این شرکت، اکتیویژن مالک ۱۰۰ درصد سهام MLG نیست و درصد کمی از سهام آن هنوز در اختیار مالکان پیشین است. ولی در حالت‌کلی، اکتیویژن از این پس مالک جدید MLG است.

البته تغییرات اخیر در مالکیت کمپانی MLG، باعث تغییراتی در اعضای این مجموعه هم شده است. بر این اساس سان‌دنس دِجیوانی، مدیر‌عامل MLG، استعفا داده و گرِگ چیشولم، مدیر امور مالی پیشین MLG،‌ جایگزین وی شده است. به‌علاوه چندی پیش مایک سِپسو، یکی از بنیان‌گذاران این کمپانی، هم با جدا شدن از MLG به بخش تازه‌تاسیس ورزش‌های الکترونیکی اکتیویژن پیوسته بود. همچنین مالکیت اکتیویژن تغییراتی هم در نحوه فعالیت این کمپانی اعمال خواهد کرد که باید منتظر توضیحات بیش‌تر در این زمینه بود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده