نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

چگونه بازیساز شویم: بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن ابزارهای ساخت بازی

ما هر روز با افراد علاقه‌مندی برخورد می‌کنیم که دوست دارند تا به ساخت بازی مشغول شوند اما نمی‌دانند باید این پروسه را از کجا آغاز کنند. با زومجی همراه باشید تا شما را با بهترین‌ وب‌سایت‌ها برای پیدا کردن ابزارهای ساخت بازی آشنا کنیم.

یکی از بهترین راه‌ها برای شروع ساخت بازی‌،‌ استفاده از HTML 5 است. اگر هنوز هیچ سر رشته‌ای در ساخت بازی یا دیگر مسائل ندارید، نیازی نیست نگران باشید زیرا می‌توانید با بهره‌گیری از سادگی، قدرت و البته منعطف بودن تکنولوژی HTML 5 ساخت بازی‌ها را شروع کنید تا کم کم به درجات بالا و استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده‌تر برسید.

درون این لیست هم ابزارهای رایگان وجود دارند و هم ابزارهایی که باید برای آن‌ها پول پرداخت کنید، با این حال می‌توانید درون این ابزارها به کاوش پرداخته و با نحوه کارایی آن‌ها آشنا شوید.

۱۰ منبع برتر برای ابزارهای گرافیکی دو بعدی

---------------------------

01-gamedevmarket

GameDev Market - رایگان/پولی

وب‌سایت GameDev Market یک فروشگاه مبتنی بر جامعه‌ای مجازی است که توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل را با سازندگان ابزارها مرتبط می‌کند. ابزارهای دو بعدی موجود در این وب‌سایت متنوع بوده و در هر دو حالت رایگان و پولی موجود هستند.

 

02-gameart2d

GameArt2D - رایگان/ پولی

وب‌سایت GamArt2D.com یک فروشگاه اینترنتی است که البته به ابزارهای دو بعدی و رایگان ساخت بازی نیز وفادار مانده است. کاتالوگ این وب‌سایت اگرچه بسیار بزرگ نیست اما می‌توانیم آثار زیبایی در آن پیدا کنید.

 

 

03-opengameart

Open Game Art - رایگان

Open Game Art یک  رسانه و البته مخزنی بزرگ از ابزارهای گرافیکی ساخت بازی است که به صورت رایگان لایسنس شده‌اند. این رسانه دارای بخشی برای مقالات و آموزش‌ها نیز هست. همچنین این وب‌سایت دارای یک انجمن نیز هست که مشتاقان به ساخت بازی راجع به ابزارها با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می‌نشینند.

 

04-scirra

Scirra - پولی

Scirra که شرکت مسئول ساخت فریم‌ورک Construct 2 به حساب می‌آید،‌ دارای یک فروشگاه نیز هست که می‌توانید ابزارهای جالب و البته فارغ از حق-امتیاز را در آن دریافت کنید.

 

 

05-glitch

Glitch - رایگان

این وب‌سایت یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای پیدا کردن ابزارهای رایگان است. Glicth یک بازی موفق بود که سال ۲۰۱۲ به کار خود پایان داد اما وقتی پروژه این بازی بسته شد، تمام ابزارها و آثار هنری به کار رفته در آن به صورت رایگان در معرض عموم قرار گرفت.

 

 

06-creatures

EatCreatures - پولی

وب‌سایت EatCreatures یک فروشگاه آنلاین است که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند به خرید ابزار گرافیکی و کارتونی فارغ از حق اختراع بپردازند تا در رسانه و محصول خود استفاده کنند.

 

 

07-gameartpartners

Game Art Partners - پولی

Game Art Partners یک فروشگاه و مکانی برای هنرمندان است تا آثار هنری خود برای استفاده در ساخت بازی‌هت را به فروش بگذارند. این مکان مناسب توسعه‌دهندگانی نیست که نمی‌توانند از یک هنرمند در تیم خود استفاده کنند.

 

08-gamedeveloperstudio

Game Developer Studio - رایگان/ پولی

Game Developer Studio یک وب‌سایت جامع و بزرگ است که با دارا بودن ابزارهای گرافیکی و همچنین دیگر ابزارهای ساخت بازی، می‌تواند منبعی خوب برای اکثر توسعه‌دهندگان مستقل بازی‌های ویدیویی محسوب شود.

 

 

09-graphics4game

Graphics4games - پولی

Graphic4games یکی دیگر از منابع خوب برای پیدا کردن ابزارهای گرافیکی مورد نیاز توسعه‌دهندگان بازی‌ها است. در این وب‌سایت می‌توانید تکسچرها و پیش‌زمینه‌های زیبایی پیدا کنید.

 

 

010-deviantart

DeviantArt - پولی

این وب‌سایت که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده، یک جامعه مجازی برای هنرمندان است. DevianArt مکانی مناسب برای پیدا کردن ابزارها و همجنین هنرمندان برای ساخت بازی محسوب می‌شود.

 

 

۱۰ منبع برتر برای ابزارهای گرافیکی سه بعدی

---------------------------

01-gamedevmarket

GameDev Market - رایگان/پولی

وب‌سایت GameDev Market یک فروشگاه مبتنی بر جامعه‌ای مجازی است که توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل را را با سازندگان ابزارها مرتبط می‌کند. ابزارهای دو بعدی موجود در این وب‌سایت متنوع بوده و در هر دو حالت رایگان و پولی موجود هستند.

 

011-turbosquid

TurboSquid - پولی

TurboSquid در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و دارای قدمت زیادی در حوزه ابزارهای بازی است. این وب‌سایت یکی از بزرگترین منابع برای مدل‌های سه‌بعدی به شمار می‌رود.

 

 

012-blendswap

Blend Swap = رایگان

Blend Swap یک جامعه متشکل از هنرمندان با سلایق مختلف است که آثار خود را تحت لاینسنس حق امتیاز مخترع به اشتراک می‌گذراند. بعضی از ابزار موجود در این وب‌سایت واقعا از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

 

 

013-unity

Unity - رایگان/پولی

Unity یکی از موتورهای بازی‌سازی مطرح است که دارای یک فروشگاه اختصاصی نیز هست. در این فروشگاه می‌توانید بیش از ۱۵۰۰۰ مدل سه‌بعدی، انیمیشن، فایل‌های صدا، اسکریپ و سایر موارد مورد نیاز ساخت بازی را به صورت رایگان و پولی دریافت کنید.

 

014-3drt

3DRT.com - پولی

3DRT.com یکی از پیشروترین وب‌سایت‌ها در زمینه انیمیشن‌های سینمایی همزمان (Real-Time) است. مدل‌های سه بعدی این وب‌سایت از کیفیت بالایی برخودار هستند و می‌توانند در بازی‌هایی با کیفیت بالا اسنفاده شوند.

 

015-prosplanet

Props Planet - رایگان/پولی

Props Planet یک فروشگاه ابزارهای سه‌بعدی به همراه پیش‌نمایش WebGL است که هر هفته نیز ابزارهای جدیدی به این فروشگاه اضافه می‌شوند. این ابزارها همه موتورهای بازی‌سازی مانند یونیتی، آنریِل، Playcanvas و غیره را پشتیبانی می‌کنند.

 

016-3dtotal

3DTotal - رایگان/پولی

3DTotal در سال ۱۹۹۹ و به عنوان یک وب‌سایت ساده برای ابزارهای سه‌بعدی تاسیس شد اما در طول یک دهه پیشرفت چشمگیری داشت و اکنون به عنوان یکی از بهترین و اصلی‌ترین منابع ابزارهای سه بعدی و انیمیشنهای سینماتیک به حساب می‌آید. در این وب‌سایت می‌توانید آموزش‌های رایگان بسیار مناسبی نیز دریافت کنید.

 

017-3dmodel

3DModel - رایگان

این وب‌سایت کاملا رایگان بوده و یکی از جالب‌ترین وب‌سایت‌های این لیست به حساب می‌آید. کاربران این وب‌سایت ابزارهای خودد را وارد آن کرده و به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

 

 

018-3dstudio

Gentle Giant - رایگان/پولی

Gentle Giant به طراحی، اجرا و تولید ابزارهای سه‌بعدی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. از شخصیت‌های مختلف گرفته تا اتومبیل‌ها و وسائل نقلیه در این وب‌سایت با بهترین کیفیت حضور دارند.

 

 

019-gameartmarket

Game Art Market - رایگان/پولی

Game Art Market یک فروشگاه آنلاین است که هنرمندان بازی‌ها و توسعه‌دهندگان می‌توانند به دانلود، فروش یا خرید ابزارهای ساخت بازی مانند مدل‌های سه‌بعدی، تکسچرها و سایر ابزارها بپردازند.

 

 

نکته‌ای درباره این لیست وجود دارد این است که وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف به صورت اتفاقی چیده شده‌اند پس پیشنهاد ما این است که از تمامی این وب‌سایت‌ها دیدن کنید تا بتوانید آن که مطابق سلیقه‌تان هست را پیدا کرده و از ابزارهای آن استفاده کنید. در قسمت بعدی مقاله شما را با موتورهای بازی‌سازی دو‌بعدی و سه‌بعدی آشنا خواهیم کرد تا شما هم بتوانید قدم در دنیای شیرین ساخت بازی گذاشته و وارد این دنیای بزرگ و جادویی شوید. اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید حتما از طریق بخش نظرات زومجی با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamepix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده