نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

طرح یک سوال: شایعات مربوط به ساخته شدن کنسول «دریم‌کست 2» از کجا نشات می‌گیرند؟

اگر از کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک باشید، به احتمال زیاد خبر «سگا در اندیشه ساخت کنسول دریم‌کست 2 است» را دیده‌اید. ولی این خبر از کجا نشات می‌گیرد و آیا سگا واقعا قصد انجام چنین کاری را دارد؟ با زومجی همراه باشید تا به این سوالات جواب دهیم.

قسمت Trending Topics شبکه اجتماعی فیسبوک سال گذشته به آن اضافه شد و روزانه اخبار و مطالب زیادی در آن قرار داده می‌شوند. با این حال اکثر این مطالب یا از یک سری شایعات نشات می‌گیرند یا این‌که منبع قابل اعتمادی ندارند. در این بین اخیرا خبری با عنوان دریم‌کست 2 در حال ساخت است، در این بخش منتشر شده که بر اساس آن قرار است تا پایان ماه جاری میلادی (۹ دی) ساخت این وسیله تایید شود که ترکیبی از کنسول و پی‌سی است.

ولی این خبر واقعیت ندارد و حتی کمپانی سگا احتمال ساخت دریم‌کست 2 را بررسی هم نکرده است. بلکه دلیل انتشار این خبر، گروهی از طرفداران کنسول دریم‌کست هستند که صفحه‌ای با نام «Dreamcast Revival» در فیسبوک ساخته‌اند و در حال حاضر ۸۸۲ نفر عضو دارند. این گروه چند ماه پیش در سایت Change.org فُرمی ساخت تا سگا را برای ساخت یک نسخه جدید از کنسول دریم‌کست با پشتیبانی از رزولوشن HD متقاعد کند. این جنبش توسط دو تن از طرفداران سگا با نام‌های بن پلاتو و پاتریک لاسون راه‌اندازی شده که مدیران گروه مذکور نیز هستند. لاسون در چند وقت اخیر مصاحبه‌هایی با سایت‌های مختلف انجام داده که این مصاحبه‌ها موجب انتشار خبر دروغ ساخته شدن کنسول دریم‌کست 2 شده‌اند.

به همین دلیل هم لاسون اعلام کرده که این گروه هنوز هیچ تماس رسمی با کمپانی سگا برقرار نکرده و فقط قصد دارد تا با جذب حامیان بیش‌تر، سگا را برای ساخت این کنسول متقاعد کند. وی همچنین در مصاحبه با سایت کوتاکو ابراز امید‌واری کرده که بتواند از طریق یک کمپین کیک‌استارتر، یک میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کند و از این طریق سگا را برای ساخت این کنسول متقاعد کند.

البته باید در نظر داشت احتمال بازگشت سگا به دنیای ساخت کنسول‌های بازی بسیار کم است. چرا که این کمپانی در طی پانزده سال اخیر هرگز تمایلی به انجام این کار نشان نداده است.

نظر شما در مورد احتمال ساخته شدن کنسول دریم‌کست 2 چیست؟ به نظر شما سگا باید دوباره وارد بازار کنسول‌های خانگی شود یا خیر؟

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده