// سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

مقام اجرایی سونی: انحصاری‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۶ قدرت‌نمایی خواهند کرد

در حالی که مایکروسافت با افتخار می‌گوید فصل تعطیلات ۲۰۱۵ برترین لاین‌آپ تاریخ ایکس‌باکس خواهد بود، سونی نیز اعلام کرده که قوی‌ترین محتواهای تاریخ پلی‌استیشن را در این فصل ارائه خواهد داد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مایکل افرایم مدیرعامل شعبه استرالیا سونی در مصاحبه با گیم‌اسپات اذعان کرد که سونی بر روی همکاری با شرکت‌های ثانویه در جهت بهبود وضعیت پلی‌استیشن 4 در دوره پایان سال تمرکز دارد. این مقام اجرایی می‌گوید:

در اکثر بازی‌هایی مانند Destiny، Call of Duty و Star Wars که امسال منتشر شده‌اند، ما برای محتوا اضافه بر روی پلی‌استیشن 4 با سازندگان همکاری کردیم. بهمین دلیل از روند پیش‌روی کریسمس مطمئن هستیم.

امسال ما رابطه نزدیکی با شرکت‌های ثانویه داشتیم زیرا که لاین‌آپ انحصاری ما آن‌طور که می‌‌خواستیم قدرتمند نبود.

در سال ۲۰۱۵ تعداد انگشت‌شماری بازی انحصاری از جمله Bloodborne، The Order: 1886 و Until Dawn برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد. با این‌حال افرایم نسبت به سال ۲۰۱۶ بسیار خوش‌بین است.

لاین‌آپ ما برای سال آینده فوق‌العاده است. بازی‌ّهایی چون Street Fighter، Uncharted 4، No Man’s Sky، The Last Guardian و Gran Turismo عرضه خواهند شد. تمام این بازی‌ها انحصاری و از بین آن‌ها، دو سری کاملا جدید هستند.

سونی همچنین در صدد عرضه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر در سال آینده نیز هست. با این وجود که افرایم نسبت به این تکنولوژی خوش‌بین بوده، اما در قبال قرار گرفتن این سخت‌افزار جدید به عنوان بخش حیاتی از استراتژی سونی در سال ۲۰۱۶ قدری مردد است. افرایم در این‌باره چنین می‌گوید:

ما همچنان در مرحله برنامه‌ریزی برای پلی‌استیشن وی‌آر هستیم و مشخصا براساس بازخوردهایی که دریافت کردیم، عمل خواهیم کرد. این سخت‌افزار بسیار مهم بوده اما کسب‌ و کار اصلی ما در حال حاضر پلی‌استیشن 4 و ارائه محتوا برای این کنسول است. دیسک‌های بازی، بازی‌های دیجیتال، Season Passهای قابل دانلود و سرگرمی بی‌پایان در اولویت کاری ما قرار دارند. به همین دلیل این سخت افزار در درجه دوم قرار می‌گیرد.

در طول ۱۲ ماه سال پلی‌استیشن 4 همچنان کسب‌وکار اصلی ما است زیرا این دستگاه اساس و شالوده کاری ما بوده. عرضه بیشتر پلی‌استیشن 4 هدف اصلی ما باقی خواهد ماند. پلی‌استیشن وی‌آر محصولی جدید است، طرفداران زیادی دارد و بازی‌سازان زیادی مشغول ساخت محتوا برای آن هستند. اما تنها زمان مشخص می‌کند که این سخت‌افزار جدید موفقیت بزرگی بدست می‌آورد یا با شکست روبه‌رو می‌شود.

PS4-Console

علی‌رغم این طرز فکر، افرایم که تجربه ۲۲ سال ریاست بر شعبه سونی در استرالیا و مدیرعاملی شعبه سونی در اروپا را در کارنامه دارد، تمایل سونی نسبت به تجربه حوزه‌های مختلف را دلیل موفقیت این شرکت در نسل حاضر می‌داند. اعتقاد او به شرح زیر است:

پلی‌استیشن 4 سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های پلی‌استیشن داشته است و در استرالیا این کنسول سریع‌ترین فروش در تاریخ سخت‌افزار را در اختیار دارد. ما به وعده‌هایمان عمل می‌کنیم. دوست دارید چگونه بازی کنید؟ چه سبک بازی‌هایی را دوست دارید تجربه کنید؟ بازی‌های مستقل؟ بازی‌های بزرگ؟ دوست دارید آنلاین بازی کنید؟ قصد دارید به بازی‌های قدیمی دسترسی داشته باشید؟ و سال آینده دوست دارید با وی‌آر بازی کنید؟ تکامل پلی‌استیشن 4 براساس تمایلات و روش تجربه محتواها شکل می‌گیرد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده