// پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

توضیحات شوهی یوشیدا در مورد دلایل موفقیت کنسول پلی‌استیشن 4

در ماه اوت، شوهی یوشیدا،رئیس پلی‌استیشن،اعلام کرد که سونی از موفقیت فوق‌العاده پلی‌استیشن 4 بسیار شگفت زده شده است. وی اکنون توضیحاتی در این مورد دلایل موفقیت این کنسول ارائه کرده است. برای جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

چندی پیش، یوشیدا گفت که محبوبیت روزافزون پلی‌استیشن 4 طرز فکر مرسوم در رابطه با این کنسول را به چالش کشید و با اینکه این مساله بسیار خوب است، اما ممکن است مشکلاتی را نیز ایجاد کند. وی در ادامه افزود برای دانستن آینده یک پلتفرم، باید چگونگی رسیدن به این جایگاه را درک کنید.

اکنون یوشیدا اعتقاد دارد پاسخ را پیدا کرده یا حداقل به آن نزدیک شده است. در خلال کنفرانس پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۵، یوشیدا با وب‌سایت گیم‌اسپات مصاحبه‌ای انجام داد و گفت تحلیلگرانی که شکست کنسول‌های جدید را پیش‌بینی می‌کردند، سخت در اشتباه بودند:

پاسخ دادن به این سوال که پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان چه کاری را بهتر از پلی‌استیشن 3 یا ایکس‌باکس 360 انجام دادند، قدری مشکل است. با این حال موفقیت کنسول‌های نسل هشتمی غیر‌قابل انکار است.

تا ماه نوامبر  در سرتاسر جهان ۳۰ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به فروش رسیده است. مایکروسافت آمار فروش ایکس‌باکس وان را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد این پلتفرم نیز روزگار خوبی را سپری می‌کند. در مقایسه با میزان فروش پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 در دوره زمانی مشابه، این دو کنسول نسل هشتمی فروش بسیار بیشتری داشتند.

یوشیدا می‌گوید که تمرکز پلی‌استیشن 4 نسبت به کنسول پلی‌استیشن 3 کاملا تغییر کرده است. او اعتقاد دارد که سونی با ساخت پلی‌استیشن 3 قصد داشت یک سوپر کامپیوتر ارائه کند. ایده پشت کنسول نسل هفتمی سونی این بود که بازی‌سازان چگونگی بهره‌گیری از تمام توان سخت‌افزار را به سرعت یاد بگیرند و پلتفرم را سریعا به موفقیت برسانند. اما اوضاع به این شکل پیش نرفت. بعدها مشخص شد که یادگیری طرز کار با  پردازنده  «سِل» پلی‌استیشن 3 به هیچ‌وجه آسان نیست و بازی‌سازان زمان زیادی را صرف آشنایی با این سیستم کردند.

340949-sony-playstation-4_2

یوشیدا در ادامه گفت که تیم طراحی پلی‌استیشن 4، رویکرد خود را کاملا تغییر دادند:

در طراحی پلی‌استیشن 4 ما تمرکز خود را بر روی سهولت ساخت محتوا و راحتی مشتریان و بازی‌سازان گذاشتیم و فکر می‌کنم این رویکرد به خوبی نتیجه داده است.

یوشیدا می‌گوید که راحتی استفاده از پلی‌استیشن 4 تعداد زیادی از بازی‌سازان مستقل ( که به نظر وی حمایت آن‌ها حقیقتا به پلی‌استیشن 4 کمک کرده است ) و استودیوهای بزرگی چون الکترونیک آرتز، اکتیویژن و استودیوهای متعلق به سونی را برای ساخت محتوا برای این کنسول ترغیب کرده است.

بر طبق نظر یوشیدا ترکیب این موارد باعث به وجود آمدن فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای مشتریان شد و او احساس می‌کند که این شور و هیجان با دوران پلی‌استیشن 1 برابری می‌کند. به اعتقاد وی دلیل دیگر موفقیت پلی‌استیشن 4، جذب افرادی است که کنسول‌های نسل قبل را نداشته‌اند:

ما افراد زیادی را دیدیم که با پلی‌استیشن 4 به دنیای کنسول‌ها بازگشتند. بسیاری از دارندگان پلی‌استیشن 4، کنسول‌های نسل قبل و حتی نینتندو Wii  را هم نداشته‌اند. این دسته از افراد در حال بازگشت به دنیای کنسول‌ها هستند.

در راستای دیگر اخبار مربوط به این کنسول، پیش از این خبری مبنی بر فروش یک میلیون دستگاهی پلی‌استیشن 4 در ماه نوامبر به لطف جمعه سیاه منتشر شد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده