«جنگ‌های محله‌ی چینی‌ها» یکی از بازی‌های مجموعه‌ی پرفروش و تحسین شده‌ی GTA است که با ارائه‌ی گیم‌پلی متفاوت و یاد‌آور نسخه‌های اولیه‌ی این سری، یک موفقیت تضمین شده‌ را به همراه داشت. با بررسی نسخه‌ی اندروید این بازی در زومجی همراه باشید.

پنج‌سال پیش شرکت «راک‌استار» با اعلام انتشار نسخه‌ی فرعی (Spin-off) از سری بزرگ Grand Theft Auto روی کنسول دستی نینتندو DS سروصدای زیادی را برپا کرد. شاید خیلی‌ها انتظار نداشتند این بازی بتواند موفقیت چندانی روی کنسول‌دستی نینتندو بدست آورد، اما پس از انتشار، بیشتر منتقدین بالاترین امتیازهای خود را به این بازی دادند. به هر حال پس از عرضه‌ی موفق «جنگ‌های محله‌ی چینی‌ها»، ناشر بازی به سمت انتشار آن برای کنسول PSP و همینطور نسخه‌های iOS رفت که موفقیت‌های دوباره‌ای برای سازندگان به همراه داشت و آن‌ها توانستند این نسخه‌ی فرعی را به خوبی در دل دیگر بازی‌کننده‌ها جای بدهند. از زاویه دید بازی تا گرافیک، هیچ شباهتی بین نسخه‌ی موبایل و نسخه‌های چندساله‌ی اخیر سری GTA ندارد. اما داستان جذاب و در عین‌حال گیم‌پلی روان آن هر بازی‌کننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

Grand_Theft_Auto_Chinatown_Wars.Combined_Map نقشه‌ی نسبتا بزرگ GTA: Chinatown wars

هانگ لی (Haung Lee) شخصیت اصلی داستان پس از کشته شدن پدرش که سردسته‌ی باند خلافکار بزرگی هم بوده، به «لیبرتی‌سیتی» برگشته است تا بتواند به کمک عموی خود انتقام خون پدر را از عاملان آن بگیرد. در حین سفر به آمریکا، یک شمشیر ارزشمند را که یادگار پدر است با خود برای عمویش سوغات می‌آورد، بلکه این یادگاری ارزشمند در نزد عمو جایگاه مطمئنی داشته باشد. پس از ورود به آمریکا، چند ناشناس به او و کسی که عموی او برای مراقبت از برادرزاده‌اش فرستاده، حمله‌ور می‌شوند و شمشیر را می‌دزدند. هانگ را هم همراه با ماشین به درون رودخانه می‌اندازند. پس از نجات خود، او به نزد عمو می‌رود و ماجرا را تعریف می‌کند. اما او به شدت از دست برادرزاده‌اش ناراحت است که چرا به این راحتی شمشیر را از دست داده و به او چند ماموریت می‌دهد تا بلکه بتواند این سوغاتی ارزشمند را از دست دشمنان در بیاورد. بازی از همین‌جا آغاز می‌شود. در مراحل ابتدایی علاوه‌ بر راهنمایی‌های لازم، با چندشخصیت اصلی دیگر نیز آشنا خواهید شد که تا اواخر بازی با شما همراه خواهند بود.

GTA-Chinatown-Wars-2 سرقت اتومبیل‌ها انقدر هم راحت نیست!

خط داستانی بازی در جایگاه خوبی قرار دارد و گره‌های داستانی در زمان‌های مناسب برای گیمر اتفاق می‌افتند.نه این‌که «جنگ‌های محله‌ی چینی‌ها» چون یک عنوان فرعی باشد باید انتظار حداقل‌ها را داشته باشیم بلکه صادقانه باید بگوییم دقت به جزئیات گیم‌پلی و دوربین ایزومتریک بازی باعث حیرت مخاطب می‌شود. یکی از سرگرمی‌های بازی‌کننده در سری GTA همواره سرقت اتومیبل بوده است. در این نسخه با توجه به استفاده از صفحه‌ی لمسی، سرقت اتومبیل بسیار هیجان‌انگیزتر از گذشته طراحی شده است. البته شاید پس از گذشت مدتی نحوه‌ی سرقت برای بازی‌کننده‌ها حوصله‌بر شود، اما به طور حتم در اوایل بازی از آن لذت خواهید برد. وارد یک ماشین بشوید و با یک پیچ‌گوشی به جان بازکردن جعبه فیوز بیافتید. حال تنها باید یک کار کنید و آن‌هم اتصال دو سر سیم به یکدیگر است تا موتور ماشین روشن شود. در بازی چند روش دیگر برای سرقت اتومیبل به شما آموزش داده می‌شود. نحوه‌ی کنترل و هدایت ماشین‌ها، توسط آنالوگ مجازی گوشه‌ی تصویر انجام می‌گیرد. در ابتدا احتمال این‌که با مشکل روبه‌رو شوید فراوان است، اما پس از مدتی خیابان‌گردی با ماشین‌های بی‌شمار بازی، روش صحیح رانندگی درون شهر را بدون این‌که با شی دیگری برخورد داشته باشید، یاد خواهید گرفت.

GTA-Chinatown-Wars-on-Android دوربین بازی یاد‌آور نسخه‌‌های اولیه GTA است

تنوع شخصیت‌ها و ماشین‌ها بالا است و به ندرت می‌توان اشیای مشابه را کنار هم دید. بخش موسیقی و صداپردازی بازی هم شنیدنی است. صدای گوشی خود را بالا ببرید و از موسیقی‌های جذابی که در حال پخش شدن از شبکه‌های رادیویی متنوع اتوموبیل‌ها هستند لذت ببرید. بخش مبارزات بازی همانند برادران بزرگ‌تر خود هیجان‌انگیز و خونین دنبال می‌شود. اگر دوربین بازی ایزومتریک (دید از بالا) نبود به سختی می‌توانستید فرق چندانی با نسخه‌های کنسولی پیدا کنید. نسخه‌ی آندروید بازی خوشبختانه نسبت به نسخه‌های PSP و NDS هیچ تفاوتی ندارد و از تمامی جنبه‌ها در سطح مشابهی قرار دارد. تنها نکته‌ای که متاسفانه به مانند نسخه‌ی iOS همچنان برای آن در نظر نگرفته‌اند، بخش اجتماعی و چندنفره‌ی بازی است. به نظر می‌رسد استودیوی راک‌استار قصد ندارد دنیای بزرگ‌تری را برای طرفداران این نسخه‌ی دوست‌داشتنی ایجاد کنند. به هر حال بازی به قدری بزرگ و زیبا است که ایراد گرفتن و نوشتن در مورد آن‌ها جایز نیست. انتشار بازی روی گوشی‌های اندروید هنوز یک هفته نشده و اگر از گوشی نسبتا خوب با سخت‌افزار قوی برخوردار هستید، در تهیه‌ی GTA: Chinatown Wars لحظه‌ای درنگ نکنید.  دانلوداز گوگل‌پلی/ دانلود از آیتونز تهیه شده در زومجی چگونه زومجی یک بازی را بررسی می‌کند؟


GTA: Chinatown Wars

در GTA: China Town Wars با یک بازی تمام عیار روبه‌رو هستیم، نه صرفا یک نسخه‌ی فرعی. لذت بازی به اندازه‌ای است که با توجه به تجربه‌ی چندسال پیش روی کنسول‌های دستی، بار دیگر روی اندروید هم شما را شگفت‌زده خواهد کرد. سفر به محله‌ی چینی‌ها در دنیای پر فراز و نشیب GTA، می‌تواند شما را تا مدت‌ها به بازی مشغول کند.
محمد امین شیروانی

8.5

نقاط قوت

  • - گرافیک زیبا و هنری
  • - دنیایی بزرگ با کمترین محدودیت
  • - داستانی گیرا و جذاب

نقاط ضعف

  • - نداشتن بخش چندنفره و Social App در مقایسه با نسخه‌ کنسول‌های دستی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده