بازی Snowboard Party جدیدترین محصول استودیوی «رَت راد» است. بازی در سبک اسنوبرد سواری که در جلب رضایت طرفداران این ورزش هیجان‌انگیز،‌ موفق عمل کرده است. در ادامه با بررسی این بازی، همراه زومجی باشید.

همانگونه که در عناوین هم‌سبک انتظار می‌رود، خط داستانی برای این بازی وجود ندارد. نزدیک به ۷۵ مرحله در بازی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها در کوه‌های پوشیده از برف کانادا، سوییس و ژاپن اتفاق می‌افتد. خوشبختانه تنوع محیط‌ها برای یک بازی موبایل بالا است. به طور کل ۹ محیط در این ۳ کشور توسط سازندگان طراحی شده است. نکته‌ی جالب دیگر حضور ۱۱ شخصیت متفاوت اسنوبرد سوار است که همگی قابلیت سفارشی شدن توسط کاربر را دارند. هر یک از شخصیت‌ها توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند، اما با حضور در مسابقه و گرفتن امتیاز می‌توان قدرت آن‌ها را ارتقا داد تا در مسابقات آینده‌، بهترین عملکرد را نشان دهند. باز بودن دست بازی‌کننده‌ها در بخش طراحی و خرید وسایل جانبی برای شخصیت‌های انتخابی، یکی از مواردی است که به خوبی سازندگان بازی از پس دشواری‌های آن برآمده‌اند. Snowboard Party (1) از این بخش نیز که بگذریم، حالت‌ها و چالش‌هایی که کاربر با آن مواجه است به ۳ بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول «FreeStyle» که نام دارد، همانگونه که از نام آن مشخص است، باید به اجرای حرکت‌های نمایشی توسط اسنوبرد سوار مشغول شد. با کسب امتیازها و موفقیت در چالش‌های ذکر شده می‌توان از آن‌ها در ارتقای شخصیت استفاده کرد. در حالت «HalfPipe» کاربر، باید یک کانال را تا انتها طی کند. البته رفتن به مراحل بعدی در این حالت به همین سادگی‌ها نیست. استفاده از حرکت‌های نمایشی برای بدست آوردن امتیاز و کامل کردن چالش‌های موجود حائز اهمیت است. در طول مسیر نام «Party» به صورت پراکنده پخش شده‌اند و با بدست آوردن تمامی حروف یکی از چالش‌هاش موجود تکمیل خواهد شد. برای باز کردن مرحله‌های بعد باید حداقل ۴ چالش از ۵ چالش موجود را با موفقیت پشت سر گذاشت. Snowboard Party (1)اما آخرین حالت «Big Air» است که در آن باید طی سه پرش، بیشترین امتیاز را کسب کرد. تمامی حالت‌ها و چالش‌های بازی Snowboard Party در همین سه بخش خلاصه می‌شود. سازنده‌ی بازی سعی کرده‌ تا تمامی مواردی که ممکن است برای طرفداران این سبک هیجان‌انگیز باشد را جمع‌آوری کرده و در قالب یک بازی موبایل به آن‌ها ارائه کنند. حالا به مهم‌ترین بخش بازی یعنی کنترل اسنوبرد سوار می‌پردازیم. اگر بازی از هر لحاظی کامل و بدون نقص باشد، اما در بخش کنترل و هدایت شخصیت اصلی ناقص عمل کرده است، به همین دلیل ممکن است کاربر پس از مدت کوتاهی، بازی را کنار بگذارد. در بازی گزینه‌ی هدایت از طریق جوی‌استیک مجازی که در گوشه‌ی تصویر نقش می‌بندد، وجود دارد. علاوه بر این، می‌توان از قابلیت سنسورهای حرکتی  گوشی‌ برای هدایت بازی استفاده کرد. میزان حساسیت سنسور و دیگر موارد کنترل شخصیت بازی قابل تنظیم است، اما برای کاربران تازه‌کاری که برای اولین‌بار می‌خواهند به وسیله‌ی گوشی‌های هوشمند خود سفری به کوه‌های پوشیده شده از برف این بازی داشته باشند، کنترل در ابتدا و ساعت‌های اولیه چندان خوش دست نخواهد بود. موسیقی بازی نیز در حد و اندازه‌های خود خوب عمل کرده‌ و بازی‌کننده‌ها را تا انتهای نمایش سرگرم نگه می‌دارد. در یک جمع‌بندی کلی باید گفته شود. بازی موبایل Snowboard Party دارای گرافیک و جلوه‌های تصویری خوب و قابل قبولی است، اما اگر کنترل شخصیت بازی بیشتر به مذاق بازی‌کننده‌های آماتور خوش می‌آمد با یک بازی کامل روبه‌رو می‌شدیم.  دانلوداز گوگل‌پلی/ دانلود از آیتونز تهیه شده در زومجی

چگونه زومجی یک بازی را بررسی می‌کند؟


Snowboard Party

در عنوان Snowboard Party قرار نیست آدرنالین خون بازی‌کننده بالا و پایین شود، اما گرافیک قوی و تنوع در شخصیت‌ها و همینطور حرکات نرم اسنوبرد سوار، خاطره‌ای شیرین از بازی در این سبک روی گوشی‌های موبایل به ارمغان خواهد آورد.
محمد امین شیروانی

7

نقاط قوت

  • گرافیک خوب
  • تنوع در شخصیت و مراحل
  • موسیقی مناسب

نقاط ضعف

  • کنترل دشوار
  • کمبود و تکراری شدن چالش‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده