نویسنده: زومجی زومجی
// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۵

The Game Awards 2014 و افزایش ۷۵ درصدی بینندگان نسبت به Spike VGX 2013

با توجه به آمار منتشر شده، به نظر می‌رسد بینندگان مراسم جوایز بازی‌های سال (The Game Awards 2014) نسبت به Spike VGX که در سال گذشته برگزار شد، به میزان ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است. اما خودِ جف  کیلی در این مورد چه فکر می‌کند؟ با جزئیات بیشتر همراه زومجی باشید.
جف  کیلی، برگزار کننده‌ی مراسم The Game Awards 2014  از اجرای این رویداد رضایت کامل دارد؛ زیرا برگزاری این مراسم باعث جذب تعداد بینندگان زیادی شده است. اگرچه  The Game Awards 2014 در سطح عالی خود برگزار نشد، اما به اندازه  Spike VGX سال گذشته شرم آور نبود. امسال شاهد هیچ گونه تعریف و تمجید از خود، اجراهای بی کیفیت و حضور افراد معروفی که دلیلی برای حضورشان در مراسم وجود نداشت، نبودیم. در مقابل، وجود چندین رونمایی توانست هیجان مراسم را بسیار بالاتر ببرد و تماشای این رویداد را برای مخاطبان لذت بخش‌تر کند. اما در کنار کیفیت مراسم و تفاوت آن با VGX، به نظر می‌رسد «کیلی» از طرف دیگر توانسته، مخاطب بیشتری را در مقایسه با مراسم  Spike VGX به رویداد جدید خود جذب کند؛ به طوری‌ که The Game Awards 2014 به میزان ۷۵ درصد مخاطب بیشتری از VGX داشته است. با توجه به آمار منتشر شده، بازدید کنندگان این برنامه چیزی در حدود ۱.۹۳ میلیون نفر بوده‌اند.
Kojima-Shirt-The-Game-Awards-2014_zps95270432 هیدیو کوجیما از افراد پایه ثابت مراسم سالانه جوایز بازی‌های ویدیویی است
تماشاچیان به طور میانگین ۲۸دقیقه از این نمایش ۳ ساعته را تماشا کرده‌اند؛ آماری که برای یک ویدئو در «وب» بسیار خوب است. از طرفی دیگر تعداد ۳۵۰ هزار نظر در «توئیچ» (Twitch) ، «یوتیوب» (YouTube) و «ام‌ال‌جی تی‌وی» (MLGTV) توسط کاربران و بینندگان این رویداد ثبت شده است. در نگاهی دیگر به ماجرا، «کیلی» کمی دلخور به نظر می‌رسد؛ زیرا هیچ پشتیبانی مالی و تبلیغاتی به‌همراه نداشته است. او در این مورد می‌گوید:
پیش از این من حامی‌های زیادی در اختیار داشتم. تیم تبلیغات، تیم رسانه‌های دیجیتال و یک تیم روابط عمومی. اما تنها چیزی که امسال در اختیار من بود، پشتیبانی ناشران صنعت بازیهای ویدئویی و هواداران بودند.
او می‌گوید از نتیجه به‌دست آمده پیرامون این نمایش بسیار خوش حال است؛ اما اگر بخواهد این رویداد را بار دیگر و تنها «خودش» به تنهایی انجام دهد، مجبور است نمایش عناوین جدید برای اولین بار را حذف کند و تنها به جوایز این مراسم بپردازد؛ که نتیجه آن کاهش مدت زمان برنامه از ۳ ساعت به ۲ ساعت خواهد بود. برنامه در مدت زمان ۳ ماه برنامه ریزی شده بود؛ اما نه تنها هیچ سود مالی برای «کیلی» درپی نداشت، بلکه وی تمامی هزینه‌های مالی را از جیب خودش پرداخت کرده است! او در این باره می‌گوید:
مراسم امسال تنها برای جلب رضایت و احترام مخاطبان بود. از طرفی دیگر قصد داشتم ثابت کنم که این مدل از ارائه نمایش نیز می‌تواند نتیجه دهد.
همچنان هیچ صحبتی از طرف شبکه‌ی «اسپایک» مبنی بر آینده VGX منتشر نشده است. شما می‌توانید بررسی مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۴ به قلم رضا حاج محمدی را از اینجا مطالعه کنید. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده