نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴

هیدئو کوجیما قصد تولید ترسناک‌ترین بازی ممکن را دارد

خالق Metal Gear و Death Stranding ایده‌های جدیدی برای تولید یک بازی ترسناک جدید دارد.

هیدئو کوجیما که این روزها با بازی Death Stranding سر و صدای زیادی به‌پا کرده، به‌تازگی از علاقه‌ی خود برای تولید بازی‌ای به‌شدت ترسناک صحبت کرده است؛ بازی‌ای که البته هنوز تا تولید آن فاصله‌ی زیادی داریم.

اوایل نسل حاضر بود که کوجیما و تیم او یعنی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) اثری را تحت عنوان P.T برای پلی استیشن 4 تولید کردند که هرچند دمویی جمع‌وجور و کوچک بود، ولی با مخاطبان خود کاری کرد که هرگز فراموش نمی‌کنند؛ اثری بسیار ترسناک که قرار بود پیش‌زمینه‌ی بازی Silent Hills باشد و مدتی قبل هم زومجی در یکی از برنامه‌های ری‌لود به‌سراغ آن رفت.

هرچند در نهایت همکاری کونامی و کوجیما به پایان رسید و پروژه‌ی ترسناک او را تجربه نکردیم، ولی این روزها باز هم صحبت‌هایی از تولید یک اثر ترسناک دیگر توسط این کارگردان ژاپنی به گوش می‌رسد و مدتی قبل کوجیما در گفتگو با Rocket Beans Gaming از علاقه‌ی خود به تولید چنین پروژه‌ای صحبت کرد:

بدون شک دوست دارم یک روز بازی ترسناک جدیدی تولید کنم. ایده‌های جالبی دارم که فکر می‌کنم خیلی خوب جواب خواهند داد، ولی هنوز زمان آغاز کار روی این پروژه را نمی‌دانم و باید بیشتر روی این قضیه فکر کنم.

فیلم‌ها و بازی‌های ترسناک تفاوت بزرگی با یکدیگر دارند. وقتی در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید، کافی است در لحظاتی که خیلی احساس ترس می‌کنید چشمان خود را ببندید و فیلم هم به مسیر خود ادامه می‌دهد. ولی بازی‌های ویدیویی این‌گونه نیستند و به‌خاطر حالت تعاملی بازی‌ها، نمی‌توان به این راحتی آن‌ها را رها کرد و خود بازیکن هم به‌عنوان بخشی از بازی باید ماجرا را دنبال کند.

درحالی‌که این صحبت‌ها با واکنش مثبت طرفداران آثار کوجیما همراه شده و از طرف دیگر هم کوجیما از علاقه‌ی خود به تولید فیلم‌های سینمایی صحبت کرده بود، به‌تازگی شاهد توییتی از خالق Metal Gear بوده‌ایم که یک‌بار دیگر به علاقه‌ی او برای تولید اثری ترسناک اشاره دارد:

برای تولید ترسناک‌ترین بازی ممکن، قصد تماشای فیلم‌هایی از ژانر وحشت را دارم که روح ترس و وحشت را درون من بیدار کنند.

در زمان ساخت P.T هم چنین کاری کرده بودم و به‌سراغ فیلم چشم (The Eye) رفتم؛ فیلمی که آن‌قدر وحشتناک بود که نتوانستم آن را تا انتها دنبال کنم و حتی جعبه‌ی آن هم حالت ترسناکی داشت و فقط دیسک آن را کرایه کردم. آیا بالاخره یک روز می‌توانم این فیلم را تا آخر ببینم؟

بازی ترسناک هیدئو کوجیما

فیلم چشم اثری هنگ کنگی-سنگاپوری از برادران پانگ است که در سال ۲۰۰۲ اکران شد و داستان آن در مورد دختر نابینایی است که بعد از عمل پیوند قرنیه و به‌دست آوردن قدرت بینایی، با اتفاقات عجیب و هولناکی مواجه می‌شود. بعدها دنباله‌هایی از این فیلم هم تولید شد و در سال ۲۰۰۸ هم نوبت به نسخه‌ی هالیوودی آن با بازی جسیکا آلبا رسید که البته موفقیت خاصی به‌دنبال نداشت.

با وجود صحبت‌های اخیر کوجیما در مورد ایده‌های خود برای تولید اثری ترسناک، هنوز مشخص نیست این پروژه چه زمانی وارد مراحل تولید شود و طرفداران این کارگردان نباید به این زودی‌ها منتظر رونمایی از بازی موردنظر باشند؛ چرا که جدیدترین اثر او یعنی Death Stranding به‌تازگی منتشر شده است؛ بازی‌ای که با نقدهای متفاوت و امتیازهای بسیار متنوعی همراه بوده و زومجی هم در نقد خود امتیاز ۹ را برای آن در نظر گرفته است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده