// یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه Get a Horse

انیمیشن کوتاه Get a Horse بازگشتی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز به گذشته حوزه انیمیشن، با حضور بسیاری از شخصیت های محبوب کمپانی دیزنی است. با معرفی این انیمیشن همراه باشید.

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که شخصیت میکی ماوس، نماد کمپانی دیزنی را نشناسند. این شخصیت فوق‌العاده محبوب که سال‌ها پیش توسط والت دیزنی و اب یورکس خلق شد، با ما‌جرا‌جویی‌های و داستان‌های متعدد خود در کنار شخصیت‌هایی نظیر مینی ماوس، گوفی و دانلد داک و در قالب‌های متفاوتی از جمله سریال تلویزیونی، فیلم ویدیویی، انیمیشن و بازی ویدیویی توانسته مخاطبین بی‌شماری را جذب کند. شخصیت Mickey Mouse در طی ۸۹ سالی که از خلق آن می‌گذرد، موفقیت‌های بیشماری به دست آورده که شاخص‌ترین آن حضور به عنوان اولین شخصیت کار‌تونی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود است. انیمیشن کوتاه Get a Horse تجدید دیداری با روز‌های ابتدایی شخصیت میکی ماوس است که هر مخاطبی از مشاهده آن لذت خواهد برد.

داستان این انیمیشن از جایی آغاز می‌شود که میکی ماوس واگنی را می‌بیند که هورس هورسکالر در حال هدایت آن بوده و دوستانش به نوازندگی می‌پردازند. با سوار شدن میکی، مینی و کلارابل جمع شخصیت‌های دیزنی تکمیل می‌شود. در همین هنگام است که پیت، آنتا‌گونیست اصلی دنیای میکی ماوس وارد می‌شود و با دزدیدن مینی، سفر میکی و دوستانش را بر هم می‌زند. دشمنی و خراب‌کاری‌های پیت به جایی ختم می‌شود که میکی و هورس با سوراخ شدن پرده سینما به دنیای مدرن قدم می‌گذارند. از این مرحله است که تلاش‌های میکی برای باز‌گشت به دنیایش و نجات مینی آغاز می‌شود.

انیمیشن کوتاه Get a Horse

انیمیشن کوتاه Get a Horse از دو سبک طراحی دستی و CGI بهره می‌برد

کار‌گردان این انیمیشن یعنی لارن مک‌مولان (کارگردان برخی از اپیزود‌های سریال‌های Avatar: The Last Airbender ،The Simpsons و King of the Hill و از اعضای تیم تولید انیمیشن‌های Wreck-It Ralph و Zootopia) زمانی ساخت آن را آغاز کرد که ریچ مور، کارگردان انیمیشن Wreck-It Ralph، او را از تصمیم کمپانی دیزنی مبنی بر ساخت اثری جدید با محوریت شخصیت میکی ماوس باخبر کرد. لارن مک‌میلان که به دلیل ویژگی‌هایی نظیر ساد‌گی و تاز‌گی علاقه بسیاری به انیمیشن‌های کوتاه میکی ماوس داشته، تصمیم گرفت انیمیشن جدید این شخصیت در قالب انیمیشن کوتاه و مشابه اولین آثار ساخته شود. به همین دلیل است که در طراحی انیمیشن کوتاه Get a Horse از تر‌کیب طراحی دستی سیاه و سفید و سه‌بعدی (CGI) رنگی استفاده شده است. پروسه ساخت این انیمیشن با تیم تولید ۱۲۵ نفره به مدت ۱۸ ماه به طول انجامید و به‌واسطه کار‌گردانی آن، لارن مک‌میلان «اولین کارگردان زن تاریخ دیزنی که به تنهایی یک انیمیشن را کار‌گردانی می‌کند» لقب گرفته است.

انیمیشن کوتاه Get a Horse

انیمیشن کوتاه Get a Horse دارای داستانی عمیق، تاثیر‌گذار و چند‌لایه نیست و هما‌نند انیمیشن‌های گذشته سر راست و ساده است. با این حال انیمیشن مذکور از انجام وظیفه خود به عنوان یک اثر اسلپ استیک بر آمده است و با اتفاقات نا‌متعارفش نظیر جر و بحث میکی با کفشش، لبخند را به لب بیننده می‌آورد. از این حیث می‌توان این انیمیشن را با انیمیشن کوتاه Presto مقایسه کرد. ساز‌ندگان در کنار بازگشت به گذشته میکی ماوس، با استفاده از شکستن دیوار چهارم و از طریق پرده سینما تلاش کرده‌اند که تاریخ انیمیشن را نیز به نمایش بگذارند. آغاز انیمیشن با نسبت تصویر ۴ به ۳ و نهایتا رسیدن به نسبت ۱۶ به ۹ نمونه‌ای از این ویژگی است. ارجاع‌های انیمیشن به عناصر زندگی مدرن از جمله گوشی آیفون و ناچو هم در نوع خود جالب و طنز‌آمیز است. سازندگان در طراحی هر دو بخش انیمیشن یعنی سکانس‌های کلاسیک و بخش‌های مدرن عالی عمل کرده‌اند. درست است که به منظور حفظ اصالت، شخصیت‌ها در بخش‌های CGI نسبت به انیمیشن‌های مشابه ساده و عاری از هر‌گونه جزئیات هستند، اما همچنان طراحی و فیزیک عناصری از جمله پرده‌های سینما، کف چوبی و آب کاملا واقع‌گرایانه است. همچنین بخش‌های طراحی شده با دست که ظاهر قدیمی و تار خود را مدیون فیلتر‌های تصویری و طراحی بی‌نظیر هستند، در عین بر‌خوردار بودن از جزئیات بیشتر نسبت به نمونه‌های کلاسیک، ساده اما چشم‌نواز ظاهر می‌شوند.

انیمیشن کوتاه Get a Horse

برای شخصیت میکی ماوس از صدای ضبط شده والت دیزنی استفاده شده است

دستاورد مهم انیمیشن کوتاه Get a Horse حفظ حس و حال آثار کلاسیک میکی ماوس حتی در سکانس‌های سه‌بعدی بوده که نتیجه آن طراحی متفاوت میکی ماوس نسبت به انیمیشن‌های سال‌های اخیر است. این ویژگی بدان معنا نیست که چهره شخصیت‌ها خالی از هر‌گونه احساس است. پیت و میکی به عنوان شخصیت‌های اصلی که بخش اعظم انیمیشن را به خود اختصاص داده‌اند، دارای تمامی المان‌های لازم برای انتقال حس و حال هستند که به‌واسطه آن مجموعه‌ای از احساسات از جمله ترس، عصبانیت و شادی را با تغییر حالت چشم‌ها و دهان و نمود‌های فیزیکی به نمایش می‌گذارند. همچنین دیگر شخصیت‌ها با این وجود که فرصت کمی برای خود‌نمایی دارند، دارای شرایط مشابه هستند. سازندگان برای صدا‌پیشگی شخصیت‌های انیمیشن علاوه بر  صدا‌پیشه‌های جدید، از صدا‌های آرشیو شده صدا‌پیشگان نسخه‌های ابتدایی سری انیمیشن‌های میکی ماوس استفاده کرده‌اند. به همین دلیل در کنار صدا‌پیشگانی از جمله راسی تیلور و ویل رایان، هنر‌مندانی از جمله والت دیزنی، مارسلیت گارنر و بیلی بلچر حضور دارند. مارک واترز، آهنگ‌ساز انیمیشن‌هایی نظیر Quest for Camelot و Aladdin and the King of Thieves، برای خلق موسیقی انیمیشن کوتاه Get a Horse از سبک و سیاق انیمیشن‌های قدیمی پیروی کرده و توانسته حس و حال آن‌ها را به زیبایی هر‌چه تمام‌تر باز‌سازی کند. جلوه‌های صوتی نیز شبیه به دیگر انیمیشن‌های اسلپ‌استیک بوده و یاد‌آور آثاری از جمله تام و جری و پلنگ صورتی است.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

انیمیشن کوتاه Get a Horse در حالی در سال ۲۰۱۳ روی پرده سینما‌ها به نمایش در آمد که از اکران آخرین انیمیشن کوتاه شخصیت میکی ماوس یعنی انیمیشن کوتاه Runaway Brain در حدود ۱۸ سال گذشته بود. همچنین پس از ۸۵ سال شخصیت اسوالد، خرگوش خوش‌شانس توانست در آثار کمپانی دیزنی حضور داشته باشد. انیمیشن‌های کوتاه شخصیت میکی ماوس که بالغ بر ۱۳۰ انیمیشن هستند جزء پر‌افتخار‌ترین آثار بوده و با احتساب نامزدی انیمیشن کوتاه Get a Horse در هشتاد و پنجمین دوره جشنواره اسکار، تا‌کنون ۹ بار نامزد دریافت جایزه اسکار بر‌ترین انیمیشن کوتاه بوده‌اند. این اثر در جوایز 3D Creative Arts و Annie موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه شده است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده