نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

پیشرفت قابل توجه پروژه اجرای بازی Zelda: Breath of the Wild در پی سی

پروژه اجرای بازی Zelda: Breath of the Wild در رایانه‌های شخصی که توسط طرفداران آغاز شده بود، پیشرفت قابل توجهی داشته است.

اواسط ماه گذشته بود که خبری در مورد تعدادی برنامه‌نویس که قصد اجرای بازی Zelda: Breath of the Wild در رایانه‌های شخصی را داشتند منتشر کردیم.

با وجود استفاده از شبیه ساز CEMU که از قبل توسط طرفداران برای اجرای بازی‌های کنسول Wii U در رایانه‌های شخصی ساخته شده بود، افراد دخیل در پروژه اعلام کردند که شبیه سازی بازی جدید زلدا در رایانه‌ها به دلیل اندازه بزرگ بازی و پیچیدگی سیستم آن، چندین ماه طول خواهید کشید. در حالیکه تنها دو هفته از انتشار اولین خبر این پروژه می‌گذرد، ویدیو جدید منتشر شده از بازی پیشرفت چشمگیر آن را نشان می‌دهد.

اولین ویدیو منتشر شده از این پروژه تنها سکانس اولیه بازی در غار را آن هم با مشکلات افت فریم نشان می‌داد، با این حال در ویدیو گیم‌پلی که امروز از بازی منتشر شده است، بازی به خوبی کنسول نینتندو در رایانه‌های شخصی اجرا می‌شود.

با وجود اینکه همچنان نرخ فریم بازی چنگی به دل نمی‌زند (مشکلی که در نسخه اصلی بازی هم وجود دارد)، اما به کار افتادن بسیاری از بخش‌های بازی آن هم تنها پس از دو هفته، واقعا خیره کننده است. سیستم مبارزات بازی به خوبی کار می‌کند، کاوش و سیستم فیزیک جهان بازی نیز عملکرد صحیحی دارند. شما می‌توانید وارد سیاه چال‌ها بشوید و معماهای معابد را حل کنید. می‌توانید از قدرت سنگ‌های درون بازی به درستی استفاده کنید و غیره. در ادامه گیم‌پلی اجرای بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در پی سی را تماشا می‌کنیم:

|

نسخه رایانه‌های شخصی بازی Breath of the Wild توسط تیم سازنده شبیه ساز CEMU ساخته می‌شود که از طریق Patreon حمایت مالی می‌شوند. نکته جالب افزایش قابل توجه رقم کمک‌های مالی در دو هفته گذشته به این تیم است. پیش از رونمایی از این پروژه، تیم CEMU توسط ۱۸۷۵ نفر حمایت می‌شد و مبلغ ۷۷۸۲ دلار را به صورت ماهانه به دست می‌آورد. هم‌اکنون ۵۱۳۵ نفر این تیم را حمایت می‌کنند که به این ترتیب، ماهانه مبلغ قابل توجه ۲۲ هزار دلار نصیب اعضای تیم خواهد شد.

کمپانی نینتندو هنوز واکنشی نسبت به این پروژه نشان نداده است. البته در مجموع، نینتندو دل خوشی از شبیه سازها ندارد و در یکی از پرسش و پاسخ‌های وب‌سایت رسمی کمپانی، از شبیه سازها به عنوان «بزرگترین موردی که تاکنون حقوق مالکیت معنوی بازی سازان را تهدید می‌کنند» یاد کرده است. در ادامه هم نینتندو گفته است «شبیه سازها طوری ساخته شده‌اند که تجربه غیرقانونی نرم افزارهای نینتندو را ترویج دهند».

در حالیکه تیم CEMU گفته بود شبیه سازی زلدا زمان فراوانی می‌برد، با توجه به ویدیو منتشر شده به نظر می‌رسد که به زودی شاهد کامل شدن این پروژه و عرضه غیررسمی بازی Zelda: Breath of the Wild برای پی سی باشیم.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده