نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

معرفی فیلم های جشنواره فجر: اسرافیل

اسرافیل یکی از فیلم‌های بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است که آن را در زومجی معرفی خواهیم کرد.

دیروز، شنبه ۹ بهمن، افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار و این جشنواره رسما آغاز شد. ما نیز در زومجی تصمیم گرفتیم تا فیلم‌های حاضر در این جشنواره را معرفی کنیم و در این مطلب نگاهی به فیلم اسرافیل، دومین ساخته آیدا پناهنده خواهیم داشت. آیندا پناهنده علاوه بر کارگردانی این فیلم، در بین نویسندگان آن نیز دیده می‌شود. دیگر نویسنده فیلم نیز بر عهده ارسلان امیری است. اولین فیلم آیدا پناهنده «ناهید»، محصول سال ۱۳۹۳، بود که حتی در بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه «آینده نوید‌بخش» را نیز دریافت کرد.

اسرافیل از آن دست فیلم‌هایی است که بازیگران مطرح زیادی در آن حضور دارند و هنرمندانی چون پژمان بازغی، هدیه تهرانی و مریلا زارعی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که هدیه تهرانی نقش اصلی فیلم را ایفا خواهد کرد. اسرافیل یک فیلم درام اجتماعی در مورد روابط عاطفی انسان‌ها است و سازندگان در خلاصه داستانی آن گفته‌اند:

مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد بازمی‌گردد… مرده‌گان زنده می‌شوند.

اسرافیل یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر ۳۵ است که برای اولین بار در جریان این جشنواره اکران خواهد شد. این فیلم همچنین به عنوان نماینده ایران در شصت‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین نیز انتخاب شده است. در ادامه می‌توانید تیزر این فیلم را که اخیرا منتشر شد تماشا کنید:

کارگردان و نویسنده: آیدا پناهنده

بازیگران: هدیه تهرانی ، پژمان بازغی ، مریلا زارعی، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام، سهیلا رضوی، علی عمرانی، سودابه جعفر زاده، علی شیدایی فر، فریماه حسینی پور و یوسف بختیاری.

سایر عوامل: مدیر تولید: حسین بشگرد/ مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی/ تدوین: هایده صفی یاری/ صدابرداران: جهانگیر میرشکاری، مهدی ابراهیم زاده/ طراح صحنه: کیوان مقدم/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا سخایی/ طراح گریم: سودابه خسروی/ طراح لباس: سارا سمیعی/ عکاس: امید صالحی/ منشی صحنه: شیدا باسمه چی/ دستیاران کارگردان: مهدی فهیمی، مجید حقیقت و میترا یکتافر

فیلم اسرافیل جشنواره فیلم فجر

فیلم اسرافیل جشنواره فیلم فجر

فیلم اسرافیل جشنواره فیلم فجر

فیلم اسرافیل جشنواره فیلم فجر


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده