نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

بازی Vanquish احتمالاً برای پی سی منتشر خواهد شد

بازی Vanquish، ساخته‌ی منحصربه‌فرد و تحسین‌شده‌ی استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames)، ممکن است تا مدتی دیگر و پس از سال‌ها به رایانه‌های شخصی راه پیدا کند. با زومجی همراه باشید.

نزدیک به شش سال از آغاز انتشار Vanquish برای کنسول‌های نسل هفت گذشته است. این بازی تیراندازی سوم-شخص که نقدهای مثبت فراوانی را در کارنامه‌اش دارد، مانند بسیاری از بازی‌های کنسولی هرگز برای پی‌سی منتشر نشد؛ اما اخیراً صحبت‌هایی در مورد احتمال راه‌یابی ونکوئیش به این پلتفرم مطرح شده است.

وب‌سایت کوتاکو طی برگزاری بیت‌سامیت 2016 گفت‌وگویی را با آتسوشی اینابا، تهیه‌کننده‌ی فعال در استودیو پلاتینیوم گیمز، ترتیب داده بود. در این گفت‌وگو دو مترجم، خبرنگار کوتاکو را همراهی می‌کردند که طی صحبت‌های رد و بدل شده، یکی از آن‌ها از اینابا درباره‌ی امکان انتشار Vanquish برای رایانه‌های شخصی سوال کرد. خبرنگار کوتاکو که این پرسش را جالب یافته بود، بحث را پی گرفت و اینابا هم در پاسخ، به‌شوخی و با لبخندی بر لب گفت:

امم. نمی‌دانم که… اگر [موقتاً] از ضبط کردن [حرف‌های‌ام] دست بردارید، می‌توانم در این مورد صحبت کنم.

پیش از آنکه بحث به این نقطه برسد، کوتاکو در مورد تغییر دیدگاه بازی‌سازان ژاپنی نسبت به پلتفرم پی‌سی از اینابا سؤال کرده و وی هم این‌طور پاسخ داده بود:

شاید [این‌طور باشد و دیدگاه صنعت بازی‌سازی ژاپن نسبت به پی‌سی مثبت‌تر شده باشد]. اگر حقیقت‌اش را بخواهید [باید بگویم که] ما و ولو (Valve) دوستان خوبی هستیم و مرتبا به استودیوی آن‌ها سر می‌زنیم. ما به آنجا می‌رویم، درباره‌ی موضوعات مختلف گپ می‌زنیم و خوش می‌گذرانیم. ما به [فروشگاه] استیم علاقه‌ی زیادی داریم و حقیقتاً مایل‌ایم که [بازی‌های‌مان] را برای ویندوز [هم] منتشر کنیم. در حال حاضر و با توجه به جایگاه‌مان، این ناشرها هستند که ساختن بازی‌های [موردنظرشان] را به ما سفارش می‌دهند. بنابراین اگر ناشری نخواهد که نسخه‌ی پی‌سی [بازی‌اش] را منتشر کند، [طبیعتاً] نسخه‌ی پی‌سی در کار نخواهد بود. [انتشار یا عدم عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی] در نهایت به این عامل بستگی دارد.

تهیه‌کننده‌ی استودیو پلاتینیوم گیمز در بخش دیگری از مصاحبه‌اش گفت:

در ژاپن، نسخه‌ی پی‌سی [بازی‌ها] فروش بالایی ندارد… اما اگر خارج از کشور را در نظر بگیرید، می‌بینید که بازی کردن روی رایانه‌های شخصی [واقعاً] فراگیر است. این واقعیتی است که نمی‌توان آن را ندیده گرفت.

بازی Vanquish که به کارگردانی شینجی میکامی در پلاتینیوم گیمز ساخته شده بود، تیراندازی سوم-شخص را با سرعت بالا و المان‌هایی از سبک شوتم آپ (Shoot 'em up) ترکیب کرده بود و به این شکل، گیم‌پلی منحصربه‌فردی را به مخاطبان‌اش عرضه می‌کرد. این بازی در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی خوش‌نام سگا برای ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 منتشر شد. در سال گذشته، یکی از منابع داخلی سگا از تصمیم این کمپانی جهت انتشار Vanquish ،Virtua Fighter 5 و سه بازی مطرح دیگر برای پی‌سی خبر داده بود که در آن زمان، سگا این موضوع را تایید نکرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده