نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱

سونی: امکانات آنلاین No Man’s Sky نیازی به اشتراک پلاس ندارند

در حالی که زمان زیادی تا انتشار بازی موردانتظار No Man’s Sky باقی نمانده است، سونی اعلام کرده که کاربران پلی‌استیشن 4 برای استفاده از قابلیت‌های آنلاین این بازی نیازی به اشتراک پلاس نخواهند داشت. با زومجی همراه باشید.

بازی No Man’s Sky پس از تاخیر‌های متوالی و دست و پنجه نرم کردن سازندگانش با مشکلات کپی‌رایت به دلیل استفاده از Superfromula و همچنین استفاده از کلمه Sky در نام بازی، بالاخره در تاریخ ۱۹ مرداد برای پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه خواهد شد. این بازی دارای قابلیت‌های آنلاین مختلفی از جمله امکان ملاقات با دیگر گیمر‌ها در سیارات مختلف است. به همین دلیل هم این سوال پیش می‌امد که آیا نسخه پلی‌استیشن 4 بازی به اشتراک پلاس نیاز خواهد داشت یا خیر.

حال هلو گیمز، سازنده بازی، و کمپانی سونی، پس از بررسی No Man’s Sky، به این نتیجه رسیده‌اند که این اثر یک بازی تک نفره است و به همین دلیل هم برای تجربه آن نیازی به داشتن اشتراک پولی پلاس (PlayStation Plus) نخواهد بود. البته سونی اعلام کرده با اینکه بازی نیازی به اشتراک پلاس ندارد،‌ ولی برای اینکه کشفیات شما در بازی ثبت شوند، باید حتما به اینترنت متصل باشید. در No Man’s Sky گیمر‌ها می‌توانند در دنیای بسیار وسیع بازی که از سیاره‌های بی‌شماری تشکیل شده، اکتشاف کرده و سیارات و گونه‌های جانوری مختلف را کشف و نامگذاری کنند.

سونی در سال ۲۰۱۳ سیاست‌های خود را در مورد بازی‌های آنلاین تغییر داد و کاربران پلی‌استیشن 4 برای تجربه حالت چندنفره اکثر بازی‌ها نیاز به خرید اشتراک پلاس دارند که اشتراک یک ساله آن ۵۰ دلار قیمت دارد. همچنین برای مشترکین پلاس هر ماهه بازی‌های رایگان و تخفیف‌های ویژه برای خرید بازی‌ها و سایر محصولات نیز در نظر گرفته می‌شود.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده