نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۳

سازنده No Man’s Sky به درگیری حقوقی بر سر نام این بازی پایان داد

کمپانی هِلو گیمز (Hello Games)، سازنده‌ی No Man’s Sky، به مدت ۳ سال درگیر یک مشکل حقوقی بوده که به این مجموعه اجازه نمی‌داده از واژه‌ی Sky در نام بازی‌اش استفاده کند. اکنون این مشکل حل شده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی هلو گیمز اعلام کرد که توانسته یک درگیری حقوقی سه ساله را، که از آن با عبارت «مزخرفات قانونی محرمانه و احمقانه» یاد کرده (!)، به سود خودش به پایان برساند. آن‌طور که پیداست مشکل فوق بر سر به‌کارگیری کلمه‌ی Sky در نام بازی No Man’s Sky بوده است.

سین مورِی (Sean Murray)، بنیان‌گذار هلو گیمز، اخیراً طی توییتی به این موضوع اشاره کرد که واژه‌ی Sky از دارایی‌های معنوی کمپانی رسانه‌ای-مخابراتی اسکای، واقع در کشور انگلستان، به شمار می‌رود؛ موردی که با توجه به فراگیر بودن استفاده از این واژه، واقعاً عجیب به نظر می‌رسد. موری در این‌باره نوشت:

سرانجام توانستیم [مشکل‌مان] با [کمپانی] اسکای را حل کنیم (آن‌ها مالک کلمه‌ی Sky هستند). [اکنون] می‌توانیم No Man’s Sky را به‌عنوان نام بازی‌مان استفاده کنیم. سه سال مزخرفات قانونی محرمانه و احمقانه [بالاخره] به پایان رسید.

او در توییتی دیگر خاطرنشان کرد:

این‌ها همان کسانی هستند که مایکروسافت را ناچار کردند تا نام SkyDrive را به OneDrive تغییر دهد. بنابراین قضیه کاملاً جدی بود.

بنیان‌گذار هلو گیمز سپس به شوخی نوشت:

از طرفی، شاید دلیل اصلی اینکه «اسکای‌نت» [تا الان] به وجود نیامده همین مسئله باشد! (اشاره به سیستم هوش مصنوعی «اسکای‌نت» یا «شبکه‌ی آسمان» در مجموعه فیلم‌های Terminator)

بازی اکشن-ماجراجویی No Man's Sky قرار است در ۹ اوت (سه‌شنبه ۱۹ مرداد) برای پلی‌استیشن 4 و سیستم عامل ویندوز منتشر شود.

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده