نویسنده: تیم زومجی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۵

نا‌امید‌کننده‌ترین بازی سال ۲۰۱۵

همیشه که نمی‌توان از بهترین‌ها گفت و به ستودن دوجین بازی و محصول سرگرمی پرداخت. گاهی اوقات هم باید عینک خوش‌بینی را برداشت و از زاویه دیگری به بازی‌ها نگاه کرد. بازی‌هایی که قرار بود به محصولات موفق و تاثیرگزاری تبدیل شوند اما در نهایت، تنها چیزی که از خود جای گذاشتند؛ ناامیدی بود.

قبل از هر چیز، باید کلمه ناامیدکننده را تعریف کرد. ناامیدکننده مسقیما اشاره‌ای به یک محصول بد یا غیرقابل‌قبول نمی‌کند. ناامید‌کننده‌ترین بازی سال همان بازی است که نمایش‌های آن سبب شد تا مخاطبان بازی‌های ویدیویی حساب ویژه‌ای روی آن باز کنند. همین جمله کافی است تا انگشت اشاره تیم زومجی به سوی یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ یعنی The Order: 1886 نشانه برود.

مقالات مرتبط

لندن ویکتوریایی سال ۱۸۸۶ قرار بود جایی جدید و شگفت‌انگیز برای کسانی باشد که خیره نمایش‌های جالب و شگفت‌انگیز محصول استودیو رِدی‌اَت‌داون شده بودند اما محصول نهایی خیلی بیشتر از یک نا‌امیدی صِرف بود.The Order: 1886 جز یک گرافیک فوق‌العاده که اتفاقا از نظر زومجی به عنوان بهترین گرافیک فنی در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد، چیز دیگری نداشت. بازی از مشکلات زیادی رنج می‌برد که شاید یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، مدت‌زمان کوتاه به اتمام رسیدن آن بود. پرداخت ۶۰ دلار برای ۷ ساعت! البته این تمام ماجرا نبود زیرا نصف این ۷ ساعت به میان‌پرده‌هایی ختم می‌شد که دیدن آن‌ها اجباری بود.

The Order: 1886 قرار بود به یک بازی انحصاری قوی و ضامن فروش پلی‌استیشن 4 در آغاز سال ۲۰۱۵ تبدیل شود اما همه چیزی که نصیب مخاطبانش کرد؛ یک عالمه تکنیک در جلوه‌های ویژه و فحش و ناسزا بود! بازی تا حدی خام و نپخته بود -البته به جز گرافیک فنی و تا حدودی گرافیک هنری‌اش- که محصول نهایی را شبیه یک جنس ویترینی می‌کرد، جنسی که نشان دهد پلی‌استیشن 4 می‌تواند چنین پردازش‌هایی را انجام دهد.

شاید The Order: 1886 آن‌قدرها هم بد نبود اما تبلیغات و انتظارات زیاد از آن، مزید بر علت شد تا داستان سرد و بی‌روح گالاهاد و یارانش به ناامید‌کننده‌ترین بازی سال ۲۰۱۵ تبدیل شود.

سِر گالاهاد برای این‌که به افتخاراتش، لقب ناامید‌کننده‌ترین بازی سال را هم اضافه کند، نبرد سختی با بازگشت Need For Speed و البته یک نسخه بی‌مزه از مجموعه Battlefield داشت. البته اشتباه نکنید. Need For Speed بد نبود؛‌ فقط آن‌چیزی نبود که با آن همه سرو صدا و قول بازگشت به ریشه‌های این مجموعه، از آن انتظار داشتیم و همین هم باعث شد در بخش نا‌امیدکننده‌ترین‌های ۲۰۱۵ زومجی قرار بگیرد. Hardline و دزد و پلیس‌بازی‌اش هم آن‌قدر بی‌نمک بود که بتواند ضربه مهلکی بر پیکره مجموعه Battlefield بزند. البته The Order: 1886 توانست روی همه نامزدهای این بخش را سفید کرده و در نهایت به عنوان نا‌امید‌کننده‌ترین بازی سال ۲۰۱۵ از نگاه زومجی لقب بگیرد.


حالا نوبت شما است تا ناامیدکننده ترین بازی ستا ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده