نویسنده: تیم زومجی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۷

بهترین باز‌سازی سال ۲۰۱۵

سری بازی‌های آنچارتد یکی از آن مجموعه بازی‌هایی است که در تمام مدت عرضه‌اش بدون توقف و جذاب، مسیر موفقیت را طی کرد و در ابعاد بسیاری حتی از آن‌چه سازندگان هم انتظار داشتند، پایش را فراتر گذاشت. وقتی که در سال ۲۰۰۷ ناتی‌داگ اولین نسخه از سری بازی‌های آنچارتد را روانه‌ی بازار کرد، هیچکس انتظار نداشت که مدتی بعد این مجموعه برای بسیاری تبدیل به علتی محکم، برای خرید کنسول نسل هفتمی و گران‌قیمت سونی شود و این حجم طرفدار را جذب خود کند. با تمام این‌ها، مخاطب حاضر در نسل هشتم، با توجه به قیمت بالای بازی‌ها، خرید اغلب این‌گونه بازسازی‌ها را کاری بیهوده و غلط می‌پندارد و اگر ریمستری بخواهد در این بازار شلوغ، موفقیتی کسب کند و نه فقط برای بازیکنان جدید( که به هر دلیل در نسل قبل موفق به تجربه‌ی آن بازی نشده‌اند) بلکه برای کسانی که پیشتر این نسخه را تجربه کرده‌اند نیز حرفی برای گفتن داشته باشد، موظف به انجام کارهای غیرمعمول‌تری نسبت به رقبایش است و باید عملکردی فراتر از کشیدن رنگ و لعابی تازه‌ بر گرافیک بازی از خود نشان دهد. شاید در اغلب مواقع، اهداف سازندگان از عرضه‌ی ریمسترها به ایجاد فرصتی مجدد برای آن‌هایی که هنوز با دنیای بازی‌شان آشنا نشده‌اند خلاصه شود اما بدون شک، در این رقابت برگ برنده در دست بازی‌هایی است که در تمام بخش‌ها، پیشرفت‌هایی قابل قبول را یدک بکشند.

مقاله مرتبط

عرضه‌ی آنچارتد: کالکشن نیتن دریک، با توجه به شرایط به وجود آمده برای آنچارتد ۴ و حتی نگاهی به تعداد بالای ریمسترهایی که از بازی‌های خاص و خوش‌ساخت نسل هفتم دائما روانه‌ی بازار می‌شوند، کاملا امری قابل پیش‌بینی و طبیعی بود اما آن‌چه که کالکشن نیتن دریک را خاص می‌کرد، وعده‌های عجیب بلوپوینت و سونی از کیفیت مثال‌زدنی بازسازی قدرتمندشان بود؛ صحبت‌هایی که خبر از چیزی فراتر از یک ریمستر ساده را داشت و نقطه‌ی اوج ماجرا آن‌جایی است که با عرضه‌ی این کالکشن، حقیقی بودن تک‌تک آن‌ها نیز اثبات شد. پس از چند دقیقه قرار گرفتن در برابر دنیای دوباره ساخته شده‌ی بلوپوینت از سری آنچارتد، بدون هیچ شکی از کیفیت بالای آن اطمینان پیدا می‌کنید. بازی، با دنیایی تغییر نسبت به قبل عرضه شده است. فریم‌ریت آن برخلاف نسخه‌های پیشین، در اغلب مواقع بر روی عدد ۶۰ قفل شده است و کنترل شخصیت‌‌ اصلی و بخش‌های شوتر بازی، با بهبودی جدی رو به رو شده و بازسازی تمام کات‌سین‌های بازی در نهایت کیفیت، جانی دوباره به تصویرسازی‌های خارق‌العاده‌ی هر سه نسخه بخشیده است. فراتر از همه‌ی این‌ها، بهره‌برداری قابل قبول بلوپوینت از قدرت سخت‌افزاری کنسول نسل هشتمی سونی، لود شدن بافت‌های گرافیکی را بسیار سریع‌تر از آن‌چه که به یاد داریم کرده و این ویژگی، بیش از همه در نسخه‌ی اول بازی توجه مخاطب قدیمی را جذب می‌کند.

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

بازسازی انجام شده توسط بلوپوینت و سونی را می‌توان به سادگی برترین ریمستر حاضر در نسل هشتم به شمار آورد. اگر تا به امروز موفق به تجربه‌ی این بازی‌های بزرگ نشده‌اید و می‌خواهید یک ماجراجویی بی‌نقص و اکشنی بی‌پایان را تجربه کنید، همین حالا هم برای خرید این کالکشن خارق‌العاده که با قیمت یک بازی، سه اثر درجه یک دنیای گیم را تقدیمتان می‌کند، بیش از حد تعلل کرده‌اید. اما حتی اگر عضوی از کسانی هستید که پیش‌تر در تمامی ماجراهای نیتن دریک، وی را همراهی کرده‌اید، دنیای بی‌اشکال و مجددا خلق‌شده‌ی این کالکشن، آن‌قدر عالی و خواستنی هست که بخواهید یک بار دیگر خودتان را رها شده در صحراها و مناطق بکر و عجیبش پیدا کنید و باری دیگر، به عمق قصه‌های حقیقی‌فانتزی و تاریخی‌افسانه‌ای ناتی‌داگ فرو بروید.

دنیایی به وسعت سری بازی‌های آنچارتد، که حتی به یک سبک هم محدود نمی‌شود، با تلاش بی‌پایان سازندگانش به یگانگی غیرقابل انکاری رسیده که مثل و مانندش در میان بازی‌های ویدیویی یافت نمی‌شود. وقتی چنین دنیایی، در اوج و بدون هیچ کم‌کاری، در یک کالکشن تمام عیار وارد بازار شود، راهی جز برگزیدن آن به عنوان برترین ریمستر سال ۲۰۱۵ باقی نمی‌ماند.


حالا نوبت شما است تا بهترین بازسازی از یک بازی را در سال ۲۰۱۵ انتخاب کنید:

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده