نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۵

بهترین بازی انحصاری رایانه‌های شخصی سال ۲۰۱۵

ریشه‌های سبک میدان نبرد چندنفره‌ی آنلاین یا MOBA را باید در نقشه‌ها و مادهایی که برای بازی‌های بزرگ بلیزارد مثل StarCraft و WarCraft III ساخته شده‌اند جستجو کرد، اما این شرکت تا قبل از سال ۲۰۱۵ حتی یک نماینده‌ی رسمی در این ژانر پرطرفدار نداشت (واقعا چرا؟) تا اینکه Heroes of the Storm منتشر شد. بلیزار اصرار دارد که بازی جدیدش یک MOBA نیست و آن را «بزن‌بزن قهرمانی» یا Hero Brawler خطاب می‌کند، اما بگذارید به شما بگویم که Heroes of the Storm نه‌تنها یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سبک MOBA است، بلکه برداشت آزاد بلیزارد از این سبک و در واقع ادای احترام این شرکت به گذشته‌ی پرافتخارش است. بلیزارد با Heroes of the Storm به قلمرویی آشنا و در عین حال غریب قدم می‌گذارد. در اینجا قهرمانان اسطوره‌ای Warcraft ،Diablo ،Starcraft و سایر مجموعه‌های بزرگ این شرکت دوشادوش یکدیگر مبارزه می‌کنند.

این قهرمانان در دو تیم ۵ نفره مقابل هم قرار می‌گیرند و برای نابود کردن پایگاه حریف تلاش می‌کنند. تا اینجا همه چیز به بازی‌های بزرگ این سبک مثل League of Legends و Dota 2 شباهت دارد، اما در بخش طراحی نقشه‌ها Heroes of the Storm کاملا منحصربه‌فرد عمل می‌کند. بازی دارای ۷ نقشه‌ی مختلف است که هر کدام از آنها دارای اهداف اصلی و فرعی متفاوتی هستند و این موضوع باعث می‌شود که هر نقشه جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

Heroes of the Storm مناسب آن دسته از افرادی است که بازی‌های MOBA را تجربه نکرده‌اند و حتی از این سبک بدشان می‌آید! بلیزارد برای طراحی این بازی بسیاری از ایده‌ها و المان‌های تعریف‌شده‌ی ژانر را کنار گذاشته و سعی کرده که یک معجون کاملا اختصاصی و اصیل را به هوادارانش تقدیم کند. سیستم ارتقاهای بازی سرشار از نوآوری است؛ خرید آیتم‌‌ها که در سایر بازی‌های این سبک یک مکانیزم رایج است، به کلی از این بازی حذف شده و در بخش استراتژی‌ها نیز شاهد ساده شدن کار در جهت افزایش جنبه‌ی سرگرمی بازی هستیم. برای اکثر بازیکن‌ها Heroes of the Storm یک بازی است که در آن قهرمان مورد علاقه‌ی خود را انتخاب می‌کنند، دکمه‌ی شروع را می‌زنند و بازی می‌کنند؛ به همین سادگی و به دور از پیچیدگی‌هایی که در بازی‌های دیگر این ژانر وجود دارد.

بلیزارد یک بازی در سبک MOBA ساخته که برای پیروز شدن در آن نیازی نیست وقت و زندگی خود را وقف بازی کنیم. تازه‌واردها از این بازی لذت می‌برند و انتظارات بازیکن‌های حرفه‌ای از آن برآورده خواهد شد. با اینکه Heroes of the Storm با سایر بازی‌های MOBA متفاوت است، اما به افرادی که این سبک را دوست نداشتند نشان می‌دهد که چه چیزی را از دست داده‌اند. طرفداران بازی‌های این ژانر و علاقه‌مندان به مجموعه‌های بلیزارد محکوم به لذت بردن از این بازی هستند، اما اگر جزء هیچ یک از این دو گروه نباشید هم پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌ی آن را از دست ندهید، چون Heroes of the Storm بهترین بازی رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۵ است.

حالا نوبت شما است تا بهترین بازی انحصاری رایانه‌های شخصی سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده