نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶

بهترین بازی های ۲۰۱۵ برای موبایل

یکی از ویژگی‌های مدیوم بازی این است که به هیچ محدودیتی بند نیست. یعنی شما می‌توانید در دورافتاده‌ترین و ساده‌ترین استودیوهای بازیسازی تجربه‌ای را خلق کنید که آخر سال جوایز بهترین بازی سال را از آثار چند میلیونی بیرون آمده از استودیوهای چندطبقه و هزارنفری برنده شود. این‌طوری فقط کافی است تا هرچه در ذهن دارید را روی کاغذ و به درون کامپیوتر منتقل کنید و بازی‌تان را با کمترین هزینه به‌صورت دیجیتالی برای خرید روی اینترنت بگذارید. این البته در صورتی امکان‌پذیر است که قدرت و تاثیر ایده‌تان به حدی باشد که بازی‌کننده را وارد دنیایی کند که در بازی‌های بزرگ‌تر پیدا نمی‌کند. «داستان او» یکی از بازی‌هایی است که آن را فرزند همین بی‌محدودیتی مدیوم بازی می‌دانم.

مقاله مرتبط

یک آرشیو ویدیوهای بازجویی، یک موتور جستجو و شمایی که باید از دل مصاحبه‌های تکه‌تکه‌ی زنی که متهم به قتل همسرش شده، حقیقت را کشف کنید. «داستان او» با همین ایده‌ی اولیه‌ی ظاهرا ساده به پدیده‌ی ژانر کاراگاهی سال ۲۰۱۵ تبدیل شد. اولین اتفاق هیجان‌انگیز «داستان‌ او» این است که حس بررسی و جستجوی فوق‌العاده‌ای در وجود بازی‌کننده ایجاد می‌کند. وارد کردن کلمات جدید برای یافتن ویدیوهای جدید یک طرف ماجراست و یادداشت‌برداری از روی نقاط مهم بازجویی‌های زن هم طرفی دیگر. اتفاقی که هم می‌تواند برای عد‌ه‌ای خیلی زود خسته‌کننده شود و البته از سویی دیگر، همین خسته‌کننده بودن و به در بسته خوردن یکی از خصوصیات کاراگاه بودن است، مگه نه؟!

اگر پس از مدتی حس کنید نگاه کردن به ویدیوهای چند ثانیه‌ای تا چند دقیقه‌ای این زن مرموز به گروه خونی‌تان نمی‌خورد و اینگونه بی‌خیال بازی شوید، حق با شماست. اما اگر برای یافتن اطلاعات بیشتر پافشاری به خرج دهید، وارد لایه‌های عمیق‌‌تری از بازی می‌شوید. یک‌دفعه خودتان را در میان کاغذ‌هایی پیدا می‌کنید که با کلمات مهم و تئوری‌هایتان سیاه شده‌اند. کمی جلوتر متوجه می‌شوید این یک داستان کاراگاهی معمولی با جوابی واضح نیست. بلکه در حقیقت با هزارتویی از احتمالات و حلقه‌ی تکرارشونده‌ای از جواب و بی‌جوابی طرف هستید که شما را برای بررسی بیشتر ترقیب می‌کند و به گفتگوهای بسیاری با بازی‌کننده‌های دیگر ختم می‌شود. همه‌ی اینها به خاطر این است که شاید در شروع فکر کنید دیدن ویدیوهای بیشتر، از شدت گنگ بودن داستان می‌کاهد اما دقیقا برعکس این موضوع صادق است. «داستان او» یکی از بازی‌های مهم سال ۲۰۱۵ است. چون ذهن بازی‌کننده را با مُدل خاص داستان‌گویی و  تعاملش درگیر می‌کند و او را بیرون از فضای بازی به چالش می‌کشد.

حالا نوبت شما است تا بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده