نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴

اختلال در شبکه‌های پلی‌استیشن و لایو؛ شما چه وضعیتی دارید؟

از چند روز پیش، شبکه‌ پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو  با اختلال در اتصال و عدم امکان انجام بازی‌های آنلاین رو‌به‌رو شده است و ما در زومجی، همچنان نمی‌توانیم وارد این شبکه‌ها شده و به انجام بازی بپردازیم. آیا شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید؟

این چند روز، کاربران شبکه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو، به خصوص برای کابران ایرانی با محدودیت مواجه بوده است. نکته قابل تامل اینجا است که مشکلاتی اعم از عدم وارد شدن به حساب کاربری، دیدن دوستان آنلاین یا وصل شدن به سرور بازی‌ها برای انجام بازی‌ چند نفره فقط محدود به کاربران ایرانی نیست و کاربران این شبکه‌ها در اقصی نقاط دنیا نیز به گزارش مشکلات پرداخته‌اند.

اگرچه این مشکل در بین کاربران ایرانی محسوس‌تر بوده و کیفیت اتصال به این شبکه‌ها آنقدر پایین است که حتی با بالاترین سرعت نیز نمی‌توان وارد حساب کاربری شد. در این چند روز، ایمیل‌های زیادی مبنی بر عدم امکان انجام بازی‌ها و همچنین وارد شدن به حساب کاربری در این شبکه‌ها به زومجی ارسال شده است. ما هم برای پاسخگویی به این ایمیل‌ها، شرایط مختلف را برای وارد شدن به این شبکه‌ها و انجام بازی مهیا کردیم و متاسفانه موفق نشدیم تا یک ارتباط پایدار را با این شبکه‌ها داشته باشیم.

مشکلات فوق فقط محدود به کنسول خاصی نیست و هر دو شبکه‌های ایکس‌باکس لایو و پلی‌استیشن نتورک در دسترس نیستند یا اگر در دسترس باشند، برای مدتی کوتاه و االبته با پایداری بسیار پایینی بوده است.

بیشتر گزارش‌های رسیده از طرف کاربران در محیط مجازی مربوط به بازی‌های FIFA 16 و PES 2016 بوده است تا جایی که برخی از کاربران ایرانی اعلام کرده‌اند که پس از گذشت ۳ هفته از عرضه بازی، هنوز موفق به انجام حتی یک بازی آنلاین نشده‌اند. البته این موضوع برای همه کاربران ایرانی صدق نمی‌کند اما گزارش‌های اشکال و ایراد در برقراری ارتباط با سرورهای این بازی‌ها بسیار زیاد بوده است.

اگرچه هنوز علت اصلی این مشکل مشخص نشده است اما در چند ساعت گذشته، گزارش‌های دیگری از سایر کشورها نیز مخابره شده که نشان می‌دهد مشکل فقط محدود به کاربران ایرانی نیست. به هر حال ما در زومجی در حال پیگیری این مشکل برای یافتن راه حل یا حداقل بروزرسانی اخبار مربوطه هستیم که به محض دریافت اطلاعات بیشتر، آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

شما نیز اگر در برقراری ارتباط با بازی‌های مختلف یا وصل شدن به شبکه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو، مشکلی دارید یا اگر موفق به حل این مشکل شده‌اید، با ذکر نام سرویس دهنده اینترنت خود، آن را با زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده