نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵

درباره آیتم‌های ویدیویی اختصاصی زومجی

زومجی به عنوان یک رسانه‌ فارسی‌زبان فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی سعی کرده تا همگام با رسانه‌های مطرح خارجی، آیتم‌های ویدیویی متنوع و جذابی را ارائه دهد. در ادامه قصد داریم تا آیتم‌های مختلف ویدیویی زومجی را معرفی کنیم و جمع‌بندی از آنچه تا به امروز منتشر کرده‌ایم ارائه کنیم.
زومجی در ۱۶ آذر سال ۹۳ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد تا به عنوان یک رسانه فارسی‌زبان بتواند اخبار حوزه بازی‌های ویدیویی را سریع و صحیح در اختیار مخاطب ایرانی قرار دهد. زومجی چند ماه پس از آغاز به کار خود، برای اولین بار در بین رسانه‌های حوزه بازی ایرانی، سینما و اخبار و حواشی آن را وارد یک سایت حوزه بازی کرد تا همگام با رسانه‌های خارجی به این سرگرمی نیز بپردازد. اما یکی از مهم‌ترین اهداف تیم زومجی از آغاز به کار خود این بود تا بتواند هرچه بیشتر و روز‌به‌روز خود را به رسانه‌های مطرح این حوزه نزدیک کند. یکی از المان‌هایی که زومجی آن را به کار گرفت؛ تولید محتوای ویدیویی بود. زومجی در اواخر اسفند ماه سال گذشته، اولین آیتم ویدیویی اختصاصی خود را که مربوط به بازی The Order 1866 بود، تهیه و منتشر کرد. این شروع راه یک رسانه فارسی‌زبان در حوزه بازی‌های ویدیویی برای تلاش جدی در تولید محتوای ویدیویی به صورت اختصاصی بود. نگاه تیم زومجی به ویدیو و اهمیت آن برای بیان هر بهتر، باعث شد تا توان خود را به کار گرفته و تمرکز بیشتری روی این موضوع قرار دهد. تمام محتواهای به کار گرفته شده در زومجی، توسط تیم این سایت تهیه و تدوین می‌شوند؛ همین موضوع باعث می‌شود تا محتواهای اختصاصی با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های تصویربرداری و صدابرداری تهیه شوند و در اختیار مخاطب فارسی‌زبان قرار بگیرند. اما یکی از مهمترین نکاتی که در این وجود دارد، معرفی مختصر آیتم‌های ویدیویی زومجی است. تا به امروز،‌ ۳ نوع آیتم ویدیویی مختلف در زومجی قرار دارد که هر یک محتوا و منظور مخصوص به خود را دارد. در ادامه می‌توانید با هر کدام از آیتم‌های زومجی آشنا شده و یک نمونه از آن را تماشا کنید.

بررسی ویدیویی

بررسی ویدیویی را می‌توان یکی از مهم‌ترین آیتم‌های ویدیویی زومجی برشمرد. این آیتم درست همانند آیتم‌های مشابه خارجی دارای سناریو، محتواها و صدابرداری اختصاصی است. زومجی در این آیتم به بررسی بازی‌های روز می‌پردازد و بازی‌ها را در قالب ویدیویی مورد کنکاش قرار می‌دهد. نکته جالب این است که ما در زومجی ابتدا به بررسی ویدیویی بازی می‌پردازیم تا مخاطب هم با جوانب فنی و ظاهری بازی آشنا شده و هم آن را از نزدیک لمس کند تا انتخاب دقیق‌تری برای خرید بازی مورد نظر داشته باشد. بررسی متنی و جامع بازی نیز چند روز پس از انتشار بررسی ویدیویی آن روی سایت قرار می‌گیرد.

[alert variation="alert-info"]بررسی ویدیویی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain [/alert]

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

[alert variation="alert-success"]با مراجعه به صفحه مخصوص آیتم‌های بررسی ویدیویی زومجی، می‌توانید تمام ویدیوهای منتشر شده را تماشا و دانلود کنید. [/alert]


نیم نگاه

نیم‌نگاه، اولین آیتم ویدیویی بود که زومجی به ارائه آن پرداخت. نیم‌نگاه آیتمی صمیمی است که در آن تیم زومجی رو‌به‌روی دوربین قرار گرفته و  به انجام بازی می‌پردازند. این آیتم به بررسی بازی نمی‌پردازد بلکه سعی دارد تا در جوی صمیمی به انجام بازی پرداخته تا مخاطب بازی را به طور کامل حس کرده و در جریان گیم‌پلی و اتمسفر بازی قرار بگیرد. نیم‌نگاه زومجی قصد دارد تا در حین انجام بازی‌ها، به خرید بازی برای مخاطب کمک کند. در این آیتم، گیم‌پلی بازی به صورت زنده توسط تیم زومجی و رو‌به‌روی دوربین انجام می‌شود تا هر چه بیشتر با بازی آشنا شده و درباره آن تصمیم بگیرید.

[alert variation="alert-info"]نیم‌نگاه زومجی: Forza Horizon 2  [/alert]

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

[alert variation="alert-success"]با مراجعه به صفحه مخصوص آیتم‌های ویدیویی نیم‌نگاه زومجی، می‌توانید تمام ویدیوهای منتشر شده را تماشا و دانلود کنید. [/alert]


زوم‌کست

زوم‌کست در واقع پاد‌کست ویدیویی زومجی است که در آن، درباره مباحث مختلف در حوزه بازی‌های ویدیویی صحبت می‌شود. تفاوت زوم‌کست با نیم‌نگاه در نوع ارائه محتوا و اطلاعات به مخاطب است. در زوم‌کست ما به انجام بازی نمی‌پردازیم. به جای آن،‌ تیم زومجی در آیتم ویدیویی زوم‌کست به صحبت و تبادل‌نظر درباره موضوعات مختلف این حوزه می‌پردازد. زوم‌کست به دلیل ماهیت ویدیو‌کَستی که دارد، می‌توان هر نوع بحث و مناظره‌ای را در قالب آن انجام داد. به طور مثال، تیم زومجی در جریان نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵، کنفرانس شرکت‌های مایکروسافت، الکترونیک‌ آرتز و بلیزارد را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. این در حالی است که معمولا چند روز پیش از بازی‌های بزرگ مانند بازی‌های Forza Motorsport 6 یا Until Dawn، به جمع‌آوری اطلاعات و اخبار این بازی‌ها و همچنین نمرات منتشر شده از آن‌ها در آیتم ویدیویی زوم‌کست می‌پردازیم.  در مجموع، آیتم ویدیویی زوم‌کست زومجی آیتم متنوعی است که به تحلیل و تفسیر اتفاقات و بازی‌های این حوزه می‌پردازد.

[alert variation="alert-info"]زوم‌کست: کدام‌ کنسول مناسب شما است؛ ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن 4 [/alert]

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود رزولوشن HD 720p | تماشا از یوتیوب

[alert variation="alert-success"]با مراجعه به صفحه مخصوص آیتم‌های ویدیویی زوم‌کست می‌توانید تمام ویدیوهای منتشر شده را تماشا و دانلود کنید. [/alert]


هدف از قرار دادن این مطلب، آشنا شدن کاربران با آیتم‌های ویدیویی زومجی و همچنین توضیح درباره این موضوع است که زومجی قصد دارد تا روزبه‌روز بر کیفیت و تعداد محتوهای ویدیویی خود اضافه کند. ما همواره از دیدگاه‌ها و نظرات شما کاربران زومجی استفاده خواهیم کرد تا کیفیت کاری خود را چه در آیتم‌های ویدیویی و چه در محتواهای متنی بهبود ببخشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده