بهترین سریال کمدی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین سریال کمدی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

سال ۲۰۱۹ سال بسیار خوبی برای طرفداران آثار کمدی بود و در این سال سریال‌های مختلفی در سبک‌های مختلف کمدی منتشر شد. در ادامه با زومجی و بهترین سریال‌های کمدی سال ۲۰۱۹ همراه شوید.

در سال ۲۰۱۹ شاهد تولید و انتشار سریال‌های کمدی بسیاری بودیم که مانند سال‌های اخیر، سال بسیار خوبی برای طرفداران این سبک بسیار محبوب بود. در طول سال ۲۰۱۹ سریال‌های کمدی بسیاری در سبک‌هایی مثل کمدی-درام، کمدی سیاه، سیتکام و سریال‌های انیمیشنی منتشر شدند که در بین فصل جدید بسیاری از آثار تحسین شده چند سال اخیر که در فصل جدید خود نیز عملکرد بسیار موفقی داشتند، آثار جدید و موفقی نیز منتشر شد‌ه‌اند. در این سال، شاهد بازگشت ریک و مورتی پس از یک غیبت نسبتا طولانی بودیم و در کنار آن، فیبی والر-بریج تصمیم گرفت تا سریال Fleabag در فصل دوم و در اوج و با یک پایان مناسب به پایان برسد. همچنین سریال Bojack Horseman نیز یک گام به پایان نزدیک‌تر شد تا به‌زودی شاهد پایان ماجراجویی بوجک هورسمن باشیم که بدون شک بسیاری دلتنگ این کاراکتر خواهند شد. سریال Succession نیز عملکرد بسیار درخشانی را در فصل دوم داشت و به یکی از سریال‌های اصلی و محبوب شبکه HBO تبدیل شد و در کنار آن، بیل هیدر با فصل دوم سریال Barry بار دیگر همه نگاه‌ها را به این قاتل خونسرد و بی‌رحم جلب کرد. حال با این معرفی کوتاه به سراغ معرفی بهترین‌ سریال‌های کمدی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی می‌رویم و بهترین سریال کمدی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی را نیز معرفی می‌کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بهترین بازیگر مرد

Rick and Morty فصل چهارم بخش اول

در طول سال ۹۶ بود که فصل سوم سریال Rick and Morty منتشر شد و از آن زمان طرفداران مدت زمان زیادی را برای انتشار فصل چهارم صبر کردند و بالاخره در اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد بازگشت ریک و مورتی با ماجراجویی‌های جدید بودیم. فصل چهارم در ۱۰ قسمت تولید شده که پخش این ۱۰ قسمت به دو بخش ۵ قسمتی تقسیم شده و به همین منظور تنها شاهد انتشار ۵ قسمت از فصل چهارم انیمیشن Rick and Morty در سال ۲۰۱۹ بودیم. هرچند بعد از بیش از ۲ سال انظار این ۵ قسمت نمی‌تواند عطش طرفداران را سیراب کند، اما در بخش اول فصل چهارم شاهد چندتا از بهترین لحظات سریال Rick and Morty بودیم که در فصل چهارم در ابتدا شاهد ارجاعی به کمبود آب در زمین و تلاش یک گروه فضایی دیگر برای غارت آب زمین بودیم و پس از آن به سرزمین پر از اژدها در اسارت سفر کردیم و حتی شاهد تمدن مارها در یک سیاره دیگر بودیم که حاوی ارجاع به مجموعه ترمیناتور نیز بوده است. همچنین در فصل چهارم انیمیشن ریک و مورتی شاهد حضور افتخاری بازیگرانی چون تایکا وایتیتی، سم نیل، پل جیاماتی و کاتلین ترنر بودیم که این شخصیت‌ها به‌خصوص شخصیت تایکا وایتیتی لحظات بامزه‌ای را توانستند در فصل چهارم خلق و ارائه کنند. اگرچه تنها بخش اول فصل چهارم انیمیشن Rick and Morty منتشر شده، اما این بخش یکی از بهترین آثار کمدی تلویزیون در سال ۲۰۱۹ بوده و بار دیگر نشان داد که سازندگان آن می‌توانند طرفداران را غافلگیر کنند.

بهترین بازیگر مرد

Barry فصل دوم

سریال Barry یکی از آن دسته از سریال‌هایی بود که شاید در ابتدا کسی منتظر آن نبود، اما فصل اول این سریال کمدی سریال توانست بسیاری را غافلگیر کند و علاوه‌بر استقبال خوب بینندگان شبکه HBO، با تحسین گسترده منتقدان نیز مواجه شود و جوایز بسیار زیادی را نیز دریافت کند. پس از اعلام ساخت فصل دوم سریال بری، بسیاری اعتقاد داشتند که بهتر بود این سریال در فصل اول به پایان می‌رسید تا سریال در اوج به کارش پایان دهد، اما بیل هیدر ثابت کرد که هنوز چیزهای خیلی زیادی قرار است از او و سریال Barry ببینیم. فصل دوم سریال بری ادامه داستان یک قاتل آدمکش قراردادی به‌نام بری برکمن را دنبال می‌کند که حال به دنبال ایجاد یک تعادل بین زندگی خود به‌عنوان یک قاتل حرفه‌ای و زندگی ساده به‌عنوان یک بازیگر است و او در تلاش است تا خشونت را از زندگی خود حذف کند و همین خط قرمز به یک چالش و کشمکش بزرگ برای بری در فصل دوم تبدیل می‌شود، اما هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. در کنار عملکرد درخشان دوباره بازیگرانی چون بیل هیدر، سارا گلدبرگ، آنتونی کاریگان و هنری وینکلر، شاهد آن هستیم که هیدر نسبت به فصل اول پخته‌تر شده و فیلمنامه‌ها و کارگردانی‌های بسیار بهتری از او و الک برگ شاهد هستیم که آن‌ها در فصل دوم توانسته‌اند یکی از بهترین تجربه‌های کمدی سیاه چند سال اخیر را در فصل دوم سریال Barry خلق کنند که بدون شک در فصل دوم شاهد تاریک‌ترین بخش سریال تا به امروز نیز بودیم. سریال Barry در فصل دوم با یک پایان بسیار تاریک و خشن به اتمام می‌رسد و قرار است برای فصل سوم بازگردد تا ببینیم بری برکمن سرانجام قرار است چگونه با مشکلات خود مواجه شود.

بهترین بازیگر مرد

Fleabag فصل دوم

سریال Fleabag یکی از سریال‌های غیر منتظره و تحسین شده بود که فصل اول آن در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که در کنار فیلمنامه‌های هوشمند و قوی، بیشتر برای صحبت فلیبگ، قهرمان اصلی داستان با دوربین شناخته می‌شود که در واقع تجربه متفاوتی را خلق و ارائه کرده است، اما برای تماشای فصل دوم این سریال کمدی و متفاوت نزدیک به ۳ سال باید صبر می‌کردیم که فیبی والر-بریج نشان داد ارزش آن را داشت. اتفاقات فصل دوم سریال فلیبگ تقریبا یک سال پس از پایان فصل اول آغاز می‌شود. در کنار بازگشت بازیگران فصل اول و عملکرد درخشان دوباره والر-بریج، در فصل دوم سریال Fleabag شاهد حضور اندرو اسکات در نقش شخصیت کشیش بودیم که او در واقع یکی از بهترین بخش‌های فصل دوم این سریال نیز بوده است. جیمز موریارتی سابق سریال Sherlock بار دیگر در یک سریال دیگر بازگشته و عملکردی درخشان را به نمایش گذاشته و حتی در بخش‌هایی می‌توانیم هنوز اثرات جیمز موریارتی را روی اسکات ببینیم. اگرچه فصل اول سریال Fleabag از کیفیت بالایی برخوردار بود و بسیاری اعتقاد داشتند که فصل دوم ماموریت سختی برای عبور از آن دارد، اما والر-بریج عملکرد بسیار کم نقصی را ارائه داد و توانست بار دیگر نظر بسیاری را جلب کند و در پایان والر-بریج تصمیم گرفت تا با وجود پتانسیل بسیار بالایی که برای فصل سوم وجود داشت، اتفاقات سریال Fleabag را در فصل دوم که به‌نظر زمان مناسبی هم بود، به پایان برساند و ما در اوج با این سریال کمدی-درام دوست داشتنی و ماجراهای فلیبگ خداحافظی کنیم.

بهترین بازیگر مرد

Succession فصل دوم

سریال Succession شاید خیلی شروع قوی نداشت، اما در پایان خبر از یک پتانسیل بسیار خوب داد و حال فصل دوم این سریال ثابت کرده که شبکه HBO در اعتماد کردن به سازندگان سریال اشتباه نکرده است. سریال وراثت داستان یک خانواده از هم پاشیده‌ای که مالک یک امپراتوری رسانه‌ای هستند، را دنبال می‌کند که با توجه به وضعیت نامشخص سلامت پدرسالار خانواده‌شان، بر سر کنترل شرکت در کشمکش هستند. فصل دوم سریال Succession توانسته با فیلمنامه‌ها و کارگردانی بسیار بهتر و پخته‌تر به اثری لایق تماشا تبدیل شود که در کنار آن، شاهد بازی‌های درخشانی از بازیگرانی چون جرمی استرانگ، برایان کاکس و غیره هستیم که نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. سریال Succession در واقع به خوبی یک خانواده ثروتمند، روابط بین آن‌ها، مشکلات و غیره را نشان می‌دهد. فصل دوم نه تنها توانسته پایه و اساس محکم‌تری در مقایسه با فصل اول داشته باشد و مشکلات آن را رفع کند، بلکه باعث افزایش تنش‌ها و هیجان سریال نیز شده است و همه این موارد باعث شد تا این سریال کمدی-درام به یکی از بهترین آثار تلویزیون در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود و شبکه HBO هم خیلی سریع سریال Succession را برای فصل سوم تمدید کرد تا حداقل یک سال دیگر داستان خانواده روی را دنبال کنیم.

بهترین بازیگر مرد

BoJack Horseman فصل شِشُم

سریال BoJack Horseman از اون دسته از سریال‌های انیمیشنی بود که با اینکه شروع خیلی قوی نداشت، اما رفته رفته به یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی حال حاضر تلویزیون تبدیل شد که هر فصل آن با غافلگیری و ارجاعات به موضوعات روز تا ماجراهای بوجک هورسمن و دیگر شخصیت‌ها، همراه بود و حال به ایستگاه پایانی رسیده است. اگرچه بسیاری اعتقاد دارند انیمیشن BoJack Horseman پتانسیل بیشتری هنوز دارد و حتی شروع بخش اول فصل ششم چندان بوی فصل پایانی نمی‌دهد، اما رفته رفته سریال به ما می‌گوید که به پایان ماجراهای بوجک هورسمن و شخصیت‌های آن نزدیک هستیم. فصل ششم و پایانی سریال BoJack Horseman در دو بخش ۸ قسمتی تولید شده که بخش اول با اینکه زمینه‌ساز بخش پایانی آن است، اما بدون غافلگیری نیست و در طول آن شاهد ارجاعات خیلی خوبی به مشکلات امروز شبکه‌های اجتماعی و دخیل شدن آن روی زندگی روزانه بسیاری از مردم تا نمایش افسردگی نمایشی و غیر واقعی و مقایسه آن با افسردگی واقعی که کمتر کسی به آن توجه دارد، هستیم. در طول فصل ششم خط داستانی پرنسس کرولاین، دایان، تاد و غیره به پایان خود نزدیک شده و حال بوجک هورسمن نیز که اکنون هوشیار تر از همیشه است، حال قرار است با تمامی اشتباهات گذشته خود مواجه شود. فصل ششم سریال BoJack Horseman به روند خوب فصل‌های قبلی نیز ادامه می‌دهد و حال طرفداران را برای بخش پایانی که شاید تبدیل به تاریک‌ترین قسمت‌های کل ۶ فصل شود، آماده می‌کند. با اینکه تنها نیمی از فصل ششم انیمیشن بوجک هورسمن منتشر شده، اما سازندگان آن بار دیگر ثابت کردند که چرا این مجموعه یکی از بهترین آثار چند سال اخیر و دهه گذشته تلویزیون است تا حدی که حتی می‌توان نیمه اول فصل ششم را به‌عنوان یک فصل کامل در نظر گرفت که سازندگان نشان دادند هنوز ایده‌های جذاب و فوق العاده‌ای برای ارائه به مخاطبان خود دارند و همه این موارد باعث شده تا بخش اول فصل ششم سریال BoJack Horseman به‌عنوان بهترین اثر کمدی تلویزیون در سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی انتخاب شود.

پس بهترین سریال کمدی سال ۲۰۱۹ از دید زومجی به شرح زیر است. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه‌ی نخست، سایر نامزدها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • BoJack Horseman فصل شِشُم
  • Succession فصل دوم
  • Fleabag فصل دوم
  • Barry فصل دوم
  • Rick and Morty فصل چهارم بخش اول

نظرسنجی بهترین سریال کمدی با برتری ریک و مورتی به پایان رسید که می‌توانید نتایج آن را در ادامه مشاهده کنید:

بهترین سریال کمدی

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده