۵ بازی برتر سال ۲۰۱۹ روی پلی استیشن 4

۵ بازی برتر سال ۲۰۱۹ روی پلی استیشن 4

چهار شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در ادامه معرفی بهترین‌های سال ۲۰۱۹، به بهترین بازی هایی که برای  پلی‌استیشن 4 منتشر شده‌اند رسیده‌ایم. همراه زومجی باشید.

پلی‌استیشن 4 سال خوبی را پشت سر گذاشت. در ۲۰۱۹ شاهد عرضه انحصاری‌های متفاوتی برای پلی‌استیشن 4 بودیم که بعضی از آن‌ها تجربه‌ی بسیار خوبی را در اختیار مخاطب قرار داده است. به رسم هرسال، پنج عدد از بهترین بازی‌ها روی کنسول پلی‌استیشن 4 را به‌عنوان نامزد شاخه بهترین بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 انتخاب کرده‌ایم. هرکدام از این بازی‌ها جهان و زیبایی مخصوص‌به خود را دارند و می‌توانند مخاطب خود را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. در ادامه می‌توانید ویدیو این بخش را تماشا کنید تا بعد مفصل به سراغ نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Blood and Truth

Blood and Truth

از زمان عرضه پلی‌استیشن VR تا به امروز بازی‌های AAA زیادی برای آن عرضه نشده است. از میان بازی‌های بزرگ عرضه شده روی هدست واقعیت مجازی سونی، Blood and Truth را می‌توان یکی از بهترین‌ها دانست که تجربه‌ی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. یکی از موارد مهم در بازی‌های واقعیت مجازی، دقت کنترلر و هم‌خوان بودن حرکات شما در دل بازی است. تیم سازنده Blood and Truth به‌خوبی توانسته است یک گیم‌پلی واقع‌گرایانه را برای یک بازی واقعیت مجازی طراحی کند که حرکات شما بدون هیچ تأخیر ازطریق کنترلرهای حرکتی PSVR در بازی اعمال می‌شود. برای مثال نحوه سنگر گرفتن در Blood and Truth، شلیک و تعویض خشاب و همچنین باز کردن قفل درها، از مواردی است که حس‌وحال واقع‌گرایانه‌ای دارند و باعث می‌شود تا بازیکن خود را به‌خوبی در محیط Blood and Truth حس کند. جدا از گیم‌‌پلی، استودیو SIE London سعی کرده از انیمیشن‌های انفجار و صحنه‌ آهسته برای خلق سکانس‌های اکشن در بازی Blood and Truth استفاده کند که در کار خود موفق بوده است.

Days Gone

Days Gone

تابه‌حال بازی‌های زامبی محور متعددی عرضه شده است و هرکدام از آن‌ها سعی کرده که کانسپت متفاوتی از یک جهان آخرالزمانی را نشان دهد؛ جهانی که زامبی‌ها در آن مشغول کشتن انسان‌ها هستند و بازمانده‌های هم برای زنده‌ماندن به جان یکدیگر افتاده‌اند. Days Gone، ساخته Bend Studio، جزو آن دسته از بازی‌هایی زامبی محوری است که داستانی جذاب و سرگرم کننده را ارائه می‌دهد. شاید در قسمت‌هایی از جذابیت داستان کاسته شود، اما در کل دیزگان را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های زامبی‌محور جهان باز چند سال اخیر دانست که یک داستان درگیر کننده را در دسترس مخاطب قرار می‌دهد. همچنین نبردهای هیجان‌انگیز و شلوغ، از دیگر مواردی است که دیزگان را به یکی از بهترین‌ انحصاری‌های PS4 تبدیل کرده است. دراین‌میان بد نیست به موسیقی‌های Days Gone اشاره کنیم که به‌خوبی حس یک جهان آخرالزمانی و تنهایی را به‌مخاطب القا می‌کند.

Dreams

Dreams

Dreams جزو آن دسته از بازی‌هایی است که مراحل توسعه آن بیش از حد انتظار بوده است و در حال حاضر، به‌صورت دسترسی زودهنگام در دسترس است. بااین‌حال دریمز تجربه‌ای خارق‌العاده است. موردی که باعث شده این بازی ارزشمند ظاهر شود، آزادی عمل بازیکن برای خلق جهان‌های مختلف است. اگر از علاقه‌مندان به سری فاینال فانتزی و نسخه ریمیک Final Fantasy VII هستید، با کمی خلاقیت می‌توانید بخشی از جهان بازی را در دریمز شبیه‌سازی کنید. این در حالی است که کاربران علاقه‌مند به Death Stranding هم توانسته‌اند هیولاهای BT بازی را شبیه‌سازی کنند. به‌عبارتی، Dreams به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا خلاقیت‌های خود را به اشکال مختلفی به‌تصویر بکشند. این بازی بسته‌ی آموزشی نفیسی برای آن دسته از کاربرانی است که می‌خواهند مراحلی باب میل خود در بازی‌های ویدیویی طراحی و از ساخته‌ی خود لذت ببرند. همچنین می‌توانید مراحل و سطوح ساخته شده خود را با سایر بازیکنان هم به اشتراک بگذارید.

Concrete Genie

Concrete Genie

در سال‌های اخیر بازی‌های مستقل باکیفیتی را شاهد بوده‌ایم که از یک بازی AAA هیجان‌انگیزتر بوده‌اند. Concrete Genie یک بازی نیمه مستقل است که به‌صورت انحصاری برای PS4 عرضه شد. تیم سازنده از المان های داستانی ساده‌ای استفاده کرده است، اما نحوه روایت داستان، موردی است که Concrete Genie را به یک بازی با ارزش تبدیل کرده است. همچنین گیم‌پلی و ساختار داستانی سبب شده با محصولی روبه‌رو شویم که به شما اجازه می‌دهد نقاشی‌های مختلفی را خلق کنید؛ نقاشی‌هایی که پس از خلق شدن، زنده می‌شوند و به شما در بازی کمک می‌کنند. شخصیت پردازی اَش، قهرمان داستان، هم به‌گونه‌ای است که مخاطب به‌خوبی با او ارتباط برقرار می‌کند. جلوه‌های بصری Concrete Genie هم نشان‌‌دهنده یک جهان سورئال رنگی است که حسابی چشم شما را نوازش می‌کند.

Death Stranding

Death Stranding

مقاله‌ مرتبط:

درمیان بازی‌های انحصاری که در سال ۲۰۱۹ برای پلی‌استیشن 4 عرضه شده، Death Stranding بهترین بازی کنسول نسل هشتمی سونی از دید زومجی است که می‌توان آن را یکی از متفاوت‌ترین آثار صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. هیدئو کوجیما برای خلق دث استرندینگ دست به یک ریسک بسیار بزرگی زده است که خروجی کار، یک بازی کاملا سلیقه‌ای است. ساختار Death Stranding به‌گونه‌ای است که مخاطب یا با آن ارتباط برقرار نمی‌کند یا اینکه ساعت‌ها یا حتی ماه‌ها مشغول تجربه‌ی آن می‌شود. چیزی که Death Stranding را خاص کرده، نه داستان است و نه گرافیک، بلکه گیم‌پلی بازی است. بازیکن در نقش سم پورتر بریجز با بازی نورمن ریداس قرار می‌گیرد که یک باربر ساده است. تنها وظیفه شما در بازی این است که بارهای مختلفی را به مقصد برسانید و داستان بازی را پیش ببرید.

دراین‌میان هیدئو کوجیما از یک سبک به اشتراک‌گذاری خاص برای بازی خود استفاده کرده است. بدین صورت که بازیکنان می‌توانند از المان‌های مختلفی مثل نردبان، ساخت جاده، وسیله نقلیه و موارد مشابه در جهان بازی استفاده کنند تا راه آن‌ها برای رسیدن به محیط‌های مختلف بیش‌ازپیش ساده شود. حال بازیکنان می‌توانند ساخته‌های خود را با سایر بازیکنان جهان بازی به اشتراک بگذارند. ازاین‌رو با یک محصول مشارکتی طرف هستیم که هر بازیکن برای ساده‌تر کردن بازی به سایر بازیکنان کمک می‌کند. همچنین سیستم قرار گرفتن آیتم‌ها در محیط به‌گونه‌ای است که پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص، از بین می‌روند تا بازیکنان جدید Death Stranding، چالش‌های ابتدای بازی را تجربه کنند. از نظر بصری هم Death Stranding یکی از بهترین گرافیک‌های نسل هشتم را به‌تصویر می‌کشد و از نظر موسیقی هم بازی دث استرندیگ شامل آهنگ‌هایی است که توسط چهره‌های برتر موسیقی ساخته شده‌اند و همدم خوبی برای شما در حین انجام مراحل بازی هستند.

پس بهترین بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 سال ۲۰۱۹ از دید زومجی به شرح زیر است. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Death Stranding
  • Concrete Genie
  • Dreams
  • Days Gone
  • Blood and Truth

نظرسنجی بهترین بازی روی کنسول پلی استیشن ۴با برتری دث استرندینگ به پایان رسید. نتایج در ادامه قابل مشاهده است:

بهترین بازی پلی استیشن 4

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده