بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در ادامه معرفی بهترین‌های سال ۲۰۱۹، به بهترین بازی موبایل رسیدیم. همراه زومجی باشید.

موبایل را می‌توان یکی از پلتفرم‌های متفاوت در صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. مخاطبان این پلتفرم معمولا به دنبال بازی‌هایی با گرافیک بالا یا یک محصول داستان محور عمیق نیستند و ارائه یک گیم‌پلی سرگرم کننده، موردی است که می‌تواند نظر آن‌ها را به‌خوبی جلب کند. در جریان سال ۲۰۱۹ بازی‌های موبایل متعددی روانه بازار شد که بعضی از آن‌ها پتانسیل بالایی برای سرگرم کردن مخاطب را دارد. زومجی به رسم هر سال در شاخه موبایل پنج بازی برتر سال را گلچین و در انتها بهترین بازی را انتخاب کرده است. در ادامه می‌توانید ویدیو این بخش را تماشا کنید تا بعد مفصل به سراغ نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Gears pop

Gears Pop

یکی از مواردی که سازنده‌های موبایل همیشه به آن توجه کرده‌اند، ساخت بازی‌های سبک دفاع از قلعه است. مشکلی که این وسط وجود دارد، این است که اکثر این بازی‌ها تنها به اعمال المان‌های یکسان و تکراری بسنده کرده‌اند و هیچ خلاقیتی را در محصول خود انجام نداده‌اند. بازی موبایل Gears Pop در سبک دفاع از قلعه روانه بازار شد، اما استودیو کوالیشن از المان‌های جدید و جالبی برای بازی خود استفاده کرده است که می‌تواند بازیکن را برای ساعت‌ها سرگرم کند. برای مثال تیم سازنده از کارت‌های شخصیت‌های جهان Gears of War استفاده کرده است. هر شخصیت مهارت و نحوه جنگیدن مخصوص‌به خود را دارد؛ ازاین‌رو می‌توانید استراتژی و سبک‌های مبارزه‌ای مختلفی را پیاده‌سازی کنید. یکی دیگر از مواردی که باعث شده Gears Pop به یکی از بهترین‌های ۲۰۱۹ در سبک خود تبدیل شود، تاثیر گذار بودن مکانیسم گیم‌پلی در مبارزات و تغییر نتیجه بازی است. هر عملکرد و واکنش شما در بازی باعث می‌شود به برد یا باخت نزدیک‌تر شوید.

Grindstone

Grindstone

استودیو Capybara Games درگذشته با ساخت بازی‌هایی مثل Might & Magic: Clash of Heroes نشان داد که در ساخت بازی‌های خلاق و سرگرم کننده، تبهر خاصی دارد. بازی موبایل Grindstone هم جدیدترین ساخته‌ی Capybara Games به‌حساب می‌آید که در زمان عرضه خود مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. داستان بازی روایت‌گر وایکینگی است که باید دشمنان خود را از بین ببرد و به بالای کوه گریندستون برسد؛ جایی‌که افتخار و مرگ منتظر او است. موردی که Grindstone را به یک اثر ناب تبدیل کرده، گیم‌پلی و مکانیسم مبارزه‌ای بازی است. نبرد در بازی همانند حل یک پازل است. درواقع ساختار گیم‌‌پلی ترکیبی از بازی‌های سبک Matching و بازی‌های هک‌اندل اسلش است. تیم سازنده به‌خوبی توانسته این موارد را در یکدیگر ترکیب کند و خروجی کار، یک محصول سرگرم کننده است که می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان خود را سرگرم کند. سیستم لوت و طراحی باس‌های بازی هم مورد دیگری است که هیجان Grindstone را افزایش داده است. به‌خوبی به تلاش شما در بازی توجه می‌شود و لوت‌های خوبی را کسب می‌کنید. همچنین باس‌های بازی هم توانایی به‌چالش کشیدن و سرگرم کردن شما را دارند.

Sky

Sky: Children of the Light

در صنعت بازی‌های ویدیویی، بعضی از بازی‌ها هستند که همانند یک قرص آرامش بخش عمل می‌کنند؛ آثاری که می‌توانید ساعت‌ها وقت خود را پای آن‌ها گذاشته و بدون هیچ استرسی، از محیطی که در آن قرار گرفته‌اید، لذت ببرید. Sky: Children of the Light دقیقا محصولی است که می‌تواند شما را از جهانی که در آن هستید، جدا کند و تجربه‌ای کاملا آرامش‌بخش را در اختیار شما قرار دهد. اولین موردی که در Sky: Children of the Light خودنمایی می‌کند، معماها و پازل‌های بازی است. استودیو Thatgamecompany پازل‌های بازی را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که باید حسابی روی آن‌ها تمرکز کنید. همچنین طراحی جهان و قرار گیری المان‌ها در محیط موردی است که چشم‌های شما را نوازش می‌کند. درکنار تمامی موارد، Sky: Children of the Light یکی از بهترین موسیقی‌ها را به‌خود اختصاص داده است. ترکیب موسیقی با گیم‌پلی باعث می‌شود تجربه‌ی بازیکن چه به‌صورت تک‌نفره و چه کوآپ، لذت بخش باشد و بتواند لحظات سرگرم کننده‌ای را کسب کند.

Sayonara Wildhearts

Sayonara Wild Hearts

Sayonara Wild Hearts را می‌توان یکی از عجیب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌هایی دانست که در سال ۲۰۱۹ در دسترس کاربران قرار گرفت. داستان بازی روایت‌گر زندگی زنی است که قلب او شکسته است و در رویا با کاراکتری دیگری از خود آشنا می‌شود. موردی که Sayonara Wild Hearts را متفاوت کرده، گیم‌پلی و جلوه‌های بصری بازی است. بازیکن در طول تجربه‌ی خود مراحلی نظیر موتورسواری، اسکیت سواری، رقصیدن، شلیک لیزر و استفاده از شمشیر را پشت سر می‌گذارد. هرکدام از این مراحل به‌گونه‌ای طراحی شده که بهترین تجربه را در دسترس بازیکن قرار می‌دهد. ازطرفی طراحی بصری بازی جهانی آرکید را به‌تصویر می‌کشد و شاهد رنگ‌بندی‌های سورئال و چشم‌نوازی هستیم. Sayonara Wild Hearts جزو آن دسته از بازی‌هایی است که موسیقی آن حسابی گوش‌های شما را نوازش می‌کند. ترکیب موسیقی با مراحل بازی به بهترین شکل ممکن انجام شده است و تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بازی موبایل Sayonara Wild Hearts به یکی از بهترین تجربه‌های ۲۰۱۹ تبدیل شود؛ تجربه‌ای که می‌توانید برای مدت‌ها از آن به نیکی یاد کنید.

Call of Duty

Call of Duty: Mobile

نوبتی هم باشد، نوبت بازی سال زومجی در شاخه موبایل است. شاید کمتر شخصی فکر می‌کرد که Call of Duty: Mobile در زمان عرضه بتواند هواداران را راضی کند. این در حالی است که تنسنت گیمز (Tencent Games) به‌خوبی کار خود را انجام داده است. برای اینکه یک بازی تماما آنلاین به موفقیت دست پیدا کند، فاکتورهای مختلفی وجود دارد. اولین مورد، محتویات روز عرضه است. کالاف دیوتی: موبایل در روز عرضه دارای حالت‌های نام‌آشنایی نظیر Team Deathmatch، Search and Destroy و Free for All بود. همچنین یک حالت بتل رویال هم درنظر گرفته شده است تا بتوانید برای اول شدن با سیار بازیکنان جهان بازی رقابت کنید. دومین مورد استفاده از نقشه‌هایی بود که حس‌وحال نوستالوژی را در کاربر به‌وجود می‌آورد. شرکت تنسنت گیمز به‌جای استفاده از نقشه‌های جدید، به‌سراغ استفاده از نقشه‌های محبوب کاربران در سری مدرن وارفر و بلک آپس رفته است. قطعا تجربه‌ی بازی در نقشه Nuketown یا Crash لذت بیشتری دارد و کاربران را بیش‌ازپیش سرگرم می‌کند.

البته به این مورد اشاره کنم که تمامی این موارد زمانی باعث سرگمی شما می‌شود که به‌خوبی در گیم‌پلی قرار گرفته باشند. ازطرفی Call of Duty: Mobile یک بازی تیراندازی اول شخص روی موبایل است که سیستم هدایت بازیکن، شلیک و استفاده از تجهیزات باید به درستی طراحی شده باشند. کالاف دیوتی: موبایل جزو آن دسته از بازی‌هایی است که سیستم هدایت کاراکتر و انجام کارهای مختلف در بازی به سادگی هرچه تمام‌تر انجام شده است. همچنین بازی از کنترلر هم پشتیبانی می‌کند که نحوه انجام این موارد را برای شما ساده‌تر می‌کند. گان‌پلی کالاف دیوتی همیشه جزو نقاط قوت هر نسخه بوده است و نسخه موبایل هم از این قاعده مستثنا نیست. Call of Duty: Mobile شاید گان‌پلی‌ای به‌ جذابیت نسخه‌های کامپیوتری و کنسول‌های خانگی نداشته باشد، اما می‌توان آن را در میان سایر بازی‌های تیراندازی اول شخص موبایل، بهترین دانست. همچنین طبق آخرین اطلاعت منتشر شده، کالاف دیوتی: موبایل بیش از ۱۷۲ میلیون بار دانلود شده است که آمار فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

پس بهترین بازی موبایل سال ۲۰۱۹ از دید زومجی به شرح زیر است. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Call of Duty: Mobile
  • Sayonara Wild Hearts
  • Sky: Children of the Light
  • Grindstone
  • Gears Pop

نظرسنجی بهترین بازی موبایل با برتری Call of Duty: Mobile به پایان رسید. نتایج در ادامه قابل مشاهده است:

بهترین بازی موبایل

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده