بهترین اجرا سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین اجرا سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در ادامه بهترین‌های سال ۲۰۱۹، به بخش بهترین اجرا رسیدیم که اشخاصی چون نورمن ریداس و کورتنی هوپ در بین نامزد‌های آن حضور دارند.

در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که حضور بازیگران برای ایفای نقش در بازی‌های ویدیویی بیش از همیشه است. بازی‌هایی وجود دارند که به واسطه بازیگرهای سرشناس‌شان معرفی می‌شوند. یا بسیاری از بازی‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی خود را به واسطه همین بازیگران پی‌ریزی می‌کنند. البته که مخاطبان هم به این موضوع بی‌توجه نیستند و دیده شده که در بعضی موارد، حضور بازیگران نام‌آشنا، میزان هایپ طرفداران را به سقف چسبانده است. البته که بررسی حضور بازیگران مختلف در بازی‌ها اساسا نباید ربطی به خود ایشان داشته باشد. به زبان دیگر، هنگام بررسی بهترین اجرا، تنها چگونگی حضور در بازیگر در بازی اهمیت دارد.  در ادامه می‌توانید ویدیو این بخش را تماشا کنید تا بعد مفصل به سراغ نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Control

متیو پورتا برای بازی Control

اگر بازی Control را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که بخشی از روایت داستان بازی با تکیه بر تماشای برنامه‌هایی ویدیویی استوار است. یکی از این برنامه‌ها، یک سری ویدیو هستند که در محیطی تقریبا آزمایشگاهی ضبط شده‌اند و به ساختمان قدیمی‌ترین خانه نیز ربط دارند. مجری این برنامه‌ها، با ظاهری اتوکشیده و لباسی آزمایشگاهی، نظر گیمر را به خود جلب می‌کند. دکتر کاسپر با بازی متیو پورتا، اجرای این برنامه‌ها را برعهده دارد. دکتر کاسپر شاید در اجرا آنقدری که از یک محق انتظار داریم باوقار به نظر نرسد؛ چرا که کاسپر دارلینگ کسی است که حدود ۲۰ سال از عمر خود را صرف کار در آزمایشگاه قدیمی‌ترین خانه کرده و طبعا در طول این بیست سال، با مسائل عجیب و غریبی دست و پنجه نرم کرده است. با این حال ایفای نقش پورتا در قالب این شخصیت آنقدر به‌یادماندنی است که لایق حضور در بین نامزد‌های بهترین‌های سال برای اجرا باشد.

ٔStar Wars

کمرون موناگان برای بازی Star Wars Jedi Fallen Order

کمرون موناگان ایفای نقش شخصیت اصلی بازی Star Wars: Jedi Fallen Order را برعهده دارد. کمرون در طول ایفای نقش خود، از مخاطب دور نمی‌شود و همواره گیمر را با بازی همراه نگه می‌دارد. همراهی مخاطب با کاراکتر همواره موضوع مهمی محسوب شده است. این همراهی بر چند پایه متمرکز است. طبعا یکی از این موارد، کیفیت اجرای بازیگران است. در بازی‌ای که سرتاسر آن مملو از سکانس‌های مبارزه است، شاید خیلی مجالی برای بروز کیفیت اجرای شخصیت وجود نداشته باشد، موناگان با این وجود در بازی Star Wars: Jedi Fallen Order به شخصیتی برجسته تبدیل شده است و دلیل این اتفاق را باید در اجرای این شخصیت جستجو کرد.

Gears 5

لاورا بیلی برای بازی Gears 5

لاورا بیلی در بازی Gears 5 نقش کیت دیاز را اجرا کرد. نقشی که در این بازی اهمیت بسیار زیادی داشت. کیت در Gears 5 دچار وضعیت روحی به‌خصوصی است. وضعیتی که رنگ و بویی روان‌شناختی دارد. وی در طول بازی صداها و الهام‌هایی می‌شنود و مدام با آن‌ها کلنجار می‌رود. اجرای کاراکتری که با مشکلات درونی و روانی دست و پنجه نرم می‌کند، کار سختی است. چرا که بخش مهمی از شخصیت‌پردازی کاراکتر وجهه‌ای درونی دارد و مجریِ نقش باید به ظریف‌ترین شکل کار خود را انجام دهد. لاورا بیلی اما در ایفای این نقش چیزی را فرونگذاشته است و کیت دیازی قابل توجه را به اجرا درآورده است که قطعا لایق قرار گرفتن در جمع بهترین‌های سال است.

Control

کورتنی هوپ برای بازی Control

بازی Control با هنرپیشگی و اجرای کورتنی هوپ به عنوان جسی فیدن ساخته شد. این بازی تمرکز خاصی بر شخصیت جسی فیدن کرده بود و این موضوع، کار کورتنی هوپ برای ایفای این نقش را به مراتب پیچیده‌تر می‌کرد. از سمتی شخصیت جسی مدام در اوضاع روحی و روانی مختلفی قرار می‌گرفت. به این ترتیب مجری نقش جسی، می‌بایست با دقت بیشتری کار خود را انجام دهد. از سمت دیگر، جسی دارای قدرت‌های ماورایی مختلفی بود، و طبعا ایفای چنین نقشی با نقش‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد. بی‌راه نیست اگر بگوییم کورتنی هوپ با رعایت نسبتا دقیق موارد مربوط به شخصیت جسی فیدن، اجرایی موفق را به نام خود ثبت کرده است.

Death Stranding

نورمن ریداس برای بازی Death Stranding

نورمن ریداس برای اجرای نقش سم پورتر بریج در بازی Death Stranding بین گیمرها بیش از پیش مطرح شد. ریداس در این نقش وظیفه‌ی وصل کردن امریکایی ویران شده را داشت. ریداس در بازی پربازیگر Death Stranding محوری‌ترین شخصیت بازی محسوب می‌شد. دلیل این امر، در میزان زمانی مشهود است که گیمر باید با این شخصیت سپری کند. سم در بسیاری از لحظات بازی به‌تنهایی مشغول طی کردن مسیرهای مختلف است. هرچه میزان تعامل بازیکن با کاراکتر بیشتر شود، وظیفه اجرای نقش نیز خطیرتر می‌شود. از طرفی سم در بازی Death Stranding لحظات زیادی را در پناهگاه شخصی خود سپری می‌کند. به این قرار است که بازیگر نقش وی باید دقت بسیار زیادی روی حالت‌های صورت وی خرج کند. چرا که در طول حضور سم در پناهگاه، بارها شاهد نماهای بسته‌ای از صورت وی هستیم. بازی Death Stranding شامل کات‌سین‌هایی متعدد و طولانی است. در چنین وضعیتی، باز هم نقش بازیگر برجسته‌تر می‌شود؛ چرا که صبغه داستان‌گویی در بازی بیش از پیش می‌شود. به این ترتیب است که بار قابل توجه‌ای از کیفیت بازی برعهده بازیگر اصلی آن است. بنابر نظر زومجی، این موارد هستند که اجرای نورمن ریداس در Death Stranding را به بهترین اجرای سال پیش تبدیل کرده‌اند.

پس بهترین اجرا در بازی‌های سال ۲۰۱۹ از دید زومجی به شرح زیر است. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • نورمن ریداس برای بازی Death Stranding
  • کورتنی هوپ برای بازی Control
  • لاورا بیلی برای بازی Gears 5
  • کمرون موناگان برای بازی Star Wars Jedi Fallen Order
  • متیو پورتا برای بازی Control

نظرسنجی بهترین اجرا با برتری نورمن ریداس برای دث استرندینگ به پایان رسید. در ادامه می‌توانید جزییات نتایج را مشاهده کنید:

بهترین اجرا

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده