بهترین بازی در حال جریان سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین بازی در حال جریان سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

چهار شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در بهترین بازی‌های در حال جریان زومجی، نگاهی به آثاری خواهیم داشت که حمایت خوب سازندگان باعث شده تا کماکان در سال ۲۰۱۹ هم تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده ارائه دهند. با زومجی همراه باشید. 

هرسال بازی‌های متنوعی در سبک‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. هرچند روند توسعه بازی‌ها اهمیت بسیاری دارد اما آنچه مهم است پشتیبانی از این بازی‌ها برای رفع مشکلات و اضافه شدن محتوای جدید بعد از عرضه است. فارغ از پشتیبانی روزانه بازی‌ها در این میان استودیوهایی هستند که در طول سال آنقدر محتوای جدیدی برای آثار خود منتشر می‌کنند که بازیکنان‌شان حتی احساس نیازی برای خریداری یک اثر جدید نمی‌کنند. مانند سال گذشته امسال نیز زومجی از میان پنج نامزد، برترین بازی در جریان را انتخاب کرده است. در ادامه می‌توانید ویدیو این بخش را تماشا کنید تا بعد مفصل به سراغ نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Apex Legends

Apex Legends

هیچکس توقع انتشار یک بازی اکشن اول شخص رایگان را از استودیوی ریسپاون اینترتینمنت نداشت. استودیوی ریسپاون که پیش از این با مجموعه تایتان فال توانایی خود را در تولید بازی‌های اکشن ثابت کرده بود به ناگاه و بدون اطلاع قبلی بازی بتل رویال جدیدی را با نام ایپکس لنجدز روانه بازار کرد. بازی ایپکس از لحاظ مکانیک گیم‌پلی شباهت زیادی به تایتان‌فال داشت و از قضا سازوکار جدیدی را برای ارتباط نزدیک بازیکنان بایکدیگر ایجاد کرده بود؛‌ سیستمی که در نهایت به نام پینگ شناخته شد و رقبا را بر آن داشت تا در به فکر توسعه‌ی سازوکاری مشابه برای راحتی ارتباط بازیکنان با یکدیگر باشند. در طول یک سال گذشته سه فصل از بازی رایگان ایپکس لجندز در دسترس قرار گرفته است.

استودیوی ریسپاون توانسته در یک سال گذشته قهرمان‌های جدیدی را به بازی اضافه کند؛ قهرمان‌هایی که هرکدام توانایی منحصر به فردی دارند و زمانی که در یک گروه قرار می‌گیرند، می‌توانند تاثیر به‌سزایی را روی نتیجه نهایی بگذارند. البته این تنها بخشی از ماجرا است. سیستم بتل پس بازی Apex Legends مملو از آیتم‌های مختلف برای شخصی‌سازی ظاهری قهرمان‌ها است. از طرفی ریسپاون در کنار حالت بتل رویال کلاسیک، حالت‌های مناسبتی متفاوتی را نیز در بازی قرار داده است که از جمله جدیدترین آن‌ها می‌توانیم به حالتی به مناسبت هالووین اشاره کنیم. هرچه که باشد استودیو ریسپاون نشان داده باوجود محدودیت‌هایی که در الکترونیک آرتز دارد، می‌تواند پشتیبانی مناسبی را از بازی ایپکس لجندز داشته باشد. پشتیبانی‌ای که در نهایت به تغییرات در نقشه بازی و محتوای جدید ختم می‌شود.

ٔNo Mans Sky

No Man’s Sky

این‌روزها زمانی که به بازی No Man’s Sky نگاه می‌کنیم شاید باورمان نشود روزی روزگاری این بازی به عنوان ناامیدکننده‌ترین اثر سال در لیست زرشک طلایی قرار گرفته بود. توسعه بازی No Man’s Sky با فراز و نشیب زیادی همراه شده بود. وعده‌های طویلی که محقق نشدند، اعتراض‌ها و ریفاند‌های بازیکنان و در نهایت قول‌های سازندگان برای روزی که این بازی به اوج بر می‌گردد شاید اندکی از تاریخچه‌ی بازی‌No Man’s Sky باشد. اما هلو گیمز در نهایت توانست آنکاری را که در روز ابتدای عرضه باید انجام می‌داد، به پایان برساند. بازی No Man’s Sky درطول یکسال به شکل چشم‌گیری متحول شده است. درحالی از همان ابتدا گرافیک بازی زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسید با به‌روزرسانی Atlas Rises به این موضوع پی‌بردیم که بازی اکنون در مسیر تغییراتی بنیادی در کیفیت بافت‌ها قرار گرفته‌ است و اکنون با آخرین به‌روزرسانی با بهبودی فوق‌العاده روبه‌رو هستیم. ساخت و شخصی‌سازی پایگاه، محتوای جدید از جمله وسایل نقلیه، ماموریت‌های جدید، بهبود سیاره‌های کهکشان، بهبود رزولوشن، سلاح‌های جدید، رابط کاربری بهبود یافته و در نهایت ویژگی‌های چندنفره برای تجربه با دوستان تنها بخشی از خصوصیاتی هستند که هلو گیمز با برگرداندن به نو منز اسکای این بازی را اکنون به یک اثر دارای ارزش تجربه تبدیل کرده است. اگر بخواهیم تداوم پشتیبانی از یک بازی را مثال بزنیم، بی شک No Man’s Sky یکی از بهترین نمونه‌های حال حاضر برای معرفی است.

Rainbow Six

Rainbow Six Siege

هرچند این روزها یوبی‌سافت را با بازی‌های پرباگ و روند توسعه‌ی دارای نقض می‌شناسیم اما باید گفت که این کمپانی مطمئنا یکی از بهترین‌ها در پشتیبانی متوالی از بازی‌ها است. مانند برخی از بازی‌های یوبی‌سافت بازی Rainbow Six Siege نیز با مشکلات مختلفی روانه بازار شد. وجود حالت آنلاین P2P در ابتدای انتشار که مانع تجربه بازی‌ توسط بسیاری از خریداران می‌شد از یک طرف و وجود باگ‌های مختلف در زمان انتشارRainbow Six Siege ، یوبی‌سافت را با انتقادهایی روبه‌رو کرده بود. اما اکنون ۴ سال از زمان عرضه می‌گذرد و Siege دیگر آن بازی سابق نیست. اکنون یوبی سافت اپراتورهای مختلفی را برای این بازی منتشر کرده است و هریک از این اپراتورها محتوای سرگرم‌کننده‌‌ای را در اختیار بازیکنان می‌گذارد. یوبی‌سافت هنوز هم Siege را با قدرت پشتیبانی می‌کند به شکلی که شاهد انتشار سیزن پس‌های سالانه برای تجربه اپراتورها و آپریشن‌های جدید هستیم. با هر آپدیت شخصیت و توانایی‌های جدید به بازی اضافه می‌شود. گاهی شما می‌توانید با کار گذاشتن دوربین دشمنان‌تان را منفجر کنید و گاهی نیز تله‌ای را روی زمین بگذارید تا حریف را گیر بیندازید. گاهی قهرمان شما قادر است قدم‌های دشمنان را دنبال کند و شخصیتی دیگر با نامرئی شدن یا ساختن چند هلوگرام از خود، حریفان را از پا در می‌آورد.

آنچه مشخص است یوبی‌سافت هنوز هم می‌خواهد آپریشن‌های جدید را به بازی Rainbow Six Siege اضافه کند و پشتیبانی از این بازی را ادامه دهد و ما نیز این پشتیبانی را تقدیر می‌کنیم.

Destiny 2

Destiny 2

صحبت از پشتیبانی دستینی ۲ شاید کمی برای افرادی که این بازی را تجربه کرده‌اند مشکل باشد. دستینی ۲ بی شک یکی از بهترین بازی‌های لوتر شوتر حال حاضر است با این تفاوت که نسخه ابتدایی آن بعد از مدت‌ها اکنون به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. بازی دستینی ۲ شروعی طوفانی با محتوای مختلف آنلاین داشت شما می‌توانستید به Raid های مختلف بروید یا در رقابت‌های آنلاین رو‌دررو با سایر بازیکنان مبارزه کنید با این حال بعد از انتشار اولین بسته الحاقی برخی محتوا از دسترس خریداران نسخه ابتدایی خارج شد و وجود قانون محدودیت افزایش سطح باعث شده تا بسیاری از بازیکنان از ادامه تجربه دستینی ۲ دست بکشند. با این حال بعد از گذشت نزدیک دوسال از تجربه بازی دستینی ۲ هنوز هم بانجی در حال توسعه این اثر است. بسته الحاقیShadowkeep که در حقیقت یک نسخه مجزا از نسخه ابتدایی است محتوایی از جمله سلاح‌ها، دشمنان و باس‌های جدید را در کنار حال Raid در اختیار بازیکنان می‌گذارد. البته که شدو کیپ شاید می‌توانست محتوای بیشتری داشته باشد اما این موضوع واقعیت پشیتبانی درخور بانجی از این بازی زیبا را کتمان نمی‌کند. بازیکنان دستینی ۲ هنوز هم می‌توانند انتظار انتشار محتوای بیشتری را برای حضور در دنیای رنگارنگ بازی را داشته باشند.

Fortnite

Fortnite

دو سال از انتشار بازی فورتنایت می‌گذرد و استودیوی اپیک گیمز از زمان عرضه این بازی تغییرات زیادی کرده است. فورتنایت بی شک معنی جدیدی را به محتوای رایگان و مشتری‌مداری داده است. شاید کمتر بازی‌ای را بتوانیم در جهان پیدا کنیم که در طول زمان تغییراتی را به اندازه بازی فورتنایت تجربه کرده باشند آن هم به صورت رایگان! بازی فورتنایت سال ۲۰۱۹ در نهایت بعد از ۱۰ فصل پرهیجان با رویدادی ویژه وارد دورانی جدید شد. در طول این ۱۰ فصل شاهد اتفاق‌هایی نو در فورتنایت بودیم. فرضا برای نخستین بار در این بازی کنسرت مارشملو به صورت مجازی با رویدادی هیجان‌انگیز اجرا شد و صدها هزار بازیکنان فورتنایت به صورت زنده شاهد این کنسرت در یک بازی ویدیویی بودند. در طول یک سال اپیک گیمز با همکاری شرکت‌ها، کراس اورهایی مانند رویداد اونجریز یا رویداد بتمن را برگزار کرد و برای هر یک از این رویدادها اسکین‌ها و نقاط جذابی را در نقشه درنظر گرفت. فرضا زمانی که بازی بوردرلندز ۳ معرفی شد بخشی از نقشه فورتنایت ظاهری کاملا متفاوت به خود گرفت و بازیکنان را وارد محیطی با ظاهر بازی بوردرلندز ۳ کرد.

اما چپتر دوم فورتنایت نیز این روزها با رویدادهای همزمانی از جمله رویداد استاروارز و جشن سال نو همراه است. اپیک گیمز توانسته خلاقیت و پشتکار خود را در راضی نگه داشتن بازیکنان به جهانیان ثابت کند. به لطف چپتر دوم اکنون دیگر حتی می‌توانید ماهیگیری کنید یا در آب شنا کنید. این تغییرات نشان می‌دهد که اپیک گیمز همچنان رغبت زیادی برای توسعه‌ی این بازی بتل رویال دارد. فورتنایت همیشه یک نقشه ثابت با تغییراتی دوره‌ای داشته است و با انتشار به‌روزرسانی چپتر دوم شاهد تغییر کلی نقشه بودیم. با این حال هنوز هم تغییرات در دنیای بازی با توجه به رویدادهای مختلف ادامه دارد. اکنون دیگر بازیکنان می توانند با ورود به حال کریتیو، خلاقیت خود را با طراحی بازی‌های جدید به همه نشان دهند. در درون فورتنایت ده‌ها مینی گیم مختلف در انتظار بازیکنان است. این بازی به صورت دوره‌ای حالت‌های گیم‌پلی جدید مانند تیم رامبل را در خود جای می‌دهد که به ویژه برای افرادی که به بتل رویال علاقه ندارند مناسب است.

اگر بخواهیم تمام بازی هایی را که در طول یک سال پشتیبانی مناسب داشته‌اند در نظر بگیریم از نظر زومجی فورتنایت توانسته بهترین پشتیبانی را برای این بازی آنلاین بتل رویال داشته باشد و لایق عنوان بهترین بازی در جریان ۲۰۱۹ است.

پس بهترین بازی‌های در حال جریان سال از دید زومجی به شرح زیر هستند. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Fortnite
  • Destiny 2
  • Rainbow Six Siege
  • No Man’s Sky
  • Apex Legends

نظرسنجی بهترین بازی در حال جریان با برتری Rainbow Six Siege به پایان رسید. در ادامه می‌توانید نتایج دقیق را مشاهده کنید:

بهترین بازی در حال جریان

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده