نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

یلدا مبارک! طولانی‌ترین شب سال را کنار خانواده بگذرانیم

امشب طولانی‌ترین شب سال است و چه بهانه‌ای بهتر از این برای جدا شدنی چند ساعته از دنیای تکنولوژی و گذران وقت با خانواده؟

شب یلدا یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های ایرانیان است؛ شب اول زمستان که به‌عنوان بلندترین شب سال از آن یاد می‌شود و ایرانی‌ها هم از دیرباز، این شب را همراه با عزیزان‌شان جشن می‌گیرند، گریزی به فال حافظ می‌زنند و با خوراکی‌های مختلف کام‌شان را شیرین می‌کنند. یلدا یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شب‌های سال است که مقاله خواندنی «شب یلدا؛ از کهن ‌ترین جشن‌ های ایرانی» در کجارو، می‌تواند شما را بهتر با تاریخچه آن و رسوماتش آشنا کند. 

اما در سال‌های گذشته و با گسترش گوشی‌های هوشمند، همه ما نه فقط از سر تفریح که معمولا به‌سبب دغدغه‌های کاری و اجتماعی‌مان، بیش‌تر از همیشه به این وسائل الکترونیکی وابسته شده‌ایم. بله، همه ما عاشق بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های سینمایی و دنبال کردن جدید‌ترین اخبار مدیوم‌های مختلف هستیم اما گاهی هم نیاز است تا حداقل برای ساعاتی، از تمام این تکنولوژی‌های جدید فاصله بگیریم و ساعاتی را بدون این دغدغه‌ها، در کنار عزیزان‌مان وقت بگذرانیم. از این رو و به مناسب شب یلدا، ما هم در زومجی تصمیم گرفتیم تا چند ساعتی قید پوشش دادن اخبار و مقالات را بزنیم و در باقی ساعات ۳۰ آذر، شب یلدا را جشن بگیریم. 

از این رو مطلبی که در حال مطالعه آن هستید، آخرین پست امروز زومجی خواهد بود و تا صبح فردا، مطلب جدیدی در سایت منتشر نخواهد شد تا هم ما و هم شما، در این شب طولانی گوشی‌ها و لپ تاپ‌هایمان را کنار بگذاریم و از باقی ساعات شب در کنار خانواده‌هایمان لذت ببریم. 

یلدا مبارک!


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده