نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۳

نظرسنجی: بهترین بازی مستقل نیمه اول ۲۰۱۶ را انتخاب کنید

بازی‌های مستقل طی سال‌های اخیر پیشرفتی عالی داشته‌اند و تجربه‌های سرشار از خلاقیت و هنر را در بین آن‌ها شاهد بودیم. در این قسمت از نظرسنجی، بهترین بازی مستقل نیمه اول سال ۲۰۱۶ را انتخاب خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.

در طی سال‌های اخیر، شاهد عرضه بازی‌های مستقل (Indie) متعددی بودیم. این مساله می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کیک‌استارتر باشد که به بازیسازان مستقل اجازه می‌دهد بودجه موردنیاز خود را با استفاده از حمایت‌های مردمی کسب کنند. بازی‌های مستقل از آن جهت طرفداران زیادی دارند که شاید جلوه‌های بصری و عظمت ظاهری آن‌ها در حد و اندازه بازی‌های بزرگ و AAA نباشد، ولی معمولا چنان ایده‌های خلاقانه‌ای در آن‌ها دیده می‌شود که در هیچ بازی بزرگی شاهد چنین ویژگی‌هایی نیستیم.

تا به اینجا که نیمی از سال ۲۰۱۶ سپری شده، بازی‌های مستقل زیادی عرضه شده‌اند که در بین آن‌ها هم شاهکار‌هایی عالی دیده می‌شود و هم شاهد بازی‌هایی هستیم که بسیار پایین‌تر از سطح انتظار ظاهر شده‌اند. در این قسمت از نظرسنجی زومجی، از بین ۵ بازی مطرح مستقل امسال، قصد داریم یکی را به عنوان بهترین بازی مستقل انتخاب کنیم.

Inside ساخته استودیو پلی‌دد (Playdead) که همین چند روز پیش عرضه شد تحسین منتقدین و گیمر‌ها را در پی داشت، The Witness، جدید‌ترین بازی جانان بلو که احتمالا بازی موفق قبلی وی یعنی Braid را به یاد دارید، Darkest Dungeon، یک بازی نقش‌آفرینی متفاوت که توسط تایلر سیگمن ساخته شده و امتیاز‌های عالی هم کسب کرده، Salt and Sanctuary که توسط استودیو SKA ساخته شده و خیلی‌ها آن را نسخه دوبعدی بازی Dark Souls می‌دانند و در نهایت Stardew Valley که اریک بارون با ساخت آن حسابی خاطرات طرفداران بازی Harvest Moon را زنده کرده است، بازی‌هایی هستند که در این نظرسنجی حضور دارند و می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید:

(ترتیب بازی‌ها بر اساس حروف الفبا است)

این نظرسنجی به مدت ۷۲ ساعت فعال خواهد بود و نتایج دوشنبه اعلام می‌شود.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده