نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۰

نتیجه نظرسنجی: از چه پلتفرمی برای بازی موبایل استفاده می‌کنید؟

در این قسمت از نظرسنجی هفتگی زومجی، سراغ انتخاب محبوب‌ترین پلتفرم و سیستم عامل برای بازی‌های موبایل رفتیم. حال قصد داریم نتیجه این نظرسنجی را اعلام کنیم. با زومجی همراه باشید.

هم گوشی‌های موبایل و هم بازی‌های عرضه شده برای آن‌ها، امروزه از تنوع بسیار بالایی دارند. طبیعی است که در خرید یک گوشی، عوامل مهمی تعیین‌کننده هستند و بر روی تصمیم‌گیری تاثیرگذارند. ولی قطعا یکی از عوامل مهم مخصوصا برای قشر جوان، پشتیبانی از بازی‌های روز موبایل است. در این بین سیستم‌عامل نقشی اساسی در پشتیبانی گوشی از بازی‌ها ایفا می‌کند و با اینکه تقریبا بازی‌های زیادی برای تمامی پلتفرم‌های اندروید، iOS و ویندوز فون عرضه می‌شوند، ولی هریک از کاربران بنا به دلایل خاصی با یکی از این سیستم عامل‌ها راحت‌تر هستند.

در نظرسنجی این هفته زومجی، از شما خواستیم تا به ما بگویید که کدام سیستم عامل را برای تجربه بازی‌های موبایل ترجیح می‌دهید. این نظرسنجی تا ساعت ۲۱ امشب فعال بود و در مجموع سه هزار و ۵۵۲ رای در طی ۷۲ ساعت جمع‌آوری شد. در این بین پلتفرم اندروید به دلیل محبوبیت بالایی که در بین کاربران ایرانی دارد، توانست ۶۶/۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده و رتبه اول را کسب کند. رتبه دوم هم در اختیار iOS است که ۲۳/۲ درصد آرا را کسب کرده است.

در جدول زیر می‌توانید تعداد و درصد دقیق هریک از گزینه‌ها را مشاهده کنید:

رتبهنام پلتفرم
تعداد رایدرصد رای
۱اندروید۲۳۴۷۶۶/۱ درصد
۲iOS۸۲۵۲۳/۲ درصد
۳ویندوز فون۳۳۶۹/۵ درصد
۴سایر۴۴۱/۲ درصد

در پایان اگر پیشنهادی برای نظرسنجی‌های بعدی زومجی دارید، با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده