// سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵

اکسپریا ایکس‌ زد 2 پریمیوم معرفی شد؛ نمایشگر 4K، دوربین دوگانه و ۶ گیگابایت رم

سونی گوشی بالارده‌ی اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم را با بدنه‌ی شیشه‌ای، دوربین دوگانه و نمایشگر 4K معرفی کرد.

 کم‌تر از دو ماه پس از رونمایی اکسپریا ایکس‌زد ۲ در کنگره‌ی جهانی موبایل، سونی بار دیگر محصول بالارده‌ی دیگری این بار با نام Xperia XZ2 Premium معرفی کرد. محصول جدید ژاپنی‌ها ظاهری مشابه اکسپریا ایکس‌زد ۲ دارد و مانند آن از بدنه‌ای شیشه‌ای با نمایشگر کم‌حاشیه بهره می‌برد؛ اما دوربین، باتری و رزولوشن نمایشگر آن ارتقاء یافته است. ایکس‌زد ۲ پریمیوم از تابستان امسال روانه‌ی بازار خواهد شد؛ اما در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول در دست نیست.

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

سونی نمایشگر ۵.۸ اینچی با رزولوشن فوق‌العاده‌ی 4K برای اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم تدارک دیده است که ارتقاء قابل توجهی نسبت به نمایشگر ۵.۷ اینچی و +FHD به‌کاررفته در ایکس‌زد ۲ محسوب می‌شود؛ اما امکان پشتیبانی از محتوای HDR در هر دو محصول وجود دارد. هنگامی که به تماشای ویدیو یا گوش فرا دادن به موسیقی مشغول می‌شوید، متوجه عملکرد سیستم لرزش جدید سونی خواهید شد؛ سیستمی که برای نخستین‌ بار به‌همراه اکسپریا ایکس‌زد ۲ و با هدف ارائه‌ی بازخورد لرزشی بسته به آنچه روی نمایشگر به‌ تصویر کشیده می‌شود، معرفی شد.

به اعتقاد سونی، دوربین، مهم‌ترین قابلیت ارتقاءیافته در اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم محسوب می‌شود؛ این گوشی بالارده‌، نخستین محصول سونی با دوربین دوگانه محسوب می‌شود؛ البته ژاپنی‌ها به‌جای در پیش‌ گرفتن استراتژی شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ یا وان‌پلاس در استفاده از لنز تله‌فوتو، ترجیح داده‌اند همانند هواوی، از دو سنسور رنگی و مونوکروم با لنز‌های مشابه استفاده کنند.

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

با این تفاوت که سونی سعی دارد در زمینه‌ی عملکرد ایزو، رقبای خود را به چالش بکشد. اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم حین ثبت عکس می‌تواند به ایزوی حداکثر ۵۱۲۰۰ دست یابد و حین فیلم‌برداری به حداکثر ایزوی ۱۲۸۰۰ می‌رسد. در حالت عادی، در گوشی‌های هوشمند، ثبت عکس با چنین ایزویی، به تصاویری مملو از نویز منجر می‌شود؛ اما سونی مدعی است که پردازشگر سیگنال تصویر AUBE Fusion این شرکت می‌تواند با ترکیب اطلاعات هر دو سنسور، تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور را بهبود دهد و میزان نویز آن‌ها را بکاهد، ژاپنی‌ها مدعی هستند که پردازشگر سیگنال تصویر یادشده، توانایی ثبت‌ تصاویری در محیط‌های بسیار کم‌نور دارد که تا پیش از این تنها توسط دوربین‌هایی با لنز قابل تعویض میسر بود.

دوربین دوگانه‌ی اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم قابلیت ثبت تصاویر پرتره نیز دارد که سونی آن را حالت Bokeh می‌نامد. دوربین محصول جدید سونی، امکان ثبت تصاویر مونوکروم با جزئیات و شفافیت بالا نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما ظاهرا این قابلیت‌ها در زمان عرضه در دسترس نخواهند بود و با یک به‌روزرسانی در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری از راه خواهند رسید. ایکس‌زد ۲ پریمیوم همانند برادر دیگر خود، توانایی ثبت ویدیوهای سوپراسلوموشن فول اچ‌دی با نرخ ۹۶۰ فریم‌ بر ثانیه دارد.

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

از جمله‌ی بهبودهای دیگر اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم می‌توان به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی، باتری با ظرفیت ۳۵۴۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سلفی بهتر اشاره کرد. محصول جدید سونی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو روانه‌ی بازار خواهد شد.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده