نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹

چرا مایکروسافت انتظار یک فروش خیره کننده را برای ایکس باکس وان در این تابستان دارد؟

با وجود اینکه در رقابت فروش کنسول‌ها ایکس‌باکس‌وان پشت سر پلی‌استیشن 4 شرکت سونی حرکت می‌کند، اما مایکروسافت امید زیادی به فروش بالای کنسولش در این تابستان دارد. اما چه چیزی این شرکت را اینقدر امیدوار کرده است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با زومجی همراه باشید.

شاید ایکس‌باکس‌وان در مسابقه‌ی فروش بین کنسول‌ها پشت سر پلی‌استیشن 4 حرکت کند، اما مایکروسافت امید زیادی به فروش بالای کنسولش در این تابستان دارد. آرون گرینبرگ، مدیر اجرایی مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با سایت گیم اسپات در نمایشگاه E3 2015 عنوان کرد که عرضه‌ی عناوین انحصاری بزرگ و اضافه شدن قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس‌وان سبب مهاجرات بسیاری از دارندگان کنسول 360 به وان خواهد شد. گرینبرگ در این مورد گفت:

«بسیاری از بازی‌کنندگان منتظر نسخه‌ی جدید بازی Halo هستند؛ بسیاری منتظر نسخه‌ی جدید Gears هستند؛ خیلی از افراد هم انتظار قابلیت اجرای بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس‌وان را دارند.»

بازی‌های Halo 5: Guardians و Gears of War Ultimate Edition و همچنین قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی کنسول نسل جدید ایکس‌باکس‌وان تا پیش از زمستان (پیش از پایان سال جاری میلادی) عرضه خواهند شد.

گرینبرگ اضافه کرد:

«با وجود تمام این موارد، ما شاهد یک مهاجرت عظیم خواهیم بود. ما انتظار داریم که میلیون‌ها تن از صاحبان ایکس‌باکس 360 به ایکس‌باکس‌وان رو بیاورند. ما امروزه شاهدیم که اکثریت خریداران ایکس‌باکس‌وان صاحب ایکس‌باکس 360 هم بوده اند. بنابر این غالب طرفداران ما وفاداریشان را نشان داده‌اند. صادقانه بگویم که آن‌ها منتظر عناوین جدید امسال هستند.»

گرینبرگ همچنین تاکید کرد که قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس‌وان در ترغیب طرفداران به جا‌به‌جایی به کنسول نسل جدید را نباید دست کم گرفت.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده